Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1041
Jeg prøver å søke etter et trådløst nettverk, men klarer ikke å finne det.
Men damen bruker dette nettverket nå, det gjør også en nabo. De satte opp nettverket for lenge siden. Men jeg klarer ikke engang å finne det når jeg søker.

Hva er det jeg gjør galt?? eller er det mulig å skjule nettverket? såfall hvordan finner jeg den??
For å koble til et trådløst nettverk trenger du en SSID som er en "identifikasjonskode" for å koble til ruteren. På en ruter er standardvalget at SSID skal vises når man søker etter nettverk. Men dette kan også slåes av og da må du legge det til manuelt. Du trenger sikker SSIDen for å koble til nettverket m.a.o.

Eller så kan det enkelt og greit være at du befinner deg lengre vekk en rekkevidden er.
Sist endret av CryptoN; 24. juli 2007 kl. 18:38.
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Hvor søker jeg opp SSID om jeg vet hva den er da? Jeg er 2 meter unna ruteren.
Du må ha tilgang til ruteren, logge deg inn og se der. Det finnes sikkert andre metoder å få denne på, men jeg har ikke så stor erfaring innen trådløse nettverk.
Sist endret av CryptoN; 24. juli 2007 kl. 18:40.
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Så det er ingen måte å bare skrive inn navnet på ruteren fra pcen og koble seg opp??
Kan godt være jeg misforstår deg nå, men ja, hvis du har SSIDen kan du legge den til PCen din og koble deg opp.
Bytte kanal på nettverket? Prøv kanal 6 eller 11.
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Noen måte å gjøre dette uten å gå på ruterene? (endre noen med den)
madamen har ikke lyst å endre noe,siden er noen andre som betaler for å bruke nettverket også, så har lyst å behold som er. Bare at jeg kobler meg til,
Finner du noen andre trådløse nettverk?
NoLimit's Avatar
Trådstarter
ja finner flere, og brukte den på et annet trådløst nettverk før
Dersom du har Linksysrouter så kan du jo gjøre som @Ranvik og bruke den som trådløst nettverkskort.
Vet det funker for åpne, og WEP krypterte nett.
Hvis du vet SSIDen er det bare gå på innstillingene for det trådløse nettverkskortet og legge det til manuelt. Husk å huke av for "Connect even if the network is not broadcasting".
last ned netstumbler og se om du finner den da. www.stumbler.net
da skal den komme opp ellers får ikke pc'en den inn.

Gubbe: wrt54gl funker veldig greit som client :-9 for wep/wpa/wpa2/åpent/macfiltrering .
Sist endret av ranvik; 24. juli 2007 kl. 23:15.