Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1523
Heisann
Jeg så Saw 1 og 2 for en god stund siden og jeg likte dem skikkelig godt selv om de er sinnsykt brutale/voldelige og blodige. Så bestemte jeg meg for å laste ned nummer 3, men den ble litt i det meste laget synes jeg. Men jigsaw gjør jo ikke noe gærent det er bare personene i filmene som har gjort noe dumt i livet og for at de skal komme løs må de vise hvor mye de elsker livet og hvor mye de er villig til å ofre for å overleve.
Men spørsmålet mitt er: Hva synes dere om Saw filmene?

Det er noen av de skumleste filmene jeg har sett.
Likte eneren veldig godt, men toeren var ikke imponerende. 3eren minte meg mer om Hostel, bare om å gjøre å få mest gore presset inn på et lerret. Saw 4 blir nok ikke bedre..
Trådstarter
92 1
tror ikke nummer 4 blir noen "høydare"
Jeg har sett 1, 2 og 3. Og syns eneren var den beste. De to andre var på en måte litt mye av det voldelige, for å si det sånn. De overdrev liksom litt. Skal laste ned fireren når jeg kan det, og se den med damen!!
Trådstarter
92 1
Med dame ja
Nr. 1 blåste ut hjernen min på slutten der. Resten av filmen var også bra.
I nr. 2 satt jeg hele filmen og lurte på hvordan den skulle ende, fordi jeg ventet på ny hjerneblåsing.
I nr. 3 sa jeg faktisk til kameraten min hva jeg trodde kom til å bli overaskelsen, og jaggu hadde jeg ikke rett. Ble skikkelig skuffa når jeg hørte at de hadde laga en 2'er, da kan dere vel tenke dere hvordan jeg reagerte på en 3'er og ikke minst en 4'er. Synes det er litt gøy med gore, og såg 3'eren KUN pga gørra. Men allikevel synes jeg den sugde (ble litt underholdt av all møkka da). 2'eren var litt bedre, men fortsatt ikke på nivå med 1'eren. Det skulle da bare mangle
Sist endret av hopalong; 24. juli 2007 kl. 00:47.
Trådstarter
92 1
Debutfilmen er som regel den beste.
Sitat av Matti94
Med dame ja
Vis hele sitatet...
Må jo det "Da må du holde rundt meg, sånn at jeg ikke blir redd""

Fireren komme i oktober, sånn til informasjon
Trådstarter
92 1
hehe, det er som regel sånn.
Har sett alle tre. Likte eneren ganske bra, men toeren var kjedelig i forhold. Det "beste" med den var da hun ene måtte grave i sprøytene. Treeren var en skuffelse også, satt og kjedet meg store deler av den.
Trådstarter
92 1
Men toeren var bra, men ikke like bra som eneren.
Eneren var bra, toeren var litt skuffende, og tre var.. Bare ikke gøy
Trådstarter
92 1
Jeg er enig
Hvorfor syns folk Saw er... skummelt? Det er jo bare litt nasty og ekkelt
Trådstarter
92 1
Man vet jo ikke hva som venter i neste rom, foreksempel kan det være en rifle som er koblet til døra.
Saw er en slags splatter film som er ment til å være "ekkel" med mye blod, men samtidig bra historie (syns jeg). Men skummel er filmene ihvertfall ikke... Kanskje for en 13 åring...
Sist endret av marsboer; 25. juli 2007 kl. 13:22.
Sitat av Onomatopoetikon
Har sett alle tre. Likte eneren ganske bra, men toeren var kjedelig i forhold. Det "beste" med den var da hun ene måtte grave i sprøytene. Treeren var en skuffelse også, satt og kjedet meg store deler av den.
Vis hele sitatet...
Sprøytene ja.. huff fikk vondt i kroppen når hun havnet i det høle.. au sier jeg bare
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av hopalong
Synes det er litt gøy med gore, og såg 3'eren KUN pga gørra.
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig som får folk til å se filmer som Saw og Hostel? Her i gården lyser alle varselslamper når folk går inn i ekstase over filmer uten noen annen handling enn slakt. Jeg skjønner skrekkfilmentusiaster som elsker å skvette i stolen, men dette blir bare.... sykt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er det feteste MED SAW:P
Sitat av Marken
Hva er det egentlig som får folk til å se filmer som Saw og Hostel? Her i gården lyser alle varselslamper når folk går inn i ekstase over filmer uten noen annen handling enn slakt. Jeg skjønner skrekkfilmentusiaster som elsker å skvette i stolen, men dette blir bare.... sykt.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke sykt. Det finnes _meget_ klare linjer mellom film og virkelighet. Slik som du fremstiller folk som liker saw i posten din virker det som om du mener at de skal gjøre dette på onkli. Jeg liker ikke å sloss i virkeligheten. Men jeg elsker fight og krigsfilmer.

Jeg er klar over at noen kan bli negativt påvirket av film. Men dette gjelder for det meste unge barn, og de bør ikke se saw i det hele tatt. Og voksne som blir påvirket til og etterlikne film har noen feil fra starten av.

Jeg synes saw er meget gode filmer. Og emnet "hva vil du gjøre for og overleve" er interessant. Greit nok, det er bare oppspinn hele historien. Men liknende ting har skjedd før og vil skje igjen. Og d aer det greit og se det på film der man vet det ikke er virkelighet.