Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 948
Hei, For ca 2 uker siden badet med mobilen min (Sony Ericsson k750i),
Etter jeg hadde badet med mobilen så gikk jeg hjem og tørket den, og prøvde og skru den på, men når jeg koblet til strøm i mobilen så begyntedet først og lyse et rødt lys oppe med ''ir'' min, så jeg la strømen stå i i 3-4 timer og ingen ting sjedde så jikk jeg og trøket den enda mer og da begynte det røde lyset og blinke hvert 2/3 sekund og sjermen begynte og blinke hvit. og når jeg prøvde og slå mobilen på så kjente jeg vibratoren inni telefonen. (den vibrerte i 1 sekund) så begynte alt og blinke i gjen.

Er den none som hvet hva som kan være galt?

Ps: Jeg kan ikke ta mobilen på forsikringen så jeg prøver og fikse det sjøl.

[CENTER]TAKKER FOR ALLE SVAR![/CENTER]


[CENTER]____________________________________________________________
[CENTER]
Beklager for alle skrive feil![/CENTER]
____________________________________________________________[/CENTER]
Sist endret av Adobe bos; 15. juli 2007 kl. 20:26.
Det som er galt er selvsagt at den er vannskadet. Jeg vil gjette at du slo den på/koblet strømmen til før den var knusktørr. Ta ut batteriet og bruk hårføner på den, lenge, og la den ligge i ro og fred ei stund. Funker den ikke da er du sannsynligvis fucked, selv om du kan prøve med et nytt batteri først.
Trådstarter
41 0
Men ville mobilen blinke hvist bateriet er dødt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ta ut batteriet av ligningen og koble kun til strøm, fungerer det enda ikke er telefonen garantert vannskadet (ikke noe sjokk).
Trådstarter
41 0
Hehe, Virket når jeg satt i et nytt bateri
Det som er vanlig ved vannskade er små feil som kommer etter hvert, men også kortslutning eller grove feil med en gang. Jeg anbefaler deg å ta en titt på denne tråden.
Sist endret av lefsegokk; 15. juli 2007 kl. 20:36.
Du har det som kalles "dead board"... Prøv å legge inn ny FW på den, se om det hjelper.. Muligens du må bruke DaVinciTeam for å fixe den, siden dem har mulighet til å gjennopplive døde telefoner
Vet ingenting
Siden du da har fikset den med å putte i nytt batteri, så trenger man vel ikke å si så mye mer. Men kan også være lurt å bruke elektronikkspray eller tørrluft på telefonen etter å ha tørket den. Bare så det er sagt.
Trådstarter
41 0
Takker for alle svar
Hehe, dette minner meg om da jeg mista den gamle mobilen min i dass :P Det jeg gjorde da var bare å ta alle delene fra hverandre og lot det tørke. Prøvde også å skru på mobilen hver dag. Den skrudde seg på etter 6 dager.

Du burde også la delene ligge på noe som trekker til seg masse fuktighet.