Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1993
Hei

Er det mulig å ta vgs i Danmark og få stipend og bostøtte og sånn der nede? Er det noen vgs linjer som ikke finnes i dette landet her?

Har søkt på google men finner bare studier og jeg har ikke studiekompetanse.

Håper noen har litt peiling på dette evt. hvor jeg burde gå og forhøre meg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Foreslår egentlig at du tar kontakt med en instans som faktisk har peiling på dette. Hør med en studieveileder på en skole du kjenner til?
Det finnes en del IB-skoler der (Internasjonale skoler, sånn som den i sandefjord). Det er en i Hellerup som er rett utenfor københavn. du kan lese mer her: http://www.ibo.org/

(Diploma programme er det som tilsvarer videregående skole her, beklager hvis jeg tar feil)

Om du får stipend og bostøtte vet jeg ikke.
Sist endret av Zahremar; 10. juli 2007 kl. 13:40.
skolms's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelpen!
hvis du prater med rådgiveren på skolen din så vet hun/han alt om dette. det er fullt mulig å ta andre året i utlandet, og man får (ihvertfall noe) støtte til dette.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har et spørsmål angående søk av høyere utdanning i Danmark. Hvordan oversetter man det norske 6-trinns karaktertsystemet til det danske 7-trinnssystemet?
Postet spm i denne posten for å unngå å lage en ny tråd..

Edit: Ja, jeg har vært i kontakt med en studieveileder. Fikk ikke svar på dette spm..
Sist endret av xtoffer; 17. januar 2009 kl. 00:25.
Sitat av xtoffer Vis innlegg
Har et spørsmål angående søk av høyere utdanning i Danmark. Hvordan oversetter man det norske 6-trinns karaktertsystemet til det danske 7-trinnssystemet?
Postet spm i denne posten for å unngå å lage en ny tråd..

Edit: Ja, jeg har vært i kontakt med en studieveileder. Fikk ikke svar på dette spm..
Vis hele sitatet...
Gjør det om til brøk, finn felles nevner, å så del det slik at det blir 7 blir nok et pra desimaler, men who cares ;D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av skogland Vis innlegg
Gjør det om til brøk, finn felles nevner, å så del det slik at det blir 7 blir nok et pra desimaler, men who cares ;D
Vis hele sitatet...
Tror ikke det blir helt riktig.. Karakterene går ikke fra 1-7.
http://1.bp.blogspot.com/_ExYE_aFC23...akterskala.bmp

Sorry for dobbeltpost, men fikk beskjed om at det ikke gikk ann å edite.

Lurer på om jeg forsto det nå.. Noen som kan bekrefte om dette er riktig:
A-F kan oversettes til 0-6 på den norske karakterskalaen?
Sist endret av xtoffer; 26. januar 2009 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
F tilsvarer 1, som er stryk karakter. D tilsvarer 2. C tilsvarer 3. B tilsvarer 4. A tilsvarer 5. A+ tilsvarer 6.
Det er slik karaktersystemet funker.