Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 641
har prøvd å google og søke i forumet men finner ingenting som kan gi meg svaret på dette.
jeg har windows media center edition på to cd'r kopierte dem inn i Nlite og la til oppdateringer og lagde det som en image, men når jeg prøver å brenne det ut sier den at cd'n er for liten, jeg har prøvd å putte inn en tom DVD, men den ber fortsatt om cd.
problemet mit er det at imaget mitt er på 860 mb, mens på en cd er det bare 700 mb.
finnes det er program som kan dele opp dette imaget til 2 imager, eller konvertere dette til et dvd imge. CD/DVD'n skal også være bootbar, slik at jeg kan boote den opp etterpå.

bare spør hvis det er noe... synes ikke det var så enkelt å forklare dette.

beklager dette innlegget... fant ut av det selv nå.. fikk det til med Ultra ISO
Du kunne brukt Nero og brent det som DVD image
▼ ... over et år senere ... ▼
Isteden for å starte en ny tråd fortsetter jeg på denne da jeg spør om akkurat det samme.

Jeg har en .iso fil på 8,4gb som jeg (hvis det er mulig) ønsker å dele og brenne på to DVDer a 4,7gb.
Det er ikke aktuelt å kjøpe duallayer(?) dvder eller andre plater osv som tar 8gb+ for brennern min tar ikke det.

Hvis det har noe å si så er .iso fila en installasjonsfil til et spill så kanskje det vanskeliggjør saken?
Last ned PowerISO. Den mounter ikke iso, men extracter. Dvs at du kan utforske inne i isoen og ta ut halvparten for å så gjøre det om til iso igjen. Men det spørs hva det er. Kan jo hende filene bruker hverandre.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Problemet når du deler det iallefall er det at installasjonsprogrammet forventer ikke to dvd'er så det blir mest sansynelig å si "dvden er korrupt"
ja, er det jeg er redd for ...

Men siden jeg bare skulle brenne imaget for lagring har jeg en løsning.
Jeg bare mounter å installerer, for så å slenge fila over på den eksterne harddisken.

Takk for hjelpen!
kan du ikke bruke winrar?. mener hvis du arkiverer filen, så kan den deles opp i så store deler du vil. når du skal ha den sammen igjen, legger du bare alle filene i samme mappe, og extrakter.
Sitat av Rellativ
kan du ikke bruke winrar?. mener hvis du arkiverer filen, så kan den deles opp i så store deler du vil. når du skal ha den sammen igjen, legger du bare alle filene i samme mappe, og extrakter.
Vis hele sitatet...
Ettersom han mest sannsynlig skal installere windows fra denne cd'en så er det vel ikke et alternativ å bruke winrar.
sorry, min feil. fikk ikke med meg at det var det som sto. trodde det var en vanlig fil jeg.