Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 706
Hallo!
finnes det noe program som lar meg rename informasjon om mange sanger samtidig?
f.eks hviss jeg har et album så stårdet ofte massa dritt som dette f.eks:
http://49bilder.com/images/zfwzvgiflwnnkmzozlzd.jpg
Og det er stress og gå inn på hver eneste sang og endre album+artist og slikt, så jeg lurte på om det finnes nor program som endrer dette for meg? (ikke bare i selve avspilling sprogrammet men også selve fila)
grunnen er at det nå ser rotete ut på mp3 spiller, mobil, musikk"bibliotet"avspillere som itunes og mm.
er lit kjipt med
ARTIST:
Black Eyed Peas
The Black Eyed Peas
BlackEyedPeas
Black Eyed Peas fat.<noen>
Black Eyed PeaZ
ukjent artisk
osv....
Slike program finnes det mange av, liker best mp3tag ( http://www.mp3tag.de/en/ ), veldig effektivt
Hvis du merker alle filene, og høyreklikker og velger egenskaper, endrer du alle de filene du merket..
Sitat av Andersf
Hvis du merker alle filene, og høyreklikker og velger egenskaper, endrer du alle de filene du merket..
Vis hele sitatet...
genialt det der
EDIT: skal teste mp3tag å
Sist endret av Evelen2; 3. juli 2007 kl. 21:28.
Tag&rename bruker jeg. Det er finfint
prøvde mp3tag nå, funker greit, men man kan bare endre på en og en sang, menn det går greit siden man kan bare ctrl+v*enter* på hele albummet, menn problemet er at det ikke fuker og legge til album cover, da fosvinner det neste gang jeg går på samme sangen.


PS: må jeg lagre noe eller lagrer det seg automatisk?
Finnes det noe lignende til macintosh?
EasyTag er et veldig bra alternativ. Har prøvd en del tag editors og dette er det beste jeg har kommet over til nå.
Sitat av Gud
EasyTag er et veldig bra alternativ. Har prøvd en del tag editors og dette er det beste jeg har kommet over til nå.
Vis hele sitatet...
må du endre en og en sang der?
Sitat: må du endre en og en sang der?

I beskrivelsen står det "Recursion into subdirectories" (= "scan recursively"). Det vil si at den kan ta hele mapper og undermapper. I praksis vil det si at dersom du har mappen "Beatles" og en undermappe for hver CD/LP (ca 90 stk), kan du gå på mappen Beatles og endre for alle melodiene (ca 1850 stk) til "The Beatles" i en operasjon! Men det kan ta noe tid fordi programmet i så fall skal finne frem IDtag'ene i ca 14 GB! Så ikke prøv programmet med for store datamengder til å begynne med.

Trovi