Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3390
Som topic sier. Er det mulig å regne ut det?

Tjente 53000 kr i fjor, hadde en skatteprosent på 12%. Noen som kan noe om dette?
www.minside.no kan nok svare deg på alle spørsmål du har. Hvis ikke så søker du på lønnstabeller og sjekker ut hvor mye du må tjene for å skulle betale 12% og finner da ut hvor mye du evt. får tilbake.
Trådstarter
45 0
Hmm.. har leitet, men finner ikke :/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://skatteetaten.no/applikasjoner..._22082006.html

Tasta inn skatteetaten.no i nettleseren, valgte beregn skatt 2006.

Bare hogg inn tall du.
Trådstarter
45 0
tnx går det an å få forskudd på disse? kommer vel i juni eller noe slikt?
Det er to faste utbetalinger på skattepenger. En i vår/sommer, og en nærmere høsten. Alt etter hvor i alfabetet du er.
Er fornøyd så lenge jeg ikke får baksmell jeg da:-)
Selv har jeg de siste årene bedt lønningskontoret å trekke meg 36% uansett. På den måten får jeg et hyggelig beløp igjen på skatten hver sommer. De pengene er alltid digg.
Sitat av DonVito
Det er to faste utbetalinger på skattepenger. En i vår/sommer, og en nærmere høsten. Alt etter hvor i alfabetet du er.
Vis hele sitatet...
Sikker, DonVito?

Tror du tar feil. Den på våren er for personer som har sendt inn alt innen fristen, ikke har enkeltpersonsforetak eller andre spesielle hensyn.

Høstkjøringen gjelder personer med personlige foretak, kluss med tidsfrister, muligens pensjonister og enkelte andre grupper.
Skatteklasse 1 får i juni, skatteklasse 2 får i oktober. Selv blir det i overkant av 6 høvdinger på meg i juni
skatteprosent på 33% er kos, blir rett over 20k på meg i juni
2239 for meg som student. Funker fjell det, er ca 2239/25 = 90 pils / 9 = 10 fester. fett nokk.
Dere alle er tilbakestående, og ingen av dere er mine venner. Jeg skylder de rundt 2000 shetlandsponnier.
Fikk 5k tilbake
De har til gode: 4,7k ,med tabelltrekk. I teorien umulig, men det skjer hvert år. Fiffig!
Hvis noen vil kan jeg godt fortelle om det året jeg fikk 41.000 i baksmell. Mye overtid og flat skatteprosent fungerte dårlig.
Sikkerhetsklarert
Sitat av DonTomaso
Hvis noen vil kan jeg godt fortelle om det året jeg fikk 41.000 i baksmell. Mye overtid og flat skatteprosent fungerte dårlig.
Vis hele sitatet...
Hehe den er lei.

Men hvordan kan det egentlig skje? prosent er jo prosent uansett hvor mye du tjente?
Sitat av Pjukern
Hehe den er lei.

Men hvordan kan det egentlig skje? prosent er jo prosent uansett hvor mye du tjente?
Vis hele sitatet...
Du oppgir hvor mye du TROR du vil tjene på skattekortet. Om han oppga 90.000,- betaler han f.eks 15% skatt for de, elns.

Når han da går ut året med 500.000 i lomma, så har han fortsatt bare betalt de 15% av 90.000,- altså ikke skattet for 410.000,- Der kommer baksmellen inn. Derfor er det viktig å endre prosenten, jo mer du jobber, og om du vet at du vil tjene mer.
Mine foreldre fikk vite hvor mye de får/må betale på lørdag, og jeg fikk vite idag. Regner med at flere av dere får vite det snart. Jeg fikk iallfall vite at jeg skal få 10 000 kr tilbake. Det var jo greit. Disse penger skal sponse meg til en ny Mac
selvangivelsen er vel ute i disse dager. fikk hvertfall min for noen dager siden. ser ut til at det blir 70-20mm f2.8 vr til sommern
Sitat av DonTomaso
Hvis noen vil kan jeg godt fortelle om det året jeg fikk 41.000 i baksmell. Mye overtid og flat skatteprosent fungerte dårlig.
Vis hele sitatet...
Se på det som et skattefritt lån ifra Staten.
Fikk igjen 15 500 jeg ;D
Fikk igjen 18000,- jeg. Sier litt om hvor lite man følger med, var ikke sikker på om jeg ble skyldig eller ikke.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg skylder rundt 120 000
Sitat av Ond^Sofa
Jeg skylder rundt 120 000
Vis hele sitatet...
Betalte du skatt i 2006 det hele tatt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
får tilbake rundt 26.000
5500 i smell... grrr.... men viste dere at vist dere har tjent mindre enn 100.000,- kan dere søke om å få tilbake alt dere har betalt i skatt....:P
Sitat av The_WEB_KILLER
men viste dere at vist dere har tjent mindre enn 100.000,- kan dere søke om å få tilbake alt dere har betalt i skatt....:P
Vis hele sitatet...
Hvor? Hvordan?
Jeg fikk tilbake 7500 på skatten Men haddew vært greit med litt mer...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Jeg drar opp denne litt da jeg ikke orker og lage en ny.
Noen som har noen formening om når man kan forvente og få utbetalt det man har tilgode? Står på skatteetaten.no at det skal ut i denne uken. Men hvor lenge må man eventuelt vente?
Jeg fikk på fredag
Jeg fikk i dag.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Da tror jeg at jeg ringer ligningskontoret mitt jeg. Bare for og høre litt. Litt skeptisk til dette, ettersom noen har fått fredag og i dag..
Jeg er óg litt avhengig av at pengene kommer. Roskilde...
Fikk også pengene på fredag.
Sitat av Ond^Sofa
Jeg skylder rundt 120 000
Vis hele sitatet...
Cookies, gammelmannen i huset skylder 270.000
Sitat av Reisekjekken
Skatteklasse 1 får i juni, skatteklasse 2 får i oktober. Selv blir det i overkant av 6 høvdinger på meg i juni
Vis hele sitatet...
Dette er feil, jeg var i skatteklasse 2 og fikk penger på konto i helgen.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
18 000 tilbake på fredag, bedre enn forventet. Lover bra for ferien
Jeg får 6k, håper de kommer snart.
Imellom 22-26 kommer pengene. Sto skrevet på skatteetaten.no en tid tilbake. Jeg fikk mine 21k på fredag
Sist endret av catolh; 25. juni 2007 kl. 20:19.
Hvordan er det med oss som skal betale? Når må mine 13 300 være innbetalt?