Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2652
Heisann!
Lurte på om det finnes duppedingser for å koble Wii til en vanlig 19" LCD-skjerm via VGA eller DVI? Har lett litt rundt omkring, uten hell...
Jeg har lett lenge lenge etter det samme, og har kommet frem til konklusjonen om at det ikke eksisterer. Desverre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Joda! Jeg venter på min Component-kabel, som er mulig å koble om til DVI, og vips, så tror jeg nok at det kan gå å kjøre Wii på lcd-skjerm.
charz0r's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jeffa
Joda! Jeg venter på min Component-kabel, som er mulig å koble om til DVI, og vips, så tror jeg nok at det kan gå å kjøre Wii på lcd-skjerm.
Vis hele sitatet...
Trenger man noe i tillegg til komponent-kabel? En overgang eller noe slikt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jeffa
Joda! Jeg venter på min Component-kabel, som er mulig å koble om til DVI, og vips, så tror jeg nok at det kan gå å kjøre Wii på lcd-skjerm.
Vis hele sitatet...
Huh?
Komponent er analogt signal, mens DVI er digitalt. En kabel er neppe nok til den konverteringa...
Sitat av vidarlo
Huh?
Komponent er analogt signal, mens DVI er digitalt. En kabel er neppe nok til den konverteringa...
Vis hele sitatet...
Jeg har her hjemme en kontakt, som skal koble om fra komponent til dvi, og andre veien med en annen kontakt. Jeg har jo ikke prøvd den, men jeg tror det er sånn det skal funke. Får vente og se, og se hva som skjer.
Sitat av vidarlo
Huh?
Komponent er analogt signal, mens DVI er digitalt. En kabel er neppe nok til den konverteringa...
Vis hele sitatet...
DVI er ikke nødvendigvis digitalt (selv om det står for Digital Visual Interface). Det finnes tre typer DVI, hva signaler gjelder, henholdsvis DVI-D (heldigital), DVI-A (helanalog) og DVI-I (digital og analog).
Se forøvrig vedlegg for de forskjellige typene kontakter.
mhm. Så man får se hva slags inngang skjermen din har, og se om ikke du kan skaffe en overgang fra komponent til DVI-I / DVI-A og kjøre ivei!
Jeg har en løsning. Har en kontakt hjemme, som har komponent-inn, og vga ut. Siden VGA er analogt signal, så skal jo den virke med signalet fra komponent-kabelen. Man vil sikkert miste litt kvalitet i overgangen. Men det skal jo faktisk virke.

Kontakten jeg har hjemme er fra Optoma og fulgte med en projektor jeg kjøpte der for lenge sida.

http://www.tigerdirect.com/applicati...MP=OTC-BIZRATE
Hold oss oppdatert på denne saken, Jeffa! Er utrolig interessert om du klarer å kjøre en Wii på lcd-skjermen din! Har selv en 21" Samsung widescreen, og kjører min xbox360 på den, vurderer kjøp av både Wii og Ps3, men jeg vil ha alle på denne skjermen! :-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hmm, har fått kabelen min, men har støtt på komplikasjoner. Prøvde å koble i overgangen og kabelen, men jaggu tror du ikke at overgangen er laget slik at den ikke passer inn? Så jeg leter nå igrunn etter en VGA-forlenger, altså han->hun kontakter, så jeg kan forlenge kontakten. Får lete i skuffer og skap og se om ikek jeg kan finne noe..
Tror denne ville passe bra for deg: XCM Universal Ypbpr VGA box
Les om den her
- Compatible with all consoles.(Wii™, PS3™, XB360™, PS2™, Xbox™ etc )
- Works on both PAL & NTSC system.
- Double scan conversion (31.5KHz for NTSC, 31.25KHz for PAL).
- Output resolution ; NTSC (60Hz) 858 x 525 PAL (50Hz) 864 x 625
- YpbPr (works for all consoles with Ypbpr input)
- Automatic memorize your adjustment.
- Plug and play installation.
- With power supply (110V or 220-240V) and a Multi-Ypbpr cable
Vis hele sitatet...
Finnes forresten også multi komponent kabel: Multi-Console Component Cable V2

-eNZoNE
Sist endret av eNzONE; 29. april 2007 kl. 02:37.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det ser ut til at vga til component ikke funker.. ;( Etter mye om å men antar jeg at man må ha en slik boks eNzONE snakker om for å få det til å funke, dumt men..