Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 830
Trenger hjelp til å finne et _super_ gammelt spill jeg spilte mye midt på 90-tallet. Husker vi hadde spillet på de syke diskettene, og at vi kalte spillet Robot. Om det het Robot vet jeg ikke.

Spillet foregår slik: Du er en robot, og rundt deg er det mange andre roboter. For hver gang du flytter deg ett steg, flytter robotene seg ett steg også. Poenget er å flytte på seg slik at to roboter kræsjer. Da vil robotene bli borte. For å komme til neste level må alle robotene bli borte.

Har leitet ganske lenge etter det spillet nå, så håper noen her kan hjelpe meg!
Du burde finne deg en av de sidene der de har gammle spill liggendee til nedlasting. Husker ikke i farta noen url, men mener at dette har vært snakket om her på forumet før. Finnes store sider der du kan søke gjennom tonnevis med gamle spill og laste ned lovlig og gratis. Spør/søk deg frem til en adresse, så er det bare å lete i vei.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann, trenger hjelp til å finne navnet på ditte Klassiker spillet.
filmen ligger her
6.22 - 6.17, ut i filmen, ser man bilder bra det.
(Øverste filmen i linken)


Noen som har peiling på navnet på det spillet?:]
Sist endret av sn0m; 15. juni 2007 kl. 02:46.
En klone av det spillet ligger som standard på Ubuntu. Kan noen som har det sjekke?
Er vel denne her: http://en.wikipedia.org/wiki/Robots_(computer_game)
Sist endret av Intramin; 15. juni 2007 kl. 08:53.
6.22-6.17 er North&South
http://en.wikipedia.org/wiki/North_&...computer_game)
Sist endret av bo1e; 15. juni 2007 kl. 10:11.
Jeg elsker hvordan du kaller et spill fra midten av 90-tallet _SUPER_ gammelt Selv spiller jeg knapt nyere spill enn det.

Det finnes mange kloner av dette spillet, men jeg kommer ikke på noen akkurat nå. Et spill som likner som også er veldig moro er Deadly Rooms Of Death (drod) og det kan du finne på www.the-underdogs.info
Varianten som følger med Ubuntu heter "Robot"
www.the-underdogs.info/

Finner det sikkert der - en nice side som vet å verdsette good ol' games. Bare rot rundt, så finner du det nok.

Edit: Åja, noen var før meg... jaja. For all del, jeg har ingen følelser.
Sist endret av Bagster; 15. juni 2007 kl. 11:26.
Tusen takk
Noen som vet hva det motorsykkelspillet til c64 som er ganske i slutten av videoklippet heter? litt sånn som stunts bare motorsykkel og 2d. spilte det en del i gode gamle dager. sammen med veldig mange av de andre spillene i begge klippene selvsagt

Noen som har tips til gode gamle spill som de spiller idag?