Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 765
Jeg har nettopp fikset en stasjonær pc etter den har vært ødelagt 6mnder, men klarer ikke å koble den til internett (Limited or no connectivity)
Jeg har koblet den samme tp kabelen til en laptop, og den kobler opp med en gang.
Har flyttet imellomtiden pcen var ødelagt, internett fungerte før jeg flyttet den. Prøvde først som pcen var før, også nå som formatert.
Skjønner ikke hva som er galt.
Noen som vet hva som kan gjøres???
Hvordan var den ødelagt? Hvordan fikset du den? Hva slags operativsystem er det du har på den? Har du driverene inne til nettverkskortet?
Hadde noe av det samme problemet da jeg hadde stasjonær. Prøvd å legge inn nye drivere? Har du Win XP? SP2?
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Har installert noen gamle drivere som var med på en driver cd som var med maskinen ved kjøp, men fortsatt ingenting.
Windows XP sp2
Jeg byttet ut et skjermkort. men testet også det gamle, men fortsatt ingen forskjell
Sist endret av NoLimit; 10. juni 2007 kl. 17:31.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette problemet oppstår av noen enkle grunner.

1. Drivere til kortet er mongo, last ned nye.
2. Kabelen er defekt (f.eks kun 3 av 4 ledere fungerer)
3. Det er ingen DHCP server som vil tildele denne maskinen IPadresse.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Start>Kjør>"Cmd" enter.
Skriv "ipconfig /release"
vent 5 sek
Skriv "ipconfig /renew"
og se om det hjelper.
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Jeg kjørte det robhol sa, men fikk beskjeden:
"unable to connect your dchp server. request has timed out."

Kan dette være det problemet AtXbYeA nevnte?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvor og hva er PCen koblet til ?

Siden du har testet kabelen på en laptop så ligger problemet enten i nettverkskortet på maskinen eller at maskinen er "bannet" fra DHCP serveren (mest sansynelig det første)
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Har testet gjennom en huben og rett på ruteren. Kan ikke være noe defekt med ledningen siden plugget akkurat samme i laptopen og da funket den fint. Hadde et ekstra nettverkskort liggende så satte også den inn. Men begge fikk samme beskjed.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er tilfeldigvis ikke noe antivirusprogram på maskinen ? Lukter som om kanskje trafikken blir stoppet av noe (har sett dette skje på norton noen ganger mener jeg).
Ellers kan det være at nettverksdelen av windows har fått en skade.
NoLimit's Avatar
Trådstarter
Nettopp formatert også, så har ikke noe programvare på maskinen. har prøvd firewall av og på om det skulle hatt noen virkning.

Fikk fikset den nå tusen takk for hjelpen. love love
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva og hvem får du adresser ifra da ? Router eller direkte fra leverandør av linjen ? (bare post IPadressen på lappisen f.eks).

Jeg husker iallefall CanalDigital har max 8 MAC adresser den leaser til i modemet så må modemet restartes for å flushe DHCPpoolen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
No Limit, Hvordan fikset du det? , har akkuratt samme problem selv serdu.

Mvh
BoinTjau
Jeg hadde akkurat samme selv, jeg bare resetta routern og som robhol sier:

Start>Kjør>"Cmd" enter.
Skriv "ipconfig /release"
vent 5 sek
Skriv "ipconfig /renew"
og se om det hjelper.