Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1379
Hei!
Igår var jeg i en kiosk og kjøpte is, nærmere bestemt en kule med sjokolade og en med pistasj, men nok om det, dette var en italiensk is.

BELLA ITALIA
Gelato Orginale
Tradizione parmigiane reggiana

Dette var teksten som stod på begeret jeg fikk isen i.
Det jeg lurer på er om det selges hele spann med denne typen is, 1 liter f.eks.
Hvor kan man få tak i denne isen utenom å kjøpe per kule?
Her i Ålesund i hvertfall får man kjøpt de i 0,5l og 1l spann samme plass som de blir solgt i kule former
Finnes ikke... du kan lage selv. Kjøp bok på biblioteket (Denne isen blir sykt god! anbefales).

Gelati, iskrem og sorbet ab Elsa Petersen Schepelern - Google it
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Gelato selges i liters-spann hos noen kafeér osv. Jeg at kafeén på Sandvika storsenter som selger gelato (husker ikke navnet) også selger spann med isen. Men de lager i tillegg isen selv og den koster skjorta.
Og 7/11 har også italienske iser. Svingode, men det betaler man også litt for.
Deli selger i liters beger, spør noen som er nye der om is når u skal ha 1 liter, for disse begerne rommer en del mer enn 1 liter, men de nye fyler som regel helt opp! mamma mia har også denne isen, sitron isen er herlig! Men men, hvis de annonserer med at de lager ny is hver dag så kan jeg si så mye som at de fleste blander i det som ikke ble solgt dagen før i den nye isen, har opplevd dårlig is av denne typen noen steder.
Sist endret av telebohrian82; 4. juni 2007 kl. 23:50.