Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 8404
kyllingstad er en forbanna idiot! selvom han ikke liker tagging og synes det er stygt så har jo ikke han noen grunn til å begynne å straffe de personene som taget! og jeg forstår de tagerne som utstyrer seg med våpen jævlig godt, når det står en idiot og holder kameraten din nede i bakken og truer med å denge han så bruker du selfølgelig alle mulige hjelpemidler! og hvorfor må "alle" bruke eksempelet: hva hvis noen kom å tagga på husveggen din? det vil ikke skje for det er en uskreven "regel" som alle som taggere vet, med selfølgelig noen unntak som det er i alle miljøer..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
randy: Fordi det er akkurat det samme om det er husveggen din, eller togvognene til Kyllingstad, det er det som er hele poenget her. Ikke hva det blir tagga på, men hvem sitt.
..
Trådstarter
Nå er det ikke akkuratt Kyllingstad sine togvogner, så sånn som randy sier. Det blir feil å sammenligne å tagge på NSB sine vogner og privatpersoners husvegger.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Selvfølgelig blir ikke det galt. Om det er min husvegg eller NSB sine togvogner eller busselskapet sin buss, spiller vel ingen rolle! Det er ikke taggeren sin eiendom, derfor skal han/hun (er vel for det fleste han-er som tagger, men...) bare drite i å tagge der. De kan gå på rommet sitt og tagge der, hvis de på død og liv skal utøve denne hobbyen.
Fatter ikke hvorfor det er så mangen som mener han skal gå fri fordi han hjalp sammfunnet med og ta noen som hadde gjort en "ulovlig handling".

Taggign er jo helt uskyldig! Skal vedde på at ALLE her har tagget, tegnet eller rippet på en vegg/benk/skolebenk..
Skal og vedde på at ALLE her har begått et lovbrudd i stor eller mindre grad.

Til dere som mener at kyllingmannen skulle gå fri ;
-Hva om dere hadde pisset på vei hjem fra fest bak bossspannet til en fyr og han skulle komt ut og skammbanka dere...
Nei, seff - dere hadde jo godtatt det fordi dere gjorde et lovbrudd

Tagging er uskyldig, og spørr du meg er det penere og se på en triste grå murvegger f.eks.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Overrasket taggere
- Så godt som hver mandag var vognene våre oversprayet av tagging, sier Kyllingstad. En oktoberkveld i 2000 kjørte han forbi arbeidsplassen sin. Han så at fire ungdommer var på vei inn på området.
Vis hele sitatet...
Men, IGJEN så sier jeg, poenget er, prøv og få med dere dette, det er ikke deres vogner, ikke deres eiendom, det er herverk av andres eiendom, måtte det være bestemora di, eller Kyllingstad, eller NSB sine. Det er urellevant. Og det er uansett Kyllingstad som må betale for det.
Opprinnelig postet av TeQniC
Til dere som mener at kyllingmannen skulle gå fri ;
-Hva om dere hadde pisset på vei hjem fra fest bak bossspannet til en fyr og han skulle komt ut og skammbanka dere...
Nei, seff - dere hadde jo godtatt det fordi dere gjorde et lovbrudd
Vis hele sitatet...
ja nei det koster jo sikkert 10.000 og flere arbeids plasser går jo dunken pg.a litt urin.. seff!!


det er så mange som skulle hatt en overhalling på det forumet her ass!!

shait
Sist endret av Eriken; 7. september 2002 kl. 12:28.
na1t, enig der, nå er tråden nesten bare en flame tråd
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hold dere ontopic ellers stenges threaden
ja nei det koster jo sikkert 10.000 og flere arbeids plasser går jo dunken pg.a litt urin.. seff!!
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke poenget... Det Kyllingstad gjorde var ulovlig, og derfor bør han straffes. Det spiller ingen rolle om det han gjorde er forståelig... Man kan uansett ikke bare ta loven i egne hender.
..
Trådstarter
Opprinnelig postet av na1t


det er så mange som skulle hatt en overhalling på det forumet her ass!!

shait
Vis hele sitatet...
Og hvorfor det ? Pga at folk har andre meninger enn deg om ting ?

Opprinnelig postet av tore-
na1t, enig der, nå er tråden nesten bare en flame tråd
Vis hele sitatet...
Så ikke delta.
man kan jo ikke sammenligne din egen husvegg med nsb sine vogner for hvis det er noen som tagger på ditt hus er det du som må betale for det, er det derimot noen som tagger på nsb sine vogner så blir ikke de annsatte trekt i lønn for det.. og dere som sier at grafiti ikke er kunst har bæsja i skuffen for hvis dere leser puls (bilag til aftenposten) på fredag så står det om en som debuterer der med graffiti innspirerte bilder! og inspirasjonen har han henta fra sin egen karriere som graffiti kunstner!!
..
Trådstarter
Jaha ? Du sier at hvis noen tagger på ditt hus, så må du betale for å få det fjernet. Og hvis noen tagger på NSB sine vogner, så må NSB betale for det ? Hvor er forskjellen du antydet til ?
Opprinnelig postet av randy
man kan jo ikke sammenligne din egen husvegg med nsb sine vogner for hvis det er noen som tagger på ditt hus er det du som må betale for det, er det derimot noen som tagger på nsb sine vogner så blir ikke de annsatte trekt i lønn for det..
Vis hele sitatet...
hvorfor kan man ikke sammelingne det?
de er begge noens eiendom, og noen må betale for det uansett.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av mr_eff


Det er egentlig ikke poenget... Det Kyllingstad gjorde var ulovlig, og derfor bør han straffes. Det spiller ingen rolle om det han gjorde er forståelig... Man kan uansett ikke bare ta loven i egne hender.
Vis hele sitatet...
Ja, du har for så vidt rett. Kyllingstad bør straffes, og han som tok bilder bør få erstatning. MEN: Taggerne bør selvsagt også straffes, og betale erstatning til firmaet som eier veggen, vognene eller hva det nå var de tagget på.
Opprinnelig postet av duxo
Jaha ? Du sier at hvis noen tagger på ditt hus, så må du betale for å få det fjernet. Og hvis noen tagger på NSB sine vogner, så må NSB betale for det ? Hvor er forskjellen du antydet til ?
Vis hele sitatet...
forskjellen er at du er en privat person som må betale for det og nsb er et stats eid firma..

Opprinnelig postet av aybara


Ja, du har for så vidt rett. Kyllingstad bør straffes, og han som tok bilder bør få erstatning. MEN: Taggerne bør selvsagt også straffes, og betale erstatning til firmaet som eier veggen, vognene eller hva det nå var de tagget på.
Vis hele sitatet...
ja greit nok at de må straffes, men han kyllingstad har for faen meg ikke no rett til å straffe de personene det gjalt! det er politiets jobb!
Opprinnelig postet av mr_eff


Det er egentlig ikke poenget... Det Kyllingstad gjorde var ulovlig, og derfor bør han straffes. Det spiller ingen rolle om det han gjorde er forståelig... Man kan uansett ikke bare ta loven i egne hender.
Vis hele sitatet...
Takker for den.. Godt at noen skjønner det!
Prøver ikke og beskytte taggerne, bare frå fram at Kyllingstad gjorde noe galt som har bør straffes for på lik linje med andre..
Skal purekn begynne og forskjellsbehandle går jo hele norge til helvete.

Og du luringen, vist du mener dette er mer offtopic en det dere skriver så har du et problem

Faen asså, blir så forbanna når ingen kan ta et poeng og begynne og snakke om at jeg trenger overhaling og at posten min er offtopic.. Det er bare bullshit!!
Opprinnelig postet av duxo

Så ikke delta.
Vis hele sitatet...
Poenget er at flame tråd er u-ting her på forumet, blir det for mye av det stenges tråden, just a warning
..
Trådstarter
Jeg syns personlig ikke at dette var flaming. Utenom na1t sin/sine kommentarer. Jeg ser på denne tråden som en diskusjon, ikke flame-tråd. Velvel. It depens on your point of view, I guess.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
randy: Jada, du har så rett, så rett. Men jeg syns fremdeles at Kyllingstads reaksjon var ganske naturlig...
..
Trådstarter
Hvordan i all verden kan du si den er naturlig ?
At en voksen mann med 13 årig karate trening, skal se en ungdom ta fotografier av noe som noen andre har gjort, for så å hoppe på han og rundjule ham. Det jeg lurer på er hvordan i all verden du kan si det er naturlig.
Den mest naturlige løsningen ville vært å snakket tilhan.
duxo, synes egentlig at mange av poengene dine er ganske meningsløse, men thats me
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
duxo: blir man frustrert nok (er ganske sikker på at kyllingstad var det), så kan man gjøre ganske mye rart. så regner jeg med at kyllingstad trodde at fotografen også hadde tagget... tror ikke du også det? eller tror du at kyllingstad er en hensynsløs idiot (kan godt hende at han faktisk er det, men...), som gikk på fotografen fordi han ikke hadde andre ting å gjøre på?
er ikke så rart kyllingstad trodde de guttene som tok bilde av piecen lagd dagen før, lagde den også. er ganske vanlig å ta bilde av sine 'mesterverk' liksom. jeg syns tagging er teit, og å mekke en piece på en annen sin eiendom ekke så jævla mye bedre uansett hvor bra det ser ut.
Opprinnelig postet av duxo
Hvordan i all verden kan du si den er naturlig ?
At en voksen mann med 13 årig karate trening, skal se en ungdom ta fotografier av noe som noen andre har gjort, for så å hoppe på han og rundjule ham. Det jeg lurer på er hvordan i all verden du kan si det er naturlig.
Den mest naturlige løsningen ville vært å snakket tilhan.
Vis hele sitatet...
Er 100% enig med deg Duxo, og det du sier er som om det skulle kommet ut av min munn.
Tore- , vist du syns dette var en meningsløs post som skjønner jeg ikke tankegangen din LITT engang.

Klart at folk kan reagere på den måten Kyllingstad gjorde, men poenget jeg skal ha fram er at det han gjorde var galt og at HAN må straffest på lik linje med alle andre som blir straffest for samme lovbrudd. Forskjellsbehandling nytter ikke!

Er det virkelig folk her som ikke mener det samme?
Er det folk som mener at han ikke skal straffest for det han gjorde? Det han er tiltalt for har jo større strafferamme en tagging. Og det er farligere.
hvordan i helvete skulle kyllingstad vite at ikke han drittungen hadde lagd piecen han tok bilde av da? og om kyllingstad hadde spurt han gutten, hadde nok gutten sagt nei uansett om han hadde lagd den eller ei.

gutten lærte vel litt av dette også, at man aldri skal mekke piecer eller ta bilder av piecer på arbeidsplassen til kyllingstad