Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2620
http://www.bygdeposten.no/Nyheter/article2772084.ece

Svært detaljerte «gjør det selv»-oppskrifter på narkotikaframstilling og -bruk finnes på flere norske nettsteder. Politiet advarer mot å stole på informasjonen – og frykter dødsfall.
Vis hele sitatet...
Freakforum og Norcan det siktes til? Hva synes dere om at politiet/LMS går ut slik?
Sist endret av Mullah; 16. mai 2007 kl. 16:37. Grunn: [quote]
Hvis noen hadde lagt ut sider om hvordan man framstiller atomvåpen, ville sidene straks blitt stengt, sier generalsekretær Kariann Tingstein i LMS.
Vis hele sitatet...
Bra å sammenligne canabis med atomvåpen. Og salg av brukerutstyr er såvidt jeg vet heller ikke ulovlig, selvom alle forstår hva det skal brukes til?
O.o Sammenlikne atomvåpen med narkotika? Samt å tro at det ikke finnes svar på "how to build a nuclear bomb" må vel være årets hittil mest idiotiske uttalelse.
"23. mars i fjor satte Dagsavisen søkelyset på norske nettsteder hvor bruk av hasj og annen narkotika diskuteres friskt. Nybegynnere og erfarne rusmisbrukere utveksler erfaringer om alt fra prisnivået på amfetamin og strategier for narkotikasmugling til om det er mulig å fjerne spor av narkotika i kroppen ved å drikke Zalo oppvaskmiddel. "

Det er så teit at de referer til en del teite spørsmål som kan dukke opp på forumet her, f.eks mange "kan man fjerne spor i kroppen med zalo"-poster. Da tenker mange "herregud, drikker de zalo, det er jo kjempefarlig, steng siden!". De peker jo ikke på svarene som faktisk rådfører folk slik at de skjønner at zalo ikke er det smarteste.

Samme med spørsmål mer relatert til rusmidler, det er jo ikke lov til å oppfordre folk, og det er jo ingen som i større grad feilinformerer folk, så derfor er det positivt med nettsted som dette. De hjelper folk til å gjøre det rette, selv om det i utgangspunktet er feil, også slipper man en god dose moral og påminnelser om hvor forbudt det er.

Det verste som kan skje med feilinformasjon i dyrking og framstillelse av cannabis er at det ikke funker, og er man heldig og får til årntlig 10x sterkere hasjolje så skal det fortsatt _mye_ til for at noen skal dø av det. Man trenger jo rundt 60+ gram med _rein_ THC. I hasj ville det vært godt over 1 kg med tanke på hvor mye det inneholder.
Sist endret av Viva la Opium; 16. mai 2007 kl. 12:19. Grunn: 1 kg, ikke 10 O_o
En av de store ulempene ved dagens rusmiddel-politikk er at den baserer seg på at ingen bruker ulovlige rusmidler. Dermed gir den heller ingen informasjon om ansvarlig rusmiddelbruk, men kun diverse grunner til at man ikke skal bruke ulovlige rusmidler. Dette fører til at de som velger å bruke ulovlige rusmidler ikke vet hvordan de skal bruke dem (og det kommer alltid til å være noen som velger dette). Derfor er dette forumet en positiv ting, i og med at folk kan få svar på spørsmål som omhandler rusmiddelbruk, spørsmål som de ellers ville ha måttet funnet svaret på ved å teste på selv. At anti-rus organisasjonene ser på forum som dette som en negativ ting er uforståelig for min del...
det er bare informasjon slik at dødsfall ikke skal skje! rart med alle disse fordommene mot all mulig form for narkotika. bare nikotin og alkohol er delvis akseptert, mens canabis som etter min mening er tryggere, om det brukes med måte, er noe som noen tror dreper deg.
Norge kjører en narkotikapolitikk som har nulltoleranse for psykedeliske stoffer. De ljuger om stoffer og deres bruk og virkninger, for å skremme folk fra å prøve det.

Sjekk bare hvordan Statens Sosial- og Helsedirektorat slakter MDMA og sier at det ikke er brukbart for noe annet enn å rømme fra hverdagen og hvordan det kan inneholde heroin og at man kan dø av det: http://www.shdir.no/rusmidler/fakta_...a/ecstasy_7977. Nesten alle vet at det er løgn.

Tenk på de som tar statens ord for gitt, og senere finner ut at de løy. Da tenker de kanskje at heroin ikke er noe farlig heller, og vips, så har staten driti seg ut. Og det er nettopp det som skjer. Det er en grunn til at Norge har mange flere heroin-avhengige enn Nederland.

Norges narkotikapolitikk suger nesten like mye som USA sin.
Sist endret av dexter; 16. mai 2007 kl. 13:00.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det er naturligvis beklagelig at LMS ønsker å fjerne informasjon om ulovlige rusmidler, men det kommer jo ikke som noen stor overraskelse. Forøvrig er jeg helt enig i uttalelsen fra politiet:
– De som måtte gå inn ukritisk og følge slike råd, for eksempel når det gjelder produksjon, er prisgitt at den som har lagt inn informasjonen virkelig vet hva hun eller han snakker om. Man har ingen garanti for at det man gjør ikke får fatale konsekvenser. For folk som er glade i å eksperimentere, er disse sidene potensielt livsfarlige. Det tror jeg de fleste unge skjønner godt, sier Kvan.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er bra at offentlige instanser gjør sitt beste for å advare mot farene ved rusmiddelbruk. Det at de kun fokuserer på farer og risikoer, og ikke på de positive sidene, er ikke spesielt for ulovlige rusmidler, det gjelder alkohol og tobakk også.
Det finnes flere norske nettsteder hvor det foregår narkotikadiskusjoner, om alt fra hasjbruk til LSD-opplevelser. Landsforbundet Mot Stoffmisbruk (LMS) vil ha narkosidene fjernet fra nettet, men innser at det er vanskelig å få til.
Vis hele sitatet...
Hva faen? Bullshit, de nekrojævlene får ikke fjerne freakforum ass. Staten burde være litt mer "åpen" mot narkotika, er det ikke sånn at ungdom som faktisk får lov å drikke av foreldra sine, drikker MINDRE enn de som ikke får lov? Hadde kanskje vært sånn at hvis Staten hadde vært litt åpen og heller fortalt fakta, så kanskje færre bruker ting....
Sist endret av h4llik; 16. mai 2007 kl. 13:20.
Ville det ikke vært et ALVORLIG brudd på ytringsfriheten å stenge slike (denne) sider(-n)?

Nå er det jo strengt tatt et brudd på menneskerettighetene å forby narkotika, men ytringsfriheten burde da være hellig i alles hjerter?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Slaktern
Ville det ikke vært et ALVORLIG brudd på ytringsfriheten å stenge slike (denne) sider(-n)?

Nå er det jo strengt tatt et brudd på menneskerettighetene å forby narkotika, men ytringsfriheten burde da være hellig i alles hjerter?
Vis hele sitatet...
Ytringsfrihet er rett til å kritisere staten, ikkje til å sei kva ein vil kor som helst.

Og på kva måte er narkotikaforbod brot på menneskerettane? Religion? Kva hindrar meg i å danne ein religion med formål å utrydde alle kristne? Mord er jo også ulovleg...

Ikkje gå i den fella det er å bruke feil argument for å forsvare ei sak. Å dra inn menneskerettar i kampen for legalisering er IMHO idiotisk, og svekker bare saka. Det er bedre å argumentere sakleg og nøkternt for kvifor det bør legaliserast, enn å skrike høgast mulig om overgrep.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
h4llik: Vi har jo ytringsfrihet i Norge, så jeg anser det som helt utenkelig at LMS får gjennomslag for sitt ønske.

Jeg tror du tar helt feil når du sier at ungdom drikker mindre dersom de får lov til det fra foreldrene sine. Det er en klar sammenheng mellom tilgang og bruk, og jeg er helt sikker på at du finner forskningsresultater som viser dette også i forhold til foreldre med liberale alkoholholdninger og alkoholkonsum blant deres barn.

Du har forøvrig rett i at det ikke er tilstrekkelig kvalitet på rusmiddelopplysningen som gis (x). Jeg er imidlertid uenig med deg i at staten ikke forteller fakta. I all den informasjonen jeg til nå har sett fra Folkehelseinstituttet og SIRUS, har jeg fortsatt til gode å finne faktafeil. At informasjonen er vinklet på en slik måte at noen av farene kanskje kan virke noe overdrevet for de som faktisk bruker det aktuelle rusmiddelet har sin bakgrunn i at staten tross alt fører en restriktiv rusmiddelpolitikk, uten at informasjonen blir mindre korrekt av den grunn.
Vel, kan jo starte med to fra shdir:

"Det er ikke dokumentert noen medisinske virkninger av cannabis ved noen tilstand, som er bedre enn kjente og etablerte behandlingsmetoder."

"Hos høykonsumenter nedsettes konsentrasjonene av det mannlige kjønnshormonet testosteron, og seksualdriften kan bli svekket." (cannabis)
Sitat av vidarlo
Ytringsfrihet er rett til å kritisere staten, ikkje til å sei kva ein vil kor som helst.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke. Ytringsfriheten er retten til å ytre sine meninger.

Sitat av vidarlo
Og på kva måte er narkotikaforbod brot på menneskerettane? Religion? Kva hindrar meg i å danne ein religion med formål å utrydde alle kristne? Mord er jo også ulovleg...
Vis hele sitatet...
Friheten til å bruke narkotika har med kognitiv frihet å gjøre, altså den absolutten makten over ens egen bevissthet.

Sitat av Wikipedia
An individual who enjoys cognitive liberty is free to alter the state of their consciousness using any method they choose, including but not limited to meditation, yoga, psychoactive drugs, prayer, etc.
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo
Ikkje gå i den fella det er å bruke feil argument for å forsvare ei sak. Å dra inn menneskerettar i kampen for legalisering er IMHO idiotisk, og svekker bare saka. Det er bedre å argumentere sakleg og nøkternt for kvifor det bør legaliserast, enn å skrike høgast mulig om overgrep.
Vis hele sitatet...
Nei. Skadevirkningene av stoffer er totalt irrelevant, når retten til å påvirke ens egen bevissthet ligger hos individet, og individet alene!
Sist endret av Slaktern; 16. mai 2007 kl. 13:58.
Når vi først ramser opp løgn fra shdir.no;

Om MDMA: "... er laget for å fungere som rusmidler og har liten eller ingen annen bruksverdi. "

Alle som har prøvd MDMA eller lest litt om det (f.eks. på Wikipedia) vet at dette er så feil som man kan få det. MDMA har en veldig terapautisk virkning. Stoffet åpner folk og gjør det lett å snakke ut om problemer, og i tillegg danner det et bånd mellom de som tar det sammen, som ikke kan replikeres på noen annet måte. Stoffet ble brukt og elsket av blant annet psykologer før DEA klassifiserte det som en Schedual 1 drug i USA.
Sist endret av dexter; 16. mai 2007 kl. 14:08.
Off topic:
Bygdeposten er faktisk lokal avisa mi!
Sitat av vidarlo
Ytringsfrihet er rett til å kritisere staten, ikkje til å sei kva ein vil kor som helst.
Vis hele sitatet...
http://lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#100

§ 100.

Ytringsfrihed bør finde Sted.

Ingen kan holdes retslig ansvarlig for at have meddelt eller modtaget Oplysninger, Ideer eller Budskab, medmindre det lader sig forsvare holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelse i Sandhedssøgen, Demokrati og Individets frie Meningsdannelse. Det retslige Ansvar bør være foreskrevet i Lov.

Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grændser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser.

Forhaandscensur og andre forebyggende Forholdsregler kunne ikke benyttes, medmindre det er nødvendigt for at beskytte Børn og Unge imod skadelig Paavirkning fra levende Billeder. Brevcensur kan ei sættes i Værk uden i Anstalter.

Enhver har Ret til Indsyn i Statens og Kommunernes Akter og til at følge Forhandlingerne i Retsmøder og folkevalgte Organer. Det kan i Lov fastsættes Begrænsninger i denne Ret ud fra Hensyn til Personvern og af andre tungtveiende Grunde.

Det paaligger Statens Myndigheder at lægge Forholdene til Rette for en aaben og oplyst offentlig Samtale.


Ergo er det fullt lovlig å beskrive og fortelle om en forbrytelse man har utført, ie feks dyrke narkotiske planter eller fortelle hvordan man kan foredle disse. Eller beskrive hvordan man kan drepe noen (film, bøker etc). Eller man kan kritisere stat og styresmakter hvis man vil.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Sitat av Tobb
Vel, kan jo starte med to fra shdir:

"Det er ikke dokumentert noen medisinske virkninger av cannabis ved noen tilstand, som er bedre enn kjente og etablerte behandlingsmetoder."

"Hos høykonsumenter nedsettes konsentrasjonene av det mannlige kjønnshormonet testosteron, og seksualdriften kan bli svekket." (cannabis)
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at dette er feil. Selv om det nok finnes forskningsresultater og personlige erfaringer som tilsier at cannabis kan ha en positiv effekt ved enkelte sykdommer, så er det ikke dermed sagt at det faktisk er en dokumentert bedre virkning enn ved andre behandlingsformer. Det står ingen ting om at cannabis ikke kan brukes i medisinsk sammenheng. Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer på det andre utsagnet.

Sitat av dexter
Når vi først ramser opp løgn fra shdir.no;

Om MDMA: "... er laget for å fungere som rusmidler og har liten eller ingen annen bruksverdi. "

Alle som har prøvd MDMA eller lest litt om det (f.eks. på Wikipedia) vet at dette er så feil som man kan få det. MDMA har en veldig terapautisk virkning. Stoffet åpner folk og gjør det lett å snakke ut om problemer, og i tillegg danner det et bånd mellom de som tar det sammen, som ikke kan replikeres på noen annet måte. Stoffet ble brukt og elsket av blant annet psykologer før DEA klassifiserte det som en Schedual 1 drug i USA.
Vis hele sitatet...
Også i Norge er det gjort forsøk med MDMA (x). Det er jo heller ikke slik at de prøver å legge sjul på dette. Jeg siterer:
MDMA og MDA vart første gongen framstilte i 1914 av den farmasøytiske industrien i Tyskland, men kom aldri i bruk terapeutisk. I 1950-åra prøvde den amerikanske hæren ut stoffa i eit program for kjemisk krigføring. I 1960-åra eksperimenterte ein med kjemiske stoff, mellom anna
MDMA og LSD, i psykiatrien.
Vis hele sitatet...
Jeg tolker det du siterer på den måten at det for den vanlige mannen i gata ikke har noen annen effekt enn som rusmiddel. Men for all del, om du tror du kan løse dine psykiske problemer ved å spise ecstasy så skal ikke jeg hindre deg.
Sist endret av aybara; 16. mai 2007 kl. 15:30.
Sitat av aybara
Jeg tolker det du siterer på den måten at det for den vanlige mannen i gata ikke har noen annen effekt enn som rusmiddel. Men for all del, om du tror du kan løse dine psykiske problemer ved å spise ecstasy så skal ikke jeg hindre deg.
Vis hele sitatet...
Du er helt på jordet. Jeg siterer Wikipedia:

"Shulgin kalte stoffet «window» og anbefalte på 60-tallet bruken av det i visse terapiformer. Forbindelsen var i utstrakt terapeutisk bruk av amerikanske psykoterapeuter på grunn av dets empatogene virkninger fram til det ble forbudt i USA på slutten av 80-tallet. Terapeuter og veiledere hyldet stoffet som et mirakel og påsto at det i samlivsterapi kunne gi seks måneders framskritt i løpet av en enkelt sesjon, og soldater som kom hjem fra Vietnam-krigen kunne behandles for posttraumatisk stresslidelse bedre enn med gruppe- og samtaleterapi. I en periode ble stoffet også kalt «empathy» (innlevelse)"

"Stoffets evne til å fasilitere selvransakelse med redusert frykt har vist seg nyttig i en del terapeutiske sammenhenger, noe som har gjort at USAs Food and Drug Administration, tilsynsmyndigheten for matvarer og legemidler, fra 2001 tillater testing hos pasienter med posttraumatisk stresslidelse og angst i forbindelse med psykoterapi. Tilsvarende tilatelser er gitt i Sveits, Israel og Spania. I Norge er stoffet ennå ikke tillatt brukt under noen omstendigheter."
Sist endret av dexter; 16. mai 2007 kl. 16:32.
Empathy er et mye mer passende navn enn Ecstacy. Å samle noen gode venner til en skikkelig kose og prate kveld kan være terapi for mange.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
dexter: Hvorfor mener du at jeg er helt på jordet? Jeg er fullt klar over stoffets historie og tidligere bruksområder. Men jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor det skal ha noen innvirkning på statens rusmiddelopplysning. Det er ikke slik at ecstasy er et vidundermiddel innen psykoterapien, men det kan brukes med positivt resultat, dersom forholdene ligger til rette for det, og behandlingen gjøres på en forsvarlig måte (uten at jeg skal påberope meg noe kunnskap om akkurat det). For deg, meg og de fleste andre her på forumet er ecstasy et rusmiddel, og et stoff som kan være skadelig.
Friheten til å bruke narkotika har med kognitiv frihet å gjøre, altså den absolutten makten over ens egen bevissthet.

Sitat av Wikipedia
An individual who enjoys cognitive liberty is free to alter the state of their consciousness using any method they choose, including but not limited to meditation, yoga, psychoactive drugs, prayer, etc.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Du er selvsagt klar over at dette ikke står i menneskerettighetserklæringen? At noe står nevnt på en wikipedia-artikkel hvor forfatteren ønsker å gi inntrykk av at bruk av rusmidler er en menneskerett gjør det ikke sant.
Sitat av Viva la Opium
Det verste som kan skje med feilinformasjon i dyrking og framstillelse av cannabis er at det ikke funker, og er man heldig og får til årntlig 10x sterkere hasjolje så skal det fortsatt _mye_ til for at noen skal dø av det. Man trenger jo rundt 60+ gram med _rein_ THC. I hasj ville det vært godt over 1 kg med tanke på hvor mye det inneholder.
Vis hele sitatet...
Et menneske på 65kg skal ha over 8 og en halv kilo thc i kroppen for å dø av det....
Så det skal ikke bare MYE til
Sist endret av beltespenna; 16. mai 2007 kl. 18:08.
Sitat av Tobb
Vel, kan jo starte med to fra shdir:

"Det er ikke dokumentert noen medisinske virkninger av cannabis ved noen tilstand, som er bedre enn kjente og etablerte behandlingsmetoder."

"Hos høykonsumenter nedsettes konsentrasjonene av det mannlige kjønnshormonet testosteron, og seksualdriften kan bli svekket." (cannabis)
Vis hele sitatet...
Cannabis som rusmiddel og cannabis som medikament er to forskjellige ting.
blir NFF stengt blir jeg irritert. Er på NFF flere timer hver dag, og hvis NFF blir stengt vet jeg ikke hva jeg skal gjøre de timene, pluss at jeg har lært utrolig mye på dette forumet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nFF blir ikke stengt. Dette er primært Norcan de snakker om, men ikke faen om de får stengt et nettsted på bakgrunn av dette, det har de INGEN hold for å gjøre afaik.
Jeg vil si at sider som nff og norcan ikke er farlige for folk, men gir folk tips og triks om hvordan man faktisk bruker forskjellige narkotiske stoffer, og hvordan eventuell rus, bivirkninger etc. kommer til å bli. nff er en plass hvor man kan spørre om ting man lurer på ang. narkotiske stoffer _OSV_. dersom noen har lyst å prøve noe, regner jeg ikke med at de bare går og kjøper seg en pille og kaster den i seg, men derimot leser nøye om rusmiddelet før personen prøver.
Sist endret av Kjet; 16. mai 2007 kl. 19:43.
Sitat av Tias
nFF blir ikke stengt. Dette er primært Norcan de snakker om, men ikke faen om de får stengt et nettsted på bakgrunn av dette, det har de INGEN hold for å gjøre afaik.
Vis hele sitatet...
Dessuten er det jo bare å sette opp siten i et land med mer liberal og jordnær jurisdiksjon.
Sitat av Slaktern
Ville det ikke vært et ALVORLIG brudd på ytringsfriheten å stenge slike (denne) sider(-n)?

Nå er det jo strengt tatt et brudd på menneskerettighetene å forby narkotika, men ytringsfriheten burde da være hellig i alles hjerter?
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant! Og ikke minst farlig. Her får uerfarne i det minste svar. Ikke bare svar, de får ærlige svar og erfaringer fra mange. Noe som fører til et nyansert bilde en nykristen dott som står foran skoleklasser og lirer av seg sin tragiske narkoskjebne kan gi.

For alt jeg vet har freakforum rettet en rekke liv i så måte
Sist endret av robinson; 16. mai 2007 kl. 22:59.
Sitat av beltespenna
Et menneske på 65kg skal ha over 8 og en halv kilo thc i kroppen for å dø av det....
Så det skal ikke bare MYE til
Vis hele sitatet...
I følge det jeg har lest meg fram til ble det beregnet det jeg skrev tidligere etter forsøk med rotter. Finner ikke link nå men.

En annen ting jeg synes er teit med narkotikapolitikken til Norge det er jo selve klassifiseringen av stoffer. Hasj likestilles jo med mange stoffer som har mye større sannsynlighet for å skade eller skape avhengighet, og det er kanskje litt meningen og. Da får de jo en feilinformering som kan virke skremmende, man leser f.eks om alle de farlige stoffene, også står cannabis der og, så tenker man "fyttirakkern".

Da tror alle at cannabis er farligere enn det er, men hva hvis det går andre veien? "Åja, cannabiar jo ufarlig, da kanskje de andre stoffene de advarer mot er ufarlig og da jo, jeg lager meg en lsdkokainheroin-cocktail med en liten snipp av ghb jeg. Det kan jo ikke være farlig, de jugde jo før."

Intervjuet forresten en fyr fra utekontakten til en radiorepotasje jeg lagde på skolen angående ungdom og cannabis. Det eneste holdbare argumenten hans var at hasj er ulovlig. Samtidig påpekte han at hvis du brukte hasj så var sjansene store for at du havnet i kriminelle miljøer, og ble med i lukkede utstøtte grupper uten venner.

Etterpå spurte jeg han om legalisering av hasj, det var han i mot. Det er så teit holdning. Det er jo nettopp fordi hasj er såppas ulovlig at man må henvende seg i kriminelle miljøer for å skaffe det, og det er pga at alle vet at det er ulovlig at folk kan bli utsøtt av de som ikke bruker det / ikke vet bedre.
Sitat av ivioyner
Du er selvsagt klar over at dette ikke står i menneskerettighetserklæringen? At noe står nevnt på en wikipedia-artikkel hvor forfatteren ønsker å gi inntrykk av at bruk av rusmidler er en menneskerett gjør det ikke sant.
Vis hele sitatet...
Det står ikke i menneskerettighetsærklaringen, nei. Men jeg mener det er ethvert menneskes rett å være herre over sin egen bevissthet. Faktisk mener jeg det er innlysende at det er sånn. Og det gjør det sant.

Siden wikipedia ikke var en god nok kilde, får jeg henvise til Center for Cognitive Liberty & Ethics.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det kommer nok en del skremselspropaganda og feilinformasjon fra statens side, men jeg også påstå at det kommer en del feilinformasjon og glorifisering av forskjellige rusmidler fra internettkilder. Spesielt hasj er glorifisert opp i skyene av forumbrukere o.l. Det er ikke kun hvor mye som skal til for å ta overdose som gjelder når en skal ta for seg farene ved et stoff. Hasj er avhengighetsdannende, og virker kan nedbrytende psykologisk og på en persons sosiale liv.

Så jeg ser visse farer med slike forum. Når det er sagt er jeg absolutt i mot nettsensur, så å fjerne slike sider er jeg i mot.
Hva med å i værtfall prøve å gjøre freakforum til et slikt undergrunn forum som det var back in the days?
F.eks stenge registrerings-mulighetene fra nå av, og senere utestenge folk som fortjener det på livstid?

Jeg vet at det er mye her på forumet som ikke trenger å gjøres under bakken, men slik som media blusser opp i at Per på 16 har tatt noen trekk hasj i helga gjør at jeg begynner å lure på om det ennå er verdt det å ha nFF som et åpent forum(?)
Sitat av Tr1pp3r
Hva med å i værtfall prøve å gjøre freakforum til et slikt undergrunn forum som det var back in the days?
Vis hele sitatet...
HAr aldri vært noe undergrunnsforum her. Du må ha sett feil.

Sitat av Tr1pp3r
F.eks stenge registrerings-mulighetene fra nå av, og senere utestenge folk som fortjener det på livstid?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hva vil det sikre utenom at vi ikke får inn nye folk her?

Sitat av Tr1pp3r
Jeg vet at det er mye her på forumet som ikke trenger å gjøres under bakken, men slik som media blusser opp i at Per på 16 har tatt noen trekk hasj i helga gjør at jeg begynner å lure på om det ennå er verdt det å ha nFF som et åpent forum(?)
Vis hele sitatet...
Det foregår ikke noe ulovlig her på forumet, så det finnes ingen fare for at noe skal skje med det.
Sitat av Viva la Opium
I følge det jeg har lest meg fram til ble det beregnet det jeg skrev tidligere etter forsøk med rotter. Finner ikke link nå men.
Vis hele sitatet...
8,45kg er beregnet utfra forsøk med apekatter , selv om mennesket blir regnet for å tåle en del mer... http://www.health.gov.au/internet/wcms/Publishing.......