Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 4194
Ja, death metall er farlig, ikke hør på det. Etter at jeg startet så smått å høre på metallica og etter det gikk over til hardere metall. Har livet mitt blitt et helvete og jeg er besatt av satan, og hver fredag kl 18. Drikker jeg blod og ofrer jomfruer.
Det høres da fett ut. Hvor finner du jomfruene?
Trondheim begynner å gå tom.
Sitat av iiconanii
Ja, death metall er farlig, ikke hør på det. Etter at jeg startet så smått å høre på metallica og etter det gikk over til hardere metall. Har livet mitt blitt et helvete og jeg er besatt av satan, og hver fredag kl 18. Drikker jeg blod og ofrer jomfruer.
Vis hele sitatet...
Metallica er forsåvidt ikke Death Metal, men ok, morsom post :P
På den måten har alle folk som dåper seg i kirken dobbeltmoral
Ja, derav navnet 'Death'.
Pass på så dere ikke kreperer.
Bare sånn får å svare saklig på et saklig spørsmål: Vi hadde en helt elendig naturfaglærer på VK1 og han sa at _ALL_ blackmetal var 120db UTEN unntak, samme hvilket volum det sto på. Så i følge han vil det å høre på blackmetal gå hardt ut over hørselen.
Sitat av yancca
men satanisme og black metall er 2 forskjellige ting..
Vis hele sitatet...
FEIL!
Her tror jeg det er du som bør sjekke fakta først. At det finnes folk som spiller på samme følelse som BM ja, med primitive riff og grimvokal osv, det sier jeg ingenting på. Men du kan fortsatt ikke kalle det Black Metal under noen omstendigheter.
Folk tar ofte feil når det gjelder musikk sjangre. I metal er det som regel innholdet i sangene (tekstene) som bestemmer hva slags type metal det er, i tillegg kommer så klart benevninger som melodic osv, som klart forklarer hva slags gitar spill du kan forvente deg.

Når det kommer til Black Metal syntes jeg det blir ganske bra forklart på wikipedia; "Black metal is an extreme metal subgenre. The genre is characterized by an aggressive and abrasive sound, coupled with a dark atmosphere and rejection of Judeo-Christian values."

Btw, denne threaden var egentlig on DEATH METAL og ikke Black Metal, hvis folk har sykt lyst til å fortsette med den kristen-black diskusjonen bør den kanskje taes i en ny thread? :/

edit; tja det står forsåvidt "death metal etc.", men hva pokker skal det bety? Burde i såfall stå Heavy Metal etc...
Sist endret av jeppep; 16. april 2007 kl. 18:15.
Sitat av Myhre
Sier hvem? Ja, det aller meste av black metal er antikristelig. Men det er ikke en ren definisjon, fordi, som du ser, det finnes kristne black metal-band! Sjangeren black metal beskriver musikken, ikke nødvendigvis innholdet
Vis hele sitatet...
Sier du, men dette er stikk i strid med det de som fant opp black metal sier.

Sitat av Abs
Bare sånn får å svare saklig på et saklig spørsmål: Vi hadde en helt elendig naturfaglærer på VK1 og han sa at _ALL_ blackmetal var 120db UTEN unntak, samme hvilket volum det sto på. Så i følge han vil det å høre på blackmetal gå hardt ut over hørselen.
Vis hele sitatet...
Lærere burde ikke dikte opp ting, selv om de aldri har hørt om emnet de diskuterer.
Hvordan vil du at en plate skal spille i et gitt volum uansett hvordan du vrir volumkontrollen på forsterkeren?

Dog, om dette var sant, hadde vi sluppet diskusjonen om det finnes kristelig BM og hva som er ekte bm, siden vi hadde merket at det var BM da det ikke gikk ann å regulere volumet på denne musikken
Sitat av jeppep
Btw, denne threaden var egentlig on DEATH METAL og ikke Black Metal, hvis folk har sykt lyst til å fortsette med den kristen-black diskusjonen bør den kanskje taes i en ny thread? :/

edit; tja det står forsåvidt "death metal etc.", men hva pokker skal det bety? Burde i såfall stå Heavy Metal etc...
Vis hele sitatet...
Trådstarter er relativt ny i sjangeren så jeg hadde liten lyst til å høvle over han bare fordi han var ny. Han lærer nok å passe nøye på forskjellene hvis han blir mer interesert.
Sist endret av St.Vitus; 16. april 2007 kl. 19:04.
Sitat av jeppep
Folk tar ofte feil når det gjelder musikk sjangre. I metal er det som regel innholdet i sangene (tekstene) som bestemmer hva slags type metal det er, i tillegg kommer så klart benevninger som melodic osv, som klart forklarer hva slags gitar spill du kan forvente deg.
Vis hele sitatet...
Er vel egentlig bare Black Metal som til en viss grad defineres ut fra ideologi. All annen metall defineres ut fra det musikalske.
Sitat av Goophy
Ja, derav navnet 'Death'.
Pass på så dere ikke kreperer.
Vis hele sitatet...
Eller bare av Possessed, Death eller kanskje Bathory.
Sitat av Pagan_Messiah
Er vel egentlig bare Black Metal som til en viss grad defineres ut fra ideologi. All annen metall defineres ut fra det musikalske.
Vis hele sitatet...
NOPE sorry der tok du feil, Love metal, Death Metal, Punk Metal, Doom Metal, Gothic Metal, og ikke minst Viking metal har alle forskjellige temaer i musikken. Det er klart at man ofte hører forskjellen på typene ved gitarbruk eller trommebruk (evt. synth), men tekstene er også avgjørende for typen Metal. Veldig avgjørende faktisk.
Tror ikke Susperia f.ex hadde passet så godt hvis lyrikken deres baserte seg på forelskelse og savn.

st.vitus: hehe, jepp. Personlig greide jeg ikke å holde det inne
Hver gang death\black metal nevnes i en post blir det bestandig diskusjon om hva som er hva.
Tror noen må ta og lage en offesiell side der band blir satt i bås.
Snegler: Utrolig bra! :E Og sant Enig med deg der, sa jeg med en litt spøkefull overtone. Ingenting farlig med det, eller miljøet rundt Black/Death Metall! Som regel mye greiere folk enn de som hører på vill tekno/listepop, etter min erfaring
Black/Death Metal har vel gjerne litt råe tekster; religionskritikk, vold osv, men det er en fin måte for mange å få ut sinne på en ikke-voldelig måte på.
Kurer med musikk
Sitat av Ken0rr
FEIL!
Vis hele sitatet...
Sitat av jeppep
Folk tar ofte feil når det gjelder musikk sjangre.
Vis hele sitatet...
Finnes det virkelig bastante definisjoner for musikksjangre? Finnes det noe grunnnlag for å si at "du tar feil" og "dette er rett"? Hvem setter i så fall disse standardene?

Kildehenvisning ftw!
Sitat av Ken0rr
FEIL!
Her tror jeg det er du som bør sjekke fakta først. At det finnes folk som spiller på samme følelse som BM ja, med primitive riff og grimvokal osv, det sier jeg ingenting på. Men du kan fortsatt ikke kalle det Black Metal under noen omstendigheter.
Vis hele sitatet...
Vel, 99% av BlackMetal band spiller bare på å være sataniske. Image selger.
Sitat av iiconanii
Hver gang death\black metal nevnes i en post blir det bestandig diskusjon om hva som er hva.
Tror noen må ta og lage en offesiell side der band blir satt i bås.
Vis hele sitatet...
Er mer eller mindre umulig og bli enig hva som er hva.

Foreksempel Venom blir aldri Black Metal for meg. Jeg mener at Bathory var det første.
maedhros : ja det gjør det, men ganske forståelig blir det ofte stor forskjell på det "teoretiske"/planlagte og det som blir en endelig sang. Derfor kan det ofte bli vanskelig å skille typene fra hverandre. Det er jo også derfor det finnes så sykt mange Sub-genre i Metal, Blackened Death Metal for eksempel. Jeg anbefaler Wikipedia.org faktisk hvis du vil vite mer om de forskjellige genrene innenfor metal.

En ting kan i allefall være sikkert, uansett hva folk sier om det er Blackened death, melodisk Death, trash, så er det fortsatt Heavy Metal. Er du altså usikker på om du hører på Trash eller Death så bare si "Dette var fet Heavy Metal!"

St.Vitus: Forsåvidt, men som du vet var det Venom's 'Black Metal' album som startet det hele... Musikken forandrer seg jævlig kjapt, pokker heller, 'Black Metal' albumet ble jo utgitt på begynnelsen av åtti-tallet, vel 25 år siden...
Sitat av Archj
tull: Du tror virkelig ikke at de la inn de "tekstene" med vilje?
feks Led Zeppelin med Stairway to Heaven, tror du at det ikke er tilfeldighet?
Det samme gjelder med Weird al Yankowich forsåvidt...
Vis hele sitatet...
det tviler jeg ikke på at de gjorde, noe jeg heller ikke ga uttrykk for i posten min. det jeg derimot hevdet var at dersom du ikke bevisst går inn for å få med deg disse budskapene, er det ganske sikkert at du ikke oppfatter det.
Jeg har aldri latt noe stoppe meg i hva jeg vil høre på av musikk. Som mange andre i vårt land så har jeg blitt døpt, og konfimert kristent (muttetn tvingte meg). Men jeg har egentlig aldri trodd på gud og sånne ting, tror på utviklings teorien jeg.

Hør på den musikken øre dine liker, ikke sett prinsipper.

Hvis det er noe musikk du har lyst til å utforske, gå for det. Noen ganger blir du skuffet mens andre overrasket (positivt), selv har jeg fått meg et nytt favoritt band det fleste gangene jeg har valgt å utvide horisonten innenfor musikk.
Sist endret av Arath.inc; 17. april 2007 kl. 09:49.
Sitat av jeppep
maedhros : ja det gjør det
Vis hele sitatet...
Fortell mer! Hvor er disse sjangrene definert?
Sitat av jeppep
Jeg anbefaler Wikipedia.org faktisk hvis du vil vite mer om de forskjellige genrene innenfor metal.
Vis hele sitatet...
Skjønt Wikipedia inneholder mye bra, er ikke alt som står der sant/riktig. Wikipedia kan fungere godt som en oppsamling av fakta, men ikke uten riktige kildehenvisninger.
Dessuten, med så vanvittig mange (veldig like) stilarter er det så å si umulig å låse en hel artist og alle dens sanger til en bås/musikkstil.

Jeg syns det virker litt som om bare mange nok blir enige om å kalle en sound et nytt navn, så har man en ny stilart.

Sitat av Wikipedias "Black Metal" artikkel
This article or section does not adequately cite its references or sources.
Vis hele sitatet...
Sitat av maedhros
Fortell mer! Hvor er disse sjangrene definert?

Skjønt Wikipedia inneholder mye bra, er ikke alt som står der sant/riktig. Wikipedia kan fungere godt som en oppsamling av fakta, men ikke uten riktige kildehenvisninger.
Dessuten, med så vanvittig mange (veldig like) stilarter er det så å si umulig å låse en hel artist og alle dens sanger til en bås/musikkstil.

Jeg syns det virker litt som om bare mange nok blir enige om å kalle en sound et nytt navn, så har man en ny stilart.
Vis hele sitatet...

jaja, jeg vet Wikipedia er et "åpent" informasjons medie, men det betyr derimot ikke at mye av det som står der er meget gode kilder. Hvem skulle ellers definere musikk sjangre enn musikere og interesserte?
-Forskere?
-En eller annen dude some sitter på et kontor hos Microsoft?

Jeg stoler på musikerene og felles enighet. Det er musikk og ikke Cramers regel om matriser for guds skyld!
Sitat av jeppep
En ting kan i allefall være sikkert, uansett hva folk sier om det er Blackened death, melodisk Death, trash, så er det fortsatt Heavy Metal. Er du altså usikker på om du hører på Trash eller Death så bare si "Dette var fet Heavy Metal!"

St.Vitus: Forsåvidt, men som du vet var det Venom's 'Black Metal' album som startet det hele... Musikken forandrer seg jævlig kjapt, pokker heller, 'Black Metal' albumet ble jo utgitt på begynnelsen av åtti-tallet, vel 25 år siden...
Vis hele sitatet...
Neh, kan du vel ikke. Du sier jo heller fet metal, heavy metal er jo en egen stil så. Og ja jeg vet det var Venom som ga navnet, men det er det for min del. Var garantert noen andre på cirka samme tid som hadde brukt et mørkere image, Venom eller ikke. Venom var en del av NWOBHM og det synes jeg folk skal forstå.
Sitat av St.Vitus
Neh, kan du vel ikke. Du sier jo heller fet metal, heavy metal er jo en egen stil så. Og ja jeg vet det var Venom som ga navnet, men det er det for min del. Var garantert noen andre på cirka samme tid som hadde brukt et mørkere image, Venom eller ikke. Venom var en del av NWOBHM og det synes jeg folk skal forstå.
Vis hele sitatet...

eh jo, Death Metal, og Black Metal hører til Heavy Metal sjangeren
Sitat av jeppep
NOPE sorry der tok du feil, Love metal, Death Metal, Punk Metal, Doom Metal, Gothic Metal, og ikke minst Viking metal har alle forskjellige temaer i musikken. Det er klart at man ofte hører forskjellen på typene ved gitarbruk eller trommebruk (evt. synth), men tekstene er også avgjørende for typen Metal. Veldig avgjørende faktisk.
Tror ikke Susperia f.ex hadde passet så godt hvis lyrikken deres baserte seg på forelskelse og savn.
Vis hele sitatet...

Så hva skriver Susperia om i tekstene sine, som gjør dem til thrash metal(holder det ikke at de plagierer Testament, som jo er et velkjent thrahsband)? Mange thrashmetalband som har homofile ballader, og fra band til band kan tekstene dreie seg om alt fra misantropi til kristendom.

Det samme gjelder vel Deathmetal. Deicide, Morbid Angel og Death er jo fullstendig forskjellige hva tekster angår, eksempelvis antikristendom, sumerisk mytologi og samfunskritikk, men de er alle noen av verdens største og råeste dødsmetallband!
(riktignok drev musikkpolitiet fra DSP å bestemte at Glen Benton var hobbysatanist og Death(som faktisk er verdens første deathmetalband) ikke var et ekte deathmetalband, da de ikke sang om blod og gørr, men dette kan jo ikke tas seriøst, da de ordene kom ut som et resultat av mindreverdighetskomplekser.

Doom metal har ofte pessimistiske og suicidale tekster, ja, men her glir det ofte også over i religion, filosofi og fantasipiss, som i mange andre metallsjangere. For å si det slik, jeg ville ikke kalt Helloween for doom metal, selv om de sang om å ta sitt eget liv.

Love metal og gothic metal finnes ikke i den verdenen jeg lever i. Dette er noe jævla piss som er funnet opp de siste årene, for å stjele lommepenger fra 13 år gamle jenter. Ca. samme produkt som Britney Spears og backstreetboys.

Viking metal? Hva er viking metal? Enslaved? Skal vi ikke like godt dele opp denne sjangeren i norsk historisk metall, åsatru metall, anti-åsatru metall og norrøne-sagn-og myter-metall, slik at vi lettere kan forstå hva slags tekster det er snakk om?

Sitat av jeppep
eh jo, Death Metal, og Black Metal hører til Heavy Metal sjangeren
Vis hele sitatet...
De hører til METALL SJANGEREN. Heavy Metal er noe annet!

Sitat av jeppep
jaja, jeg vet Wikipedia er et "åpent" informasjons medie, men det betyr derimot ikke at mye av det som står der er meget gode kilder. Hvem skulle ellers definere musikk sjangre enn musikere og interesserte?
-Forskere?
-En eller annen dude some sitter på et kontor hos Microsoft?

Jeg stoler på musikerene og felles enighet. Det er musikk og ikke Cramers regel om matriser for guds skyld!
Vis hele sitatet...
Det at wiki... er et åpent informasjonsmedium betyr at f.eks du like godt kunne postet all feilinfoen din der, og ledet en haug med idioter på ville veier.
Sitat av Pagan_Messiah
Så hva skriver Susperia om i tekstene sine, som gjør dem til thrash metal(holder det ikke at de plagierer Testament, som jo er et velkjent thrahsband)? Mange thrashmetalband som har homofile ballader, og fra band til band kan tekstene dreie seg om alt fra misantropi til kristendom.

Det samme gjelder vel Deathmetal. Deicide, Morbid Angel og Death er jo fullstendig forskjellige hva tekster angår, eksempelvis antikristendom, sumerisk mytologi og samfunskritikk, men de er alle noen av verdens største og råeste dødsmetallband!
(riktignok drev musikkpolitiet fra DSP å bestemte at Glen Benton var hobbysatanist og Death(som faktisk er verdens første deathmetalband) ikke var et ekte deathmetalband, da de ikke sang om blod og gørr, men dette kan jo ikke tas seriøst, da de ordene kom ut som et resultat av mindreverdighetskomplekser.

Doom metal har ofte pessimistiske og suicidale tekster, ja, men her glir det ofte også over i religion, filosofi og fantasipiss, som i mange andre metallsjangere. For å si det slik, jeg ville ikke kalt Helloween for doom metal, selv om de sang om å ta sitt eget liv.

Love metal og gothic metal finnes ikke i den verdenen jeg lever i. Dette er noe jævla piss som er funnet opp de siste årene, for å stjele lommepenger fra 13 år gamle jenter. Ca. samme produkt som Britney Spears og backstreetboys.

Viking metal? Hva er viking metal? Enslaved? Skal vi ikke like godt dele opp denne sjangeren i norsk historisk metall, åsatru metall, anti-åsatru metall og norrøne-sagn-og myter-metall, slik at vi lettere kan forstå hva slags tekster det er snakk om?



De hører til METALL SJANGEREN. Heavy Metal er noe annet!



Det at wiki... er et åpent informasjonsmedium betyr at f.eks du like godt kunne postet all feilinfoen din der, og ledet en haug med idioter på ville veier.
Vis hele sitatet...

hahah herregud nå må du gi deg, slutt å kveruler og finn noen skikkelige fakta før du svarer. Heavy Metal ER en HOVED sjanger, hvor death, power, black og mange andre er sub genre av Heavy metal sjangeren. Mange kaller Heavy Metal bare for Metal derfor kan det lett bli misforståelser.

Du må være passe naiv når du tror at et stort tema som Metal styres av idioter på wikipedia.org. Det er sinnsykt mange tallentfulle folk som legger til informasjon der, og det er flere folk som perfeksjonerer informasjonen helt til alt av tillegg informasjon er tilstede.

Men for all del, stol nå endelig ikke på wikipedia, det er jo bare en haug med uskolerte idioter der som ikke har peiling på fakta. Tro heller på politlig informasjon som fra Microsofts Encyclopedia hvor de skriver at FRP er et Norsk nasjonalistisk parti.

geez dude...

edit : Death Metal er ikke farlig, det som er farlig er fakta ignorante folk som bare vil kverrulere for kverruleringas skyld.
Sist endret av jeppep; 17. april 2007 kl. 21:56.
Sitat av jeppep
hahah herregud nå må du gi deg, slutt å kveruler og finn noen skikkelige fakta før du svarer. Heavy Metal ER en HOVED sjanger, hvor death, power, black og mange andre er sub genre av Heavy metal sjangeren. Mange kaller Heavy Metal bare for Metal derfor kan det lett bli misforståelser.

Du må være passe naiv når du tror at et stort tema som Metal styres av idioter på wikipedia.org. Det er sinnsykt mange tallentfulle folk som legger til informasjon der, og det er flere folk som perfeksjonerer informasjonen helt til alt av tillegg informasjon er tilstede.

Men for all del, stol nå endelig ikke på wikipedia, det er jo bare en haug med uskolerte idioter der som ikke har peiling på fakta. Tro heller på politlig informasjon som fra Microsofts Encyclopedia hvor de skriver at FRP er et Norsk nasjonalistisk parti.

geez dude...
Vis hele sitatet...

"ok"

Du har såpass god greie på metall at jeg ikke tørr å diskutere med deg.
Sist endret av Ben Reddik; 17. april 2007 kl. 21:59.
Hvis du ønsker å høre på metall så finnes du jo en haug med dyktige kristne/nøytrale metall-artister!

For å nevne noen harde:

Anah Aevia
The Arnion
As Cities Burn
As I lay dying
Crimson Moonlight
Demon Hunter
Extol
Frost Like Ashes
Haste The Day
Immortal Souls
Living Sacrifice
Norma Jean
Royal Anguish
Soul Embraced

Noen litt mykere med en del clean vokal:

Underoath
Emery
Blindside
Dead Poetic
jeppep: Det jeg prøvde å få frem i det første innlegget ang. musikksjangre - det finnes ingen absolutt fasit. Det finnes ingen standardisert definisjon av musikksjangre, i alle fall ikke som er meg kjent. Derfor - syns jeg - det blir galt å si at "dette er feil", "slik er det". My five cents, og avslutting av et sidespor for min del.
Death metall er desidert farligere enn annen type musikk.
Hvis man sovner og har problemer med å gå i søvne, øker sjansen for at man går i berserk i søvne.
*Ler*
Enig Med pagan messiash. Metal er "hovedsjangeren". Og mer eller mindre alt med vreng på gitaren faller under dette begrepet.
Det verste som kan skje deg er at du liker den nye musikken og kjøper ein del plater. Er ingen form for musikk som er farleg så lenge du ikkje spiller det i 120db. Da kan du kanskje få skade på hørselen og i verste fall hjernen.

Gud kommer ikkje til å drepe deg fordi du hører på god musikk
Sitat av maedhros
jeppep: Det jeg prøvde å få frem i det første innlegget ang. musikksjangre - det finnes ingen absolutt fasit. Det finnes ingen standardisert definisjon av musikksjangre, i alle fall ikke som er meg kjent. Derfor - syns jeg - det blir galt å si at "dette er feil", "slik er det". My five cents, og avslutting av et sidespor for min del.
Vis hele sitatet...
Det jeg syntes var morsomt er at folk sier at enkelte kilder ikke er pålitlige, hva skal man tro på da?
Jeg sa også at man så klart ikke kun definerte en sjanger eller under-sjanger bare på basis av det lyriske, men så klart også det musikalske, og typen instrumenter som brukes.
Det jeg prøvde å få frem derimot var at temaer i sangene har en stor innvirkning på hva slags type Metal/Heavy Metal det er, ikke kun det musikalske.
Personlig føler jeg at jeg skrev dette klart nok.

Pagan_Messiah: Smart valg! Heheh, nei forstår at det var ironisk sagt.
Jeg diskuterer gjerne, men det hadde vært flott hvis du hadde noen grunnlag for postene dine (linker til fakta f.ex). Btw, Har du virkelig aldri hørt om Viking Metal? Jeg er også totalt enig i det med Love Metal (ol.), kan ikke fordra det sjøl, men betyr ikke at det ikke finnes. Man kan ikke nekte en sjangers eksistens bare på det grunnlaget at den suger...
Sitat av jeppep
Jeg er også totalt enig i det med Love Metal (ol.), kan ikke fordra det sjøl, men betyr ikke at det ikke finnes. Man kan ikke nekte en sjangers eksistens bare på det grunnlaget at den suger...
Vis hele sitatet...
Prøver så godt jeg kan.
"Love Metal"; er det HIM og det rælet der? Andre eksempler?
Det er vel det eneste eksempelet.
Love Metal er en liksom sjanger oppfunnet av HIM for at de skal appellere til "rebelske" fjortiser.
HIM! <3333!!11oneeleven

Eller kanskje ikke.
Joa, det finnes kristen metal. Ikke det att det er mange kristne band men ett av dem er Extol. ^^
Tror ikke du finner så mange fordi sjangeren startet som kritik mot relegionen.

Edit: Heh, ny her ^^, så ikke de andre 4-5 sidene før etter jeg hadde postet...
Sist endret av Lizzard; 23. april 2007 kl. 11:36. Grunn: jeg er grønn
Sitat av Lizzard
Joa, det finnes kristen metal. Ikke det att det er mange kristne band men ett av dem er Extol. ^^
Tror ikke du finner så mange fordi sjangeren startet som kritik mot relegionen.

Edit: Heh, ny her ^^, så ikke de andre 4-5 sidene før etter jeg hadde postet...
Vis hele sitatet...
Var jo først og fremst kristen "Black Metal" vi snakket om.
Sitat av junkpal
Hvis du ser mye voldsfilmer så blir du jo etterhvert mer voldelig.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke helt enig med deg der!
Selvom i mange tilfeller vil det nok stemme, siden 80% av verden blir påvirket av andre.
Men jeg kjenner mange (inkludert meg selv) som liker voldelige filmer og volds-spill osv, og vi har ikke blitt noe voldelige for det! Jeg selv er en veldig ikke-voldelig person, som heller vil løse ting med ord en å slå ned en person, selvom jeg ikke nøler med å slå ned en som er så idiot att det ikke går ann å løse konfliktet med ord.
Så jeg tror nok ikke du skal si att det er fakta att man blir voldelig av voldsfilmer, men heller si att man KAN bli mer voldelig!

Ganske off-topic det her, men følte att jeg måtte si det!

Tilbake til spørsmålet ditt:
Jeg vil nok si att det er mange som blir inspirert av musikken de hører på, men ikke alle.
Og det er ikke alltid man blir påvirket på en negativ måte, fordi man hører på slik musikk! Hvis man vil bli påvirket, så blir man påvirket.
Nå har jeg bare skumlest de siste sidene, men Ken0rr, eller hva navnet var:

Black metal og satanisme er ikke det samme. Det er flere store band, som f.eks Immortal, som spiller black metal uten sataniske tekster. De er for all del ikke kristne, men tekstene deres omhandler heller fjell, skog og vill natur. Selv om de fleste BM-band er kjent for å spille på satanisme, eller iallefall opposisjon til kristendom/jødisk tru, er BM og satanisme ikke det samme. Black metal er ikke bare lyrikk, det er musikkstilen også.

White metal/un-black metal er tidenes mest mongoloide "oppfinnelse". Hvorfor melde seg inn i et miljø som overhodet ikke vil ha noe med deg å gjøre? Det er som om en jøde skulle melde seg inn i et ekstremt høyrevendt parti. Makes no fucking sense.
Sist endret av Épitaphe; 25. april 2007 kl. 19:28.