Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4975
Jeg har 1500/500 linje fra Telenor, og på nedlastinga har jeg 11 seed og 39 peers, men får ikke mer enn 10kb/s i gjennomsnitt. På en fil på 700mb tar det nærmere 14 timer.....

Er det noe som sperrer for høyere fart? F.eks Norton eller lignende, eller er det en flaskehals ett eller annet sted?
er dette på en enkelt torrent eller gjelder det på alle?
Dette gjelder på stort sett alle. Hvis jeg laster ned noen veldig populære så kan jeg få oppimot 25kb/s, men syntes det også er ganske tregt.

Onkelen min har dobbelt så rask linje som meg, fra Telenor det også, men han får lastet ned med oppimot 200kb/s
Sist endret av boogeyman; 18. april 2007 kl. 02:42.
hvilken klient bruker du?

merkelig nok fikk jeg 90% bedre ytelse når jeg en gang i tiden gikk over fra BitTorrent til Azureus.
(var sikkert noe med innstillingene i BT, men jeg sjekka aldri)
Bruker Bitlord. Burde jeg bruke noe annet kanskje? Skal prøve Azureus nå.
www.utorrent.com - magi innpakket i et lite program.

Ps. Du må se til å få satt opp portene rett.
dvs. at du finner din ruter på portforward* og setter det opp.

Vil selv anbefale en 49xxx port til bruks av torrent.

* www.portforward.com
Vel, på utorrent får jeg aldri mer enn 6kb/s. Hva kommer dette av? Prøvde å laste ned en Lost episode med flere tusen delere, men den gikk opp og ned fra 5,9 til 6 kb/s.
noen som har dette med og åpne porter, på norsk, for dem som fikk stryk i engelsk?
Sist endret av RosaKarpe; 18. april 2007 kl. 08:29.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
For det første så kan du gå over til utorrent (som dosky sa)

Så kan du slå av brannmuren og/eller antivirus programmet ditt.

Deretter kan du (prøve å) åpne portene i routeren din.

Så stiller du inn porter i utorrent i forhold til hvilke porter du har åpnet.

Hvis det ikke hjelper så vet jeg ikke. Men hvis du har mye virus på maskinen din i fra før av, så kan det føre til treg nedlasting. Er internetten treg ellers da? For virus/trojanere kan stjele mye båndbredde.
Du burde se på ut http://www.portforward.com/ som er nevnt tidligere i tråden. De har detaljerte bilder og forklaringen som du burde prøve først. Om du setter teksten i en oversetter til norsk, så for du forståelig gebrokken norsk.
Et godt eksempel på problemet foregikk på tg, hvor jeg og en kompis lastet ned samme fil, fra samme nettverk. Han fikk høye hastigheter, mens jeg aldri kom over 6kb/s. Så har nok lite med porten i ruteren å gjøre. Kan prøve uten brannmur når jeg kommer hjem fra skolen.
Da har du sikkert feile porter eller brannmur som blokkerer.
Brukte Azureus helt til jeg formaterte dataen, nå finner jeg ikke azureus bare masse annet crap som ikke ligner engang. Så nå bruker jeg Bitlord, som sucker etter min mening.. noen som har en link til hvor jeg kan laste ned den azureus som funker ?
Sitat av junkpal
Brukte Azureus helt til jeg formaterte dataen, nå finner jeg ikke azureus bare masse annet crap som ikke ligner engang. Så nå bruker jeg Bitlord, som sucker etter min mening.. noen som har en link til hvor jeg kan laste ned den azureus som funker ?
Vis hele sitatet...
du må være verdens lateste person nesten kred for å være så usannsynlig lat.

http://azureus.sourceforge.net/
Sitat av Damnyou
du må være verdens lateste person nesten kred for å være så usannsynlig lat.

http://azureus.sourceforge.net/
Vis hele sitatet...
Kjent for å være lat

Skal sjekke ut siden når jeg kommer hjem, siden er sperret på skolenettet
Sist endret av junkpal; 18. april 2007 kl. 10:42.
Til alle dere som lurer på hvorfor det går så sent. Hvis vi begynner med trådstarter, så ser vi at seeder/leecher forholdet er nesten 4 til 1. Altså for hver person som laster opp, så er det fire personer som laster ned. Ergo er det nødvendigvis nødt å gå sakte. (med mindre seederne sitter på 100 mb linjer og alle andre bortsett fra TS sitter på modem osv.)

Videre er det ofte folk som er på public trackers som klager over hastigheter. Selv om det er mange seedere og få leechere, så er det slett ingen garanti for at man får gode hastigheter. Men alt dette har jeg skrevet om i linken jeg la ut over.

Det forundrer meg faktisk at noen lurer på hvorfor det går sakte når man har et S/L forhold på 4 til 1.

Skal man være "sikret" god hastighet så er det 2 MINIMUMSKRAV vil jeg si:

1. At det er mange seedere, og helst få leechere (les mer om det på linken i forrige innlegg).

2. At man har åpnet porter, og ikke har programmer som blokkerer linjen (brannmur osv).

Det er fortsatt ingen garanti for at man får gode hastigheter. Husk at også opphastighet påvirker nedhastighet, mange aktive torrents kan trekke ned hastigheten, man ikke nødvendigvis har den linjekapasiteten man er lovet, de som laster opp til deg har linjebegrensninger (alà netlimiter eller den der forken av azureus jeg ikke husker hva heter) osv.

Altså en haug med grunner. Begynn med å åpne porter, finn en torrent med gode forhold, og sørg for at du ikke har noe som sperrer eller bruker linjen nevneverdig. Hvis du har mulighet for å komme deg inn på en privat tracker, så hjelper det også.
Sitat av typisk
Du burde se på ut http://www.portforward.com/ som er nevnt tidligere i tråden. De har detaljerte bilder og forklaringen som du burde prøve først. Om du setter teksten i en oversetter til norsk, så for du forståelig gebrokken norsk.
Vis hele sitatet...
Ingen vet om no lignende sider på norsk da? Fikser ikke engelsk.

Sjekka brannmur og Norton Anti virus.. Ingen av disse blocker µTorrent.. Men hvordan kommer jeg inn på porter og åpner dem, eller sjekke hvertfall? (på norsk)
Sist endret av RosaKarpe; 18. april 2007 kl. 15:36.
Jeg har tråløst nettverk, og i linken som kanoner kom med lengre oppi her står det at tråløst nettverk er en av grunnen til treig nedlastning fra torrents.
Spørsmålet mitt er da; Går det da raskere for de som ikke har tråløst nettverk og laste ned, de har jo ikke noen ruter og da heller ingen portere og åpne?

Uannsett. Bruker µTorrent, og er som de fleste her ikke fornøyd med hastigheten.
En torrent på 7.50 GB med seeds 5(16) og peers 40(1888) har kommet på 58 MB på ca. 45 min og det står den vil ta meg 1 uke og 3 dager.
Portforward støtter ikke routeren min, noen andre løsninger for meg?
Sitecom wl-114 v2.
Sist endret av Christian; 18. april 2007 kl. 16:21.
For dere som ikke kan engelsk: Lær det - eller får noen andre til å se på problemet for dere.

Når dere skal fikse ting inne på en ruter eller ligenende, lese en guide, etc. så må man kunne lese engelsk. Det er mange Norske guider der ute - men de ligger nok ikke så tilgjengelig.

Beklager der, men kan se hva jeg får til. Kan ikke love noe.

Uansett, når det kommer til portforward siden - så blir den aldri oversatt grunnet såpass mange forskjellige rutere og programmer som det faktisk er lagt til.
Først og fremst så er det jo ulovlig fildeling,

men når det er sakt har overraskende mange klienter satt trafikk"sperre" på.
eller, en slags sperre. Du kan endre sperre ved å høyreklikk og finne "Speed" eller noe i den duren
Sitat av bolius
Først og fremst så er det jo ulovlig fildeling,
Vis hele sitatet...
Det er veldig viktig å skille mellom ulovlig fildeling og en fullt lovlig protokoll. Noe bittorrent heldigvis er.
Har dere økt hastigheten i programmet da? Ofte er det lav hastighet på hvor mye programmet vil laste ned og opp samtidig, denne bør alltid økes... (sikkert derfor bittorrent gikk treigt for en her, som ikke hadde rørt innstillinger).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ma10as
Vel, på utorrent får jeg aldri mer enn 6kb/s. Hva kommer dette av? Prøvde å laste ned en Lost episode med flere tusen delere, men den gikk opp og ned fra 5,9 til 6 kb/s.
Vis hele sitatet...
Sliter med det samme. portene er åpen, lett rundt i hele dag og prøvd altmulig rart. den går aldri over 6kbs
Å det gjelder uansett hva jeg prøver å laste ned.... er Utorrent, har brukt portforward.... GIR snart OPP....
Jeg slet også med lave hastigheter da jeg begynte å bruke torrent programmer til nedlasting. Løsningen var så enkel som å forwarde en port (og sette static ip-adresse på maskina). Hastigheten er nogenlunde den samme trådløst som når jeg har kabel til routeren for meg.
Sitat av emphi
Jeg slet også med lave hastigheter da jeg begynte å bruke torrent programmer til nedlasting. Løsningen var så enkel som å forwarde en port (og sette static ip-adresse på maskina). Hastigheten er nogenlunde den samme trådløst som når jeg har kabel til routeren for meg.
Vis hele sitatet...
Gjort alt det der, men vil ikke, å dette er forresten noe som nettopp har skjedd, funka flott for 3 dager siden....