Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1071
Tok et bilde av platespiller'n min for en stund siden, fikk lyst å legge det ut her

Bilde er tatt med SE K750i og er uredigert

http://img53.imageshack.us/img53/6619/dsc01515lq9.jpg
Sist endret av Konflict; 12. april 2007 kl. 05:08.
Ok, du fikk lyst til å legge det ut her. For å få kritikk? I så fall er det vanskelig å vite hvor jeg skal starte. Du kunne kanskje begynne med å ikke brenne ut det hvite området i midten av bildet, samt få bort refleksjonene nede til venstre.
Vask platespilleren, av med blitz og lyssett i stedet. Også tar vi det derfra.
Sitat av egeulf
Ok, du fikk lyst til å legge det ut her. For å få kritikk? I så fall er det vanskelig å vite hvor jeg skal starte. Du kunne kanskje begynne med å ikke brenne ut det hvite området i midten av bildet, samt få bort refleksjonene nede til venstre.
Vis hele sitatet...
Så enig, så enig.

Sitat av Viva la Opium
Vask platespilleren, av med blitz og lyssett i stedet. Også tar vi det derfra.
Vis hele sitatet...
Kan vi ikke bli enig om at han tar bildet på nytt med et ordentlig kamera etter at han har vasket platespilleren?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For å vere et bilde tatt med mobil er det ok, men det er ikkje et bilde å vise fram IMHO.

Ingenting spesielt med det, og en god del tekniske feil med det...
Konflict's Avatar
Trådstarter
tja..la det vel ut for å få kritikk

For å være ærlig har jeg ikke peiling på fotografering, hehe.
Ikke brenne ut det hvite ? hva mener du ? har det noe med redigering å gjøre ?
har ikke redigert det.

Viva la Opium : Du vet vel like godt som meg å alle andre at støvtørking er kjedlig

Uansett, takk for kritikken, setter pris på det
Trenger ikke tørke noe, bare å blåse av
Det egeulf mener med å brenne ut det hvite er at bildet ditt er overeksponert. Du ser det hvite området på pickupen er helt hvitt, uten noen tekstur. Det må du prøve å unngå, ihvertfall her.
Sitat av Konflict
tja..la det vel ut for å få kritikk

For å være ærlig har jeg ikke peiling på fotografering, hehe.
Ikke brenne ut det hvite ? hva mener du ? har det noe med redigering å gjøre ?
har ikke redigert det.

Viva la Opium : Du vet vel like godt som meg å alle andre at støvtørking er kjedlig

Uansett, takk for kritikken, setter pris på det
Vis hele sitatet...
Nå kommer alle med konstruktiv kritikk, men det ser jeg ikke på som nødvendig. Du legger ut et mobilbilde - uredigert - og har lagt mer eller mindre ingen tanker bak det. Jeg tviler på at du kommer til å tenke på kritikken neste gang du fotograferer - Jeg håper dog at jeg tar feil.

Bruk et kamera som ikke ødelegger motivet (f.eks at mobilkameraer liker å brenne ut lyse områder) og legg tanker bak avgjørelsene. Hvorfor det utsnittet? Hvorfor den vinkelen? Hvorfor de fargene?
Sitat av |fatman|
Kan vi ikke bli enig om at han tar bildet på nytt med et ordentlig kamera etter at han har vasket platespilleren?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, for å sitere fotolæreren min: Hvis du (en i klassen min) hadde hatt et Hasseblad, og Steve McCurry hadde hatt et engangskamera, er sjansene stor for at Steve hadde tatt bedre bilde enn deg.

Noen har talent, ikke at Konflict viser så veldig mye av det.
her tror jeg det kun er snakk om å dokumentere at fotografen EIER en (eller to) platespillere. Kanskje for å høste litt skryt eller misunnelse?

Newsflash: Det samme gjør jeg, hundrevis av andre dedikerte eller mindre dedikerte musikkentusiaster - samt masse middelklassekids i England som kjøper Ministry of Sound-skiver på Virgin Megastore og føler at de spiller ball med de store gutta.

Dårlige mobilbilder kan du sende til VGs tusentips, jeg er mer interessert i hva du faktisk kan gjøre med TTen din :P
Når vi snakker om bilder, man kommer kanskje ikke så langt med mobilkamera, men det skal ikke mange kronene til før man kan ta brukbare bilder, sjekk bildene på denne linken http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9868511
Forholdsvis rimelig kamera, canon digital ixus 50, makrofunksjonen er overraskende bra. (Bilde nummer 1, andre rekke, oval startknapp)