Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1163
Jeg har vært på en del sider... Men jeg vet liksom ikke hvilken jeg kan stole på...

Kan man stole på erowid foreksempel?

Hvordan vet man at de som har laget siden har legeerfaring med rusmidlene, eller om det bare er en jævel som liker å se noen tullinger ruse seg på noe dritfarlig og fucke livene sine?

En kompis fortalte meg netopp om en piczoside om rusmidler, www.inforusnorge.piczo.com

Tviler på at man kan stole på sånt...
Den piczosiden er det ikke noe vits å stole på nei. Visse deler av den er også klippet og limt herfra. Bl.a. emnet om løsemidler. Så hvorfor bruke en slik side? Erowid er seriøst noe av det beste som finnes. Generell info om de aller aller fleste droger. Og om man virkelig skal fordype seg finnes det andre sider\bøker også. Som f.eks. nFF.

Sitat av Erowid
Our Mission
Erowid is a member-supported organization providing access to reliable, non-judgmental information about psychoactive plants and chemicals and related issues. We work with academic, medical, and experiential experts to develop and publish new resources, as well as to improve and increase access to already existing resources. We also strive to ensure that these resources are maintained and preserved as a historical record for the future.
Our Vision
We imagine a world where people treat psychoactives with respect and awareness; where people work together to collect and share knowledge in ways that strengthen their understanding of themselves and provide insight into the complex choices faced by individuals and societies alike. We believe that truth, accuracy, and integrity in publishing information about psychoactives will lead to healthier and more balanced choices, behaviors, and policies around all psychoactive medications, entheogens, herbs, and recreational drugs. Erowid's vision is to facilitate and create resources that are part of the evolution towards this goal.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Sinister; 2. april 2007 kl. 22:00.
Vel det er derfor du tar alt du leser med en klype salt. Du må jo selv bedømme hva du velger og tro eller ikke. Den siden du linker til er nok ikke den mest politlige i verden men di prøver ivertfall. Men så lenge du bruker sunn fornuft (vist du har det da) så går det nok greit.
Erowid er jævlig bra, og generelt noe man kan stole på.
Men om du vil være helt på den sikre siden bør man sjekke andre steder også, og gjerne spørre folk du tror kan vite litt om det. Man kan aldri være for forsiktig, spesielt når det gjelder rusmiddler.
Folkene på Info Rus Norge sier selv at man ikke skal stole på dem. At man alltid skal kjekke fakta med eksperter. Man kan hvist ringe inn til rustelefonen... Hviste ikke at det var en rustelefon....
Nei, jeg vil si at dette forumet her er ganske bra og pålitelig, samt erowid som overgår det meste som er der ute.
Hadde aldri stolt på en piczoside, men erowid er pålitelig
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
www.erowid.org
www.lycaeum.org
www.wikipedia.org

Disse tre har det meste av informasjon om rusmidler. Her er det mye data å hente om de fleste forskjellige stoffer, informasjon som, om muligens ikke alltid like objektiv (trippraporter f.eks. er sjelden vitenskapelige :P), sprer seg over et mye større spekter enn du noensinne vil finne hos sider hostet av det offentlige.

http://www.pubmedcentral.nih.gov/ - Denne er også fin å lete i hvis du er interessert i forskningsrapporter og lignende, en svææær database .

Vil også anbefale Psychedelics Encyclopaedia av Peter Stafford. Good read.