Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1692
Jeg har spørt på rustelefonen og kjekket litt rundt om kring. Og folk sier at du får mye mer effekt av å bruke vannpipe enn bong.

Første gang du ruser deg på cannabis skal du få mest effekt av å spise det

Men de andre gangene er rekkefølgen sånn:

1. Vannpipe

2. Bong

3. Spise det

4. Joint/Jhonny/Blunt eller hva faen dere måtte kalle det, alstå rulle en vanlig røyk med cannabis.....



Vannpipe kan man kjøpes i mangen utenlanske butikker, også i Norge...
Altså.. Tror ikke helt på utsagn som at hvis man spiser det første gangen så får man mest effekt, det kommer vel ann på person til person og dagsform!

Spiser du det trenger du mer enn hvis du røyker det, og det tar lengre tid før du kjenner noe siden tarmene suger det til seg!
Men hører at hvis du spiser en 5'er, blir du møkkefjern!

Vannpipe ødelegger lungene, men er mildere enn bong siden vannet kjøler ned røyken!
Bongen er lettvint og helt ok, kjenner ikke rusforskjell fra vannpipe til bong, men gjør det med joint!

Joint og blunt er ikke det samme!!
De selger Vannpiper og alt annet utstyr utfor Oslo S på en plass som heter? Sjangrila elns.. husker ikke helt!

Tittelen burde du endre på!
I bong og join brenner du bort mye av cannabisen. I vannpipe får du røyk vært minste milligram av cannabisen...
Gammelbleie: Man får da ikke utnyttet cannabisen noe bedre på vannbong enn vanlig. Noe vil brenne opp uansett.

Om man skal ha mest effekt av å røyke og utnytte hvert minste milligram så foreslår jeg at du lager\kjøper deg en vaporizer.
hva med bøtte?

edit: bøtte er ca det eneste jeg røyker med, jeg blir iallfall mest fucka av bøtta, litt forskjellig rus faktisk på de forskjellige metodene.. suger litt på vannpipen og nå og da!
Sist endret av Blunty; 2. april 2007 kl. 20:54.
Hvordan ødelegger man lungene når man røyker vannpipe?
Det er nokså stor uenighet i det med at vannpipe skader lungene mer enn vanlig bonge eller joint.
Feks det med at man kan få sopp i lungene høres litt urasjonelt ut, selv om man puster inn fuktig røyk.
For det første er det allerede fuktighet i lungene, til og med lufta i naturen er ikke tørr. Viss man puster inn tørr luft så får man vondt i halsen...
Jeg bruker somregel hjemmelaget vannbong.

Bøtte er ikke bra, man kan få vann i lungene av det, og det tærer\etser.Jeg har røykt bøtte 2 ganger, greit nokk det kicker noe jævli. Men det er ikke værdt det.

Joint er egentlig best sånn sjenerelt sett, ivertfall viss man er flere. Litt sosialt å dele på en judas og prate shit. Rusen er stigende og varer lenge, og jeg synes at man får kraftigere rus av joint forholdt til pipe. Men som sagt, det kicker ikke.
Halsen blir og litt spart, men jeg har opplevt at det kan være et helvete å røyke en hel rev åleine.

Personlig synes jeg at oralt inntak er best, veldig stabil og kraftige rus. Men ikke på samme måte som man får når man røyker det. Jeg blir heller ikke så sløv og tørr i kjeften.
Og det er minst skadelig og det varer lengre, selv om det ikke er nødvendigvis positivt.
Jeg spiste 5gram med ok + gall og tok noen piper før jeg begynte å mestre kokkekunstene mine.
Men egner seg bare viss man har nokk av stash og kanskje viss man er flere en en person. Det synes ivertfall jeg.
Sist endret av sneipen; 2. april 2007 kl. 22:28.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av skolmen
Hvordan ødelegger man lungene når man røyker vannpipe?
Vis hele sitatet...
Ifølge noen undersøkelser er det nettopp det motsatte som skjer, MAPS gjorde noen forsøk der de trakk ufiltrert røyk og røyk filtrert igjennom vann.
Resultatene viste at de "alveolar macrophage"'ene (viktig komponent i lungene) sin evne til å bekjempe bakterier ble merkbart redusert, i motsetning til vannfiltrert røyk der nesten ingen slik effekt ble observert.

Resultatene samsvarer også med tall fra tobbaksrøkere som bruker vannpipe: Tallene for lungekreft er betydelig lavere enn hos folk som røyker på andre metoder.

Edit: Men når det kommer til mengde THC i røyken vinner nok gode gamle Jonas med et forhold på 1:13 cannabinoid/tjære, bare oversteget av noen få vaporisere.
Sist endret av Dodecha; 2. april 2007 kl. 22:34.
Nå lærte jeg noe nytt i dag og.
Jeg har hørt at man kan få sopp i lungene av vannpipe, men kan ikke si at de gikk i detaljer om hvorfor og hvordan man kunne få det...
Vis jeg skulle blitt "bøtte" fjern vil jeg valgt "bøtte". Det er mye bedre enn bong og alle de andre greiene. Det finnes bedre ting men bøtte er vel det beste
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke røkt bøtte selv på flere år ettersom jeg begynnte å bli litt mer bevisst på det med helse, men jeg må si at en skikkelig god bong alltid har slått bøtta.

En bongtype som alltid har vært attraktiv er denne typen.
Et godt alternativ til "bøtte" er waterfall som gir jevner brenn temperatur og kaldere røyk. Syntes denne metoden er mere effektiv. Den er heller ikke vanskelig og lage. Eneste ulempen er at du må være i nærheten av en vann kilde og det blir en del vann søl.
Hvordan du lager en : Du trenger, 1 0,5 liters flaske , et pipe hoder også kalt en bolle, lighter,

Hvordan: Varm korken og press bollen igjennom (husk å fjern plastikk som er foran hullet til bollen så du ikke røyker noe av dette). Brenn et hull nede i bunnen av flaska helst på siden og ikke større en at du kan dekke det med tommelen (ikke lag det for stort selv om du har stor tommel siden da renner vannet for fort ut). Deretter fyller du bollen/pipe hodet med din valgte urt. Putter tommelen din foran hullet i flaska og fyller denne med vann. Skrur korken på. Holder flasken over en vask eller annet sted som tåler vann. Så tenner du lighteren og slipper hulet (slipp det litt sakt til å begynne med). Når vannet har rent ut skrur du av korken og innhalerer.

Tips og annet: Ikke fyll bollen for full sørg for at du for fulstendig forbrenning.
Også pass på og vær litt forsiktig denne metoden kicker ass bokstavlig talt har ofte måtte legge meg ned. Første gangen jeg prøvde denne metoden fikk jeg halliser og en av di mest intense hasj "trippen" jeg har opplevd. Ei vennine av meg morfa til Jabba Da Hut og fikk rosa sjegg. Men det ble sakt at hasjen var "pensla" med noe ant
bøtte og waterfall er det samme(eller har misforstått noe her?)
Å spise funker som faen. Brownis og vafler
Sist endret av VitaminC; 3. april 2007 kl. 02:08.
Alt det jeg nå skal fortelle forteller jeg kun ut ofra mine egne, og min kompisgjengs erfaringer opp igjennom tiden.

Det som er mildest for halsen i lengden er vannbong eller joint.

I en vannbong blir mye av tjæra og de andre farlige stoffene til en viss grad filtrert ganske bra vekk fra røyken som inhaleres, THC nivået i den aktive røyken som inhaleres tror jeg ikke blir så mye mindre på vannbong.

I en joint vil mye av olja legge seg i den nederste delen av jointen, og noe av urten vil gå opp i røyk i den tiden det ikke trekkes av jointen. Når man røyker joint innhalerer man røyken i små mengder av gangen, fordelt over et større tidsrom. Dette vil medføre at rusen kommer saktere og mer sigende, men den vil også vare lenger.

Når man trekker på en tørrbong (dette kan være en flaske med et lum el. pipe, maiser og avis etc) så får man i seg alle stoffene som forbrennes når du trekker, dette sammen med joint er de mest usunne måtene å innta cannabis på.

Personlig liker jeg best å røyke på en flaske som er laget etter fast oppskrift blandt noen av oss i vennegjengen min.

Den er vakumtett i den grad vi klarer å teste med å lage lage undertrykk i flaska med munnen når choke og pipe er tettet igjen med håndflatene.

Den har en choke som er rund og fin, helt tett i kanten og riktig plassert i forhold til lumet/pipa. Choken skal være litt lenger ned på flaska i forhold til lumet for å få røyken til å bevege seg riktig i flaska akkurat i det man inhalerer.

For at røyken skal bli kompakt og fin må bunnen på lumet plasseres bare noen få 1 - 3mm fra veggen i flaska. I tillegg må mekket være så fint pulverisert som mulig. Varm tobakken godt og knus den veldig godt med fingrene før du blander i rusgivende substans.

Etter min og mine venners erfaring gir det mest rus for pengene å røyke på sistnevnte måte!
Sist endret av Retlif; 3. april 2007 kl. 06:11.
Syntes ikke det ga noe bra beskrivelse av metoden. Kan ikke se det for meg.

VitaminC jo "bøtte" og waterfall er bygd på same prinsippet. Men med waterfall får du en jevnere brenn temperatur. Du må heller ikke "dytte" røyken i deg med waterfall. Du skrur helt enkelt av korken og innhalerer. Røyken er heller ikke veldig varm.
En litt dumb ting jeg har merket med denne metoden at røyken har smakt litt rart men nå er ikke di fleste av oss cannabis kjennere, så det burde ikke være et problem. Vist du vil ha smak burde du gå for joint eller en helt vanlig pipe.