Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1168
hei

var i tyskland for noen dager siden og kjøpte meg 20g med lovelige salviablader (over disk )...funka fett å røyke det, men det var antakelig ikke av det sterkeste siden man måtte ha et godt stapp på bongen for å få god effekt...tenkte jeg ville teste å tygge varen å se åssen det virker. søkte litt rund men fant bare denne trådenhttp://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=17176&highlight=tygge+salvia
som ikke ga meg svar på det jeg lurte på.
alså, er det noen som har testet å tygge salviablader?...i såfal, kan dere gi meg litt info på åssen det virker i forhold til å røyke, hvor mye man trenger, om rusen blir svakere osv...
jeg har lest litt om tygging av ekstrakt og fikk vite at rusen varte litt lengere og at man måtte tygge i ca 20 min.

på forhånd takk
Jeg er ingen expert på dette temaet men, når du røyker salvia skal du helst bruke en storm lighter og bong for og opnå høyest mulig varme for maximum effekt. Derfor tror jeg ikke å tygge det ville være noe godt alternativ
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Står litt om å tygge her: http://erowid.org/plants/salvia/salvia_faq.shtml

(the quid)
For de som ikke gidder å lete:
The Quid

The quid method produces a somewhat shorter duration of effects than the oral infusion. With this approach, one takes fresh leaves, rolls them into one or two 'cigars', and then chews them while not swallowing the juice or saliva in one's mouth. In this manner, the active chemistry of the plant is absorbed via the mucous membranes in the mouth, which is a much more efficient method than absorption via the stomach. When taking the leaves as a quid, the effects tend to last about an hour. The following has been reported as an effective dosing procedure using fresh leaves as a quid:

"Ten leaves averaging 3.4–4 inches wide and 9 inches long (and weighing 25–26 grams) have the midribs removed. These are rolled into two ‘cigars' of five leaves each. Laying in quiet darkness, the first cigar is placed in the mouth and held there, chewing it slowly with my front teeth. I do not swallow at all. After about 10 minutes I spit this out into a bowl, and start chewing the second cigar. Effects usually commence within about 5 minutes after beginning to chew the second cigar. I spit this cigar out after a 10 minute chew. The experience lasts about 45–60 minutes (from start to finish)." (Aardvark 1998)
Vis hele sitatet...
Sitat av Corrupt
Jeg er ingen expert på dette temaet men, når du røyker salvia skal du helst bruke en storm lighter og bong for og opnå høyest mulig varme for maximum effekt. Derfor tror jeg ikke å tygge det ville være noe godt alternativ
Vis hele sitatet...
Dette med stormlighter er, etter min erfaring, bare en myte. En vanlig lighter fungerer utmerket.

Når man tygger Salvia Divinorum, taes virkestoffet/stoffene opp sublingualt. Det fungerer ikke å spise bladene, men tygger man dem, og beholder spyttet i munnen, da kan man absolutt oppnå en effekt.
Som sakt så er jeg ingen expert
Sitat av felix_poker
Dette med stormlighter er, etter min erfaring, bare en myte. En vanlig lighter fungerer utmerket.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig. Har lest det flere steder.
Det står også i "Den store salvia divinorum tråden"
Trådstarter
46 0
takker for svar =)
Men det jeg egentlig lurte mest på er om det er noen forskjell på blader og ekstrakt.
For det jeg leste i andre tråder her var det 5x eller 10x ekstrakt, ikke blader
Sitat av sigg
takker for svar =)
Men det jeg egentlig lurte mest på er om det er noen forskjell på blader og ekstrakt.
For det jeg leste i andre tråder her var det 5x eller 10x ekstrakt, ikke blader
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at 5x og 10x ekstrakt med Salvia, er 5 og 10 ganger sterkere enn blader. Så om man har 1g med 10x ekstrakt, vil det tilsvare 10g med blader.