Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1199
Jeg har ett problem. etter at jeg har lastet ned en film lovlig film fra en torrent side, vil ikke pc'n min starte. tidligere i dag startet den, men stoppet etter 3 minutter. nå nekter den og reagere uansett hva jeg gjør. jeg og en kompis har prøvd å skifte det meste, og funnet ut at det muligens kan være hovedkortet. noen som kan hjelpe?


Edit: Pc'n starter, men ingenting skjer. altså, den blir stående på svart skjerm. jeg som skrev litt fort tidligere i natt.
Sist endret av Ancoil; 25. mars 2007 kl. 01:08.
Maskinen vil ikke en gang starte? Det kan umulig være filmen sin feil. Uannsett, er du sikker på at ledningen står i?
Prøv og starte den en gang til og velg sikkerhetsmodus ( F8 under oppstart. ) Kanskje du kan få gjort noe der.
Sist endret av Christian; 25. mars 2007 kl. 00:39.
prøv og reset biosen...
Mer info. Loader bios, loader OS'et?
Trådstarter
ingenting loader. alt blir svart. ingen lyder utenom CPU Vifta som surer sin vanlige gang.
Trådstarter
Vær så snill en eller annen.
Siden du ikke får opp skjermbilde vil det enten være skjermkortet eller hovedkortet. Prøv å bytt skjermkort, hvis det ikke fungerer så ville jeg testet HKet. Har du et standby lys på HKet? Altså Power led?
Det er naturlig å tro at hovedkortet ditt har tatt kvelden. Dette siden du sier at det ikke er noen lyder, og POST (power on self test) pleier å gi pipelyder som en indikasjon på at noe er galt. Du er ikke så heldig at du har et lite display på hovedkortet som kan gi deg en feilkode?

Hva er POST?
Sist endret av loppetrusa; 25. mars 2007 kl. 12:06.
Trådstarter
Nei, men jeg har en gul led ja, som blinker når det skjer noe, og den står bom stille hele tiden nå.
Gi oss spefikiasjoner på pcen din, så er det lettere å hjelpe deg.
Sitat av Ancoil
Nei, men jeg har en gul led ja, som blinker når det skjer noe, og den står bom stille hele tiden nå.
Vis hele sitatet...
Den viser sannsynligvis harddisk aktivitet da, vil jeg tro. Hadde slikt selv på mitt gamle hovedkort, henholdvis 2 lys, et til hdd aktivitet og det andre til å vise at pcen var startet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Unnskyld for å dra opp en litt gammel tråd, men det samme skjer med pcen min.
Jeg startet den før i dag, så plutselig "frøs" alt seg, og skjermen ble svart. pcen skrudde seg ikka av, alt ble bare svart.

Så jeg skrudde den av, så tok jeg ut skjermkortet og blåste litt på det, så resetet jeg biosen, og da funket den igjen.

Men etter ca. 10 minutter til ble alt svart igjen og jeg prøvde å restarte pcen, men alt var bare svart.

kan dette være et virus, eller er det noen dårlige ledninger eller noe? Eller bare noe galt med noen komponenter?

Vær så snill å svar, trenger det sterkt.

Noen som vil hjelpe en freaker i nød?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hardwarefeil opplagt.

-Skjermkort
-Hovedkort
-CPU
-RAM
-PSU


Mest sansynelig varme og\eller strømfeil.
Sitat av AtXbYeA
Hardwarefeil opplagt.

-Skjermkort
-Hovedkort
-CPU
-RAM
-PSU


Mest sansynelig varme og\eller strømfeil.
Vis hele sitatet...

Varmefeil?

at den er for varm, eller har vært for varm?

noen ideer om hvordan jeg kan fikse det?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Finn ut hva som er trøbbel med, skjer det f.eks dersom du lar PC'en bare stå uten å starte noen programmer?
Isåfall er det PSU\Hovedkort

Skjer det når du starter et spill?
Skjermkort.

Skjer det når du bruker noen ressursintensive programmer?
CPU, RAM, Hovedkort, PSU.
Sitat av AtXbYeA
Finn ut hva som er trøbbel med, skjer det f.eks dersom du lar PC'en bare stå uten å starte noen programmer?
Isåfall er det PSU\Hovedkort

Skjer det når du starter et spill?
Skjermkort.

Skjer det når du bruker noen ressursintensive programmer?
CPU, RAM, Hovedkort, PSU.
Vis hele sitatet...
Ja, men om skjermen er svart hele tiden? med en gang jeg starter den også?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Defekt hovedkort, defekt ram, defekt CPU, dødt skjermkort, defekt PSU.
Så om jeg finner feilen så må jeg skifte den da eller?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Her er det kun prøv&feil som fungerer ja.
tror det skjedde begge gangene da jeg brukte mozilla firefox.

vil det da si at det er CPU / PSU da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tvilsomt, mozilla er like ressurskrevende som å strekke seg etter en boks sjokolade.

Jeg ville tippet på hovedkort\ram\cpu.

Men her må du teste og feile.
Sitat av AtXbYeA
Tvilsomt, mozilla er like ressurskrevende som å strekke seg etter en boks sjokolade.

Jeg ville tippet på hovedkort\ram\cpu.

Men her må du teste og feile.
Vis hele sitatet...
Okei, tusen takk ihvertfall..
jeg skal sjekke litt, og om jeg trenger mer hjelp så sender jeg en PM om det er greit for deg? (A)