Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5730
Jeg smakte på en shot her en dag. Goldwasser hette den.
Det var små gullflak nede i flasken.
Etter den shotten var jeg heelt på tur... å da mener jeg passe fjærn...

Noen som vet noe om dette og hva stoff som er i den??

Fant ikke bilde av den jeg drakk, men en lignendes:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/25/Goldwasser2.jpg/200px-Goldwasser2.jpg
I den er det: Sprit,cola(ikke coka cola),speed og hasj
Bob Sacamano
John B's Avatar
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Goldwasser

Sitat av Wikipedia
Danziger Goldwasser is the registered tradename of a strong (40%) root and herbal liqueur which has been produced since at least 1598 in Danzig (Gdańsk).

The most prominent characteristic of this alcoholic beverage is small flakes of 22 karat gold suspended in it (thus gold water). Alchemy, which was at its high point in the 16th century when Goldwasser appeared, believed gold to have many desirable medical properties.
Vis hele sitatet...
På tyske Wikipedia kommer det frem at det er et krydder\urtelikør, laget på disse; Auf diese Historie ist
Sitat av Wikipedia
Kardamom, Koriander, Zitronen- und Pomeranzenschalen, Wacholderbeeren, Kümmel, Lavendel, Zimt, Selleriesamen und Macis enthält.
Vis hele sitatet...
Virker altså ikke som om det er noe mer magisk.
Sist endret av John B; 13. mars 2007 kl. 14:43.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Husker jeg drakk en flaske av den i mine oppstatsfase når det kommer til drikking.
Mener den var litt søtaktig og gullflakene holdt seg ikke til bunnen. Fæle greier.
Hva er de gullflakene for noe, da? Skal man tygge de? Bare svelge? Konsistens?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Pope
Hva er de gullflakene for noe, da? Skal man tygge de? Bare svelge? Konsistens?
Vis hele sitatet...
Det er vel bladgull, tynne flak av gull, smaker ikke no og er ufarlige. Brukes til bla. pynt på kaker og tekstiler.
Trådstarter
Sitat av eXo_O
I den er det: Sprit,cola(ikke coka cola),speed og hasj
Vis hele sitatet...

Jeg kan vertfall garantere at det ikke var BARE 40%.....
Jeg drakk 2 super øl og den ENE shotten, og jeg var bortevekke i 3-4 timer....
Rusen kunne minnes om hasj.... avslappet, glad, sanser var forsterket spesielt lukt og lyd.
til info så sto det made in germany på flasken.
Det var en liten prøve flaske (nokk til 1 shot).
Drinken var blank med gullflak i, og den smakte ganske likt sambucka.

Hadde jeg vist hva det var, hadde jeg nokk ikke drukket den.....
Tror jeg hørte mens jeg var ruset at dem kalte det for "magic shroom"....

Så jeg går ut ifra at det er ulovelig i norge....?

fant foresten bilde av den jeg drakk:

http://www.wenneker.nl/uploads/images/D4usiYGnopIbayO7PVO6bQ/1332_co.jpg
Fant noe liknende på vinmonopolet og linken ligger her
At det er bladgull i har ikke så mye å si, sikker bare for at det skal virke mer eksklusivt. De selger hvertfall en champis på polet med bladgull i...
Trådstarter
I dont get it.... det var AKKURATT samme merke som det jeg drakk....
Flasken jeg drakk av var forseglet så INGEN kunne ha tuklet med den....
Sitat av Armada
Fant noe liknende på vinmonopolet og linken ligger her
At det er bladgull i har ikke så mye å si, sikker bare for at det skal virke mer eksklusivt. De selger hvertfall en champis på polet med bladgull i...
Vis hele sitatet...
Hvis du "siktet" til meg ang. bladgullet, så vil jeg bare si at jeg trodde alrdi det var grunnen til at han ble så drita/rusa.. Bare lurte på hva det i det hele tatt var.
Sitat av Pope
Hvis du "siktet" til meg ang. bladgullet, så vil jeg bare si at jeg trodde alrdi det var grunnen til at han ble så drita/rusa.. Bare lurte på hva det i det hele tatt var.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg siktet ikke til deg, det vell egentlig bare et svar på hvorfor de har puttet i bladgull når det ikke har noe for seg...
t33zr: Sikker på at du ikke har fått i deg noe andre lugubre saker. Ser du er fra Ålesund og det kan jo hende (legg merke til KAN) du har fått i deg, la oss feks si GHB? Tviler på at de edle dråpene er så hokus pokus.
Det er klart at du har fått i deg NOE som har fått deg til å reagere slik du gjorde.
One of the good guys
2rs1's Avatar
uhh, drukket goldwasser opptill flere ganger. Aldri vært borte i at den skal inneholde noe annet enn sprit, gull og vann Bladgullet er så tynt at det ikke er farlig. Får kjøpt flaska på vinmonopolet, men det er bestillingsvare, så du må bestille 2 dager på forrhånd.

Skal ikke se bort ifra at du har fått i deg noe annet.
Trådstarter
Sitat av Maddy
Skal ikke se bort ifra at du har fått i deg noe annet.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg har begynt å få den feelingen nå... jeg var ganske sikker på at flasken var forseglet... men nå begynner jeg virkelig å bli i tvil...
Alt tilsier vertfall at det ikke er noen magiske greier med den flasken....
c'mon, du var bare sjarmert av "OMG DET ER GULL I DEN!!111!one!1!" og tenkte at dette må ha vært greier, pluss at du hadde drukket tidligere og mest sansynlig etter denne shotten også..

Du hypa deg opp på en bra kule liksom..
nothing more..
Sitat av t33zr
Jo, jeg har begynt å få den feelingen nå... jeg var ganske sikker på at flasken var forseglet... men nå begynner jeg virkelig å bli i tvil...
Alt tilsier vertfall at det ikke er noen magiske greier med den flasken....
Vis hele sitatet...
Bare innse det.. Du tåler ikke mer enn et par halvlitere og et shot..

Neida.. Bare kødda. Drikker jeg det samme som du gjorde den kvelden, vil jeg sikkert begynne å kjenne at det løsner bittelitt, men at du ble drita på det er utrolig. Må ha vært noe rart i den flaska.

Hvis du ikke hadde spist eller sovet noe, kan jo selvfølgelig det ha hatt noe å si også, men ikke så mye så mye at du skulle blitt kanon..
Trådstarter
Sitat av Pope
Bare innse det.. Du tåler ikke mer enn et par halvlitere og et shot..

Neida.. Bare kødda. Drikker jeg det samme som du gjorde den kvelden, vil jeg sikkert begynne å kjenne at det løsner bittelitt, men at du ble drita på det er utrolig. Må ha vært noe rart i den flaska.

Hvis du ikke hadde spist eller sovet noe, kan jo selvfølgelig det ha hatt noe å si også, men ikke så mye så mye at du skulle blitt kanon..
Vis hele sitatet...
Jeg ble ikke kanon. jeg ble fjærn! en hasjlignende rus.
Jeg hadde ingen forventninger til shotten, jeg bare styrta den ned etter at jeg AKKURATT hadde åpnet en øl. etter et kvarters tid begynte jeg å reagere mest på lyd og varme/kulde.

Men somsagt, jeg tror noen hadde hatt noe annet oppi flaska...