Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 769
Noen som har erfaringer med GODE switchboxer til pc ?
Jeg mener da switchbox til mus,tastatur og skjerm.

De fleste jeg har prøvd forvrenger bilde såvidt. På den måten at en rett strek på en måte får en fantomskygge.

Jeg vil også ha lang rekkevidde på kabelene. 10-15 meter eller kanskje mer.

*flytte alle pc'ene ned i kjelleren planer*

Pc'ene lager så sinnsykt med varme, og en av dem bråker mye.
Har prøvd det meste av silent vifter og sånt dill dall.
Jeg er vel bare for kresen ang. støvnivået. Jeg vurderer vannavkjøling, men det er ikke aktuelt på alle pc'ene.

De andre pc'ene er servere og testmaskiner som bare står og spyr ut varme. Har for tiden kuttet dem ut fordi det er sommer og det blir som en badstue her inne.

Jeg har forsåvidt ikke kjeller akkurat nå, men ser etter ny kåk

Mr Bee
bruk ssh over lan eller.no hvis du har det, du kan få til x via. ssh, men er ikke helt sikker på hvordan, men hvis du graver lit i linuxmagazinet står det der
Der jeg jobbet i sommer ble det brukt mye switchbokser fra Blackbox. Det er -særiøse- bokser som rackmonteres i 19", og som kan kobles til rundt 10 pc'er.. vet ikke om det er noe sånt du ser etter..?

edit; vet også at Blackbox har noe som heter "tp-extender" eller noe i den dur.. dvs, en boks nær pc'en og en boks nær skjerm,tastatur og mus.. så kan du ha ethernet i mellom.Mange meter, billig. Kjekt .Vetke hva boksene koster, da..
Sist endret av nalle; 10. august 2002 kl. 23:38.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva med denne, eller denne?
Trådstarter
5 0
Linkene dine funker ikke OndSofa.

Jeg er ikke ute etter noe spesielt til et OS. Skal helst ikke kjøre noe fjernstyring over ethernett eller noe. Det vil jo suge skikkelig om jeg skal spille et spill på XP boxen min.

På jobben bruker vi PolyCon switcher som er rimelig bra. De er rackmontert og tar 1 unit. Det er ganske lange kabler til disse.

Men jeg har ikke funnet noe særlig info om de. Siden deres er bare på tysk.

Men jeg kan tyde en del på siden deres. De har blant annet en greie som heter long view som visstnok skal kunne strekkes 150-160 meter.
http://www.polycon.com/content/produ...view/index.asp

Ser ut som signalet kjøres gjennom UTP cat 5 her også.
Kjøres det over en protokoll mon tro ?

Mr Bee
Gå på blackbox sine sider og sjekk der.. jeg har en blackbox switch som kan veksle mellom 4 pc'er og den fungerer ypperlig, det er ikke no ethernet greie, men bruker vanlige vga og ps2 kabler. Vet desverre ikke hvor langt unna du kan ha pc'ene men det regner jeg med at du finner på blackbox sidene..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bee: Gå til http://catalog.blackbox.com/BlackBox...mainscreen.asp ,og søk etter 'mouse switch', og enable 'exact phrase'
De andre pc'ene er servere og testmaskiner som bare står og spyr ut varme. Har for tiden kuttet dem ut fordi det er sommer og det blir som en badstue her inne.
Vis hele sitatet...
kjenner jeg meg jo så altfor godt igjen.

Ellers selger dem dataswitch på clas ohlson .
Datatilbehør/Dataomkobler/
Opprinnelig postet av MrBee
Skal helst ikke kjøre noe fjernstyring over ethernett eller noe. Det vil jo suge skikkelig om jeg skal spille et spill på XP boxen min.
Vis hele sitatet...
Det vil ikke suge noe det, vel.. hastigheten er jo den samme. Bare å bruke cat5 eller 5+ lissom.

Det er forresten akkurat sånn LongView jeg tenkte på når jeg dro opp greia med ethernett først. Tror ikke det blir brukt noe protokoll eller noe sånt, men jeg kan lite om hvordan det funker...
Sist endret av nalle; 11. august 2002 kl. 19:17.
komplett har hatt focus switchbokser som funker veldig bra.. ser de har fjernet det fra web, men enkelte butikker har kanskje fortsatt, tror ihvertfall vi i trondheim har.
switch for 2 pc'r koster ca 1200
skjerm kabler må være skjermet hvis de skal være over 2-3 m, ellers blir bilde dårlig
Trådstarter
5 0
Så dyrt alt skal være

Jeg har prøvd flere typer data switcher. Jeg sitter for tiden med en Raritan Switchman som jeg har lurt med meg fra jobben. Men den er ikke bra nok. Bildet blir litt forvrengt enda kabelene er knapt 1 meter og skjerma som bare det.

Tror jeg legger prosjektet på is inntil videre til jeg eventuelt har flyttet dit jeg skal ha sakene. Får da se om jeg heller lager min egen hjemmelagde løsning

Men vannavkjøling er også kanskje løsningen for den winblowz pc'en jeg bruker mest.

Noen som har prøvd eller bruker vannavkjøling?
Mye stress å sette opp eller ha i bruk ?

Har sett på noen sånne gjør-det-selv opplegg, men jeg er ikke noen mekker sånn sett. Å dreie metall og alt sånn dill dall har jeg ikke anledning til.

Mr Bee