Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4587
leita litt etter noe om frostbong men står ikke så mye, hverftfall ikke noe jeg har funnet..

men det jeg lurer på hva som er pointet med frostbong iforhold til vannbong? blir man steinere? smaker det annerledes? lettere å trekke ned? eller er det bare tull?

om det står noe tidligere på forumet om dette så beklager, for da har jeg oversett det

takker for svar
Dealen med frostbong er at røyken blir kjølt ned, og når luft\røyk blir kald komprimerer den seg. Ergo, man får mer røyk per hit av bongen. Itillegg er røyken kald, så halsen og lungene blir ikke like irritert som hvis det hadde vært en vanlig bong.
Trådstarter
28 0
stemmer.. så for en som ikke røyker vanligg sigg elns så vil frostbong være best da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TheNewGuy
stemmer.. så for en som ikke røyker vanligg sigg elns så vil frostbong være best da?
Vis hele sitatet...
Tja for halsen/lungene der og da, men faren er jo også for at du innhalerer mer enn du klarer å takle og blir for fjern, prøv deg med joint første gang kanskje?
Trådstarter
28 0
Sitat av Dodecha
Tja for halsen/lungene der og da, men faren er jo også for at du innhalerer mer enn du klarer å takle og blir for fjern, prøv deg med joint første gang kanskje?
Vis hele sitatet...
ja er ikke som er greia, har røykt masse før, men prøvde bøtte for en stund siden... skulle tøffe meg litt og tok ett aaaaltfor stort trekk, ble liggende og hoste i 30min etterpå, derfor har jeg nå fått litt skrekken for detta:P hadde det helt jævli de 30minuttene, klarte såvidt å prate... så kikke jeg litt rundt å kom over frostbongen så ble litt nysgjerrig
takk for svar skal definitivt kjøpe meg en^^

eller funker det å bare halvveis fryse ned vannbongen? vill dette fungere på samme måte?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har ikke noe å si hva du bruker til å gjøre den kaldere eller hvordan. Så ja, det vil fungere,
men jeg vil tro det er lettere å bruke isbiter i vannbongen.
Sitat av Dodecha
Har ikke noe å si hva du bruker til å gjøre den kaldere eller hvordan. Så ja, det vil fungere,
men jeg vil tro det er lettere å bruke isbiter i vannbongen.
Vis hele sitatet...

Ett annet tips som jeg har gjort ett par ganger er å fylle opp en halvannelitersflaske med vann og leggen i kjøleskap/ frysern en stund så den blir kald.
Trådstarter
28 0
Sitat av Dodecha
Har ikke noe å si hva du bruker til å gjøre den kaldere eller hvordan. Så ja, det vil fungere,
men jeg vil tro det er lettere å bruke isbiter i vannbongen.
Vis hele sitatet...

oki, prøver det før jeg kjøper så får jeg se^^ takk for svar

slenger inn et annet spm her oxo mens jeg er igang..
når man skal røyke "rein" hasj uten tobakk.. fyrer man bare direkte på piecen når man har den i bongen? aldri prøvd d, bare brukt me tobakk... kanskje litt dumt spm:P men tenkte jeg skulle spørre for å være sikkert, i tilfelle dere kanskje brukte noen andre triks.
I vanlig vannbong(frysebong) kan man helt fint blande med tobakk. De fleste gjør vel det. Men du kan sikkert røyke rent å. Er egentlig akkurat det samme som tørrbong, bare at røyken blir "renere" på en måte
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av TheNewGuy
oki, prøver det før jeg kjøper så får jeg se^^ takk for svar

slenger inn et annet spm her oxo mens jeg er igang..
når man skal røyke "rein" hasj uten tobakk.. fyrer man bare direkte på piecen når man har den i bongen? aldri prøvd d, bare brukt me tobakk... kanskje litt dumt spm:P men tenkte jeg skulle spørre for å være sikkert, i tilfelle dere kanskje brukte noen andre triks.
Vis hele sitatet...
Skal du røyke reint må du smuldre opp tjallen. Da får du bedre trekk, og du unngår "forkulling" av tjallen. Men det best egnede er jo en vaporizer.
Sist endret av CosmoKramer; 29. januar 2007 kl. 17:47.
Forskjellen mellom frostbong og vannbong er ikke forklart her enda.

De fleste vet vel hva en vannbong er, så en forklaring regner jeg med at ikke trengs. En frostbong er som en vanlig glassbong (et hult rør med brønn), bare at den har to lag med frostvæse imellom. Denne legger du i fryseren, og forstvæsken (som da gjerne holder 20 minusgrader) kjøler ned røyken gjennom røret.
I samme kategori er vel vanlige bonger med "twistet" rør, så man kan legge noen isbiter oppi, uten at de faller ned i vannet.
Trådstarter
28 0
vill d funke og bare fylle bongen med snø?
Er vel bare å legge det såpass løst at det blir bra nok trekk i bongen. Hvertfall sånn vi gjorde det før i tiden.
Trådstarter
28 0
er ganske løs snø ute nå.. får teste det ut å si ifra hvordan det gikk

funka bra d men trur fortsatt jeg går for en sånn frostbong:P
Syntes frostisbong er mye bedre enn og ha isbiter i bongen
.
til dere som bruker snø på bongen, snø ekke mye reint:P
Selvfølgelig fungerer en frostbong bedre enn vannbong med isbiter. Det er forskjell på 0 og -20 grader!
Så denne tråden og tenkte jeg skulle slenge inn ett spm, litt offtopic men innenfor grensa =) ..

Skjønner at man sikkert ikke skal få i seg for mye frostveske, men.

Om man tar en vanlig vanbong og fyller den med nedkjølt frostveske burde jo det bli prima ? .

Skulle man klare å suge noe frostveske ut av bongen kommer det vel ikke lengre enn i munnen ?
Om det er for farlig, kunne vel sprit benyttes (om det ikke smaker av fjøs)?

Ang å røyke tjall uten å mixe ut i tobakk, så synest jeg det er sterkest for halsen uanz hvilken bong man drar av \ flis man har.

Om man vil kan en jo altids lage en hjemmelaget vaporizer ganske lett

det man trenger er.
1 fyrstikk eske
1 Nål (helst med nåle hode)
1 kjøkken glass.

Så er det bare å stikke nåla gjennom i fyrstikk-esken og feste tjall på spissen så den står fast oppå nåla og "henger fritt", Fyr så på tjallen og sett kjøkken glasset over.

Tjallen slukker pga mangel på oxygen men forsetter å gløde (ryke), når det slutter og gløde og glasset er fult, løfter man på ene siden av glasset og suger i seg.
(glasset bør stå på en KANT av bordet, og husk det blir hvite merker på bordet av røyken så ha noe å legge under om det ikke er ditt eget)
frostbong er vel og greit det, de første 20minuttene når du har tatt den utav frysern. Jeg for min del syns det bare blir mas og kjas, mye strev for ingenting. Man får også handlet seg vanniser med en slags "isbitholder" i røret, og det funker på ala samme måten som frostbong, bare at det ikke ser like fancy pancy ut.

Og det med å røyke rein hasj, hva er poenget? jeg for min del kan ikke fordra det. Får en helt annen feeling enn med tobakksmiks. Men men, smaken er som baken, og takk satan i helvete for at den er delt :-)
[ot]

Selvsagt får man en annen feeling av ren hasj i forhold til hasj/tobakk. Prøv å røyke deg en pipe eller bong med ren tobakk, like mye du ville ha røyket ellers (med hasj blandet i). Tobakkskicket er en del av opplevelsen (for mange).

Jeg elsker å røyke hasjen ren, spesielt når den er hjemmelaget. Da er den uansett for ren til å mekkes i tobakk, med mindre man vil ha en joint man bare klarer ett trekk om gangen av..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Indisium
Så denne tråden og tenkte jeg skulle slenge inn ett spm, litt offtopic men innenfor grensa =) ..

Skjønner at man sikkert ikke skal få i seg for mye frostveske, men.

Om man tar en vanlig vanbong og fyller den med nedkjølt frostveske burde jo det bli prima ? .

Skulle man klare å suge noe frostveske ut av bongen kommer det vel ikke lengre enn i munnen ?
Om det er for farlig, kunne vel sprit benyttes (om det ikke smaker av fjøs)?

Ang å røyke tjall uten å mixe ut i tobakk, så synest jeg det er sterkest for halsen uanz hvilken bong man drar av \ flis man har.

Om man vil kan en jo altids lage en hjemmelaget vaporizer ganske lett

det man trenger er.
1 fyrstikk eske
1 Nål (helst med nåle hode)
1 kjøkken glass.

Så er det bare å stikke nåla gjennom i fyrstikk-esken og feste tjall på spissen så den står fast oppå nåla og "henger fritt", Fyr så på tjallen og sett kjøkken glasset over.

Tjallen slukker pga mangel på oxygen men forsetter å gløde (ryke), når det slutter og gløde og glasset er fult, løfter man på ene siden av glasset og suger i seg.
(glasset bør stå på en KANT av bordet, og husk det blir hvite merker på bordet av røyken så ha noe å legge under om det ikke er ditt eget)
Vis hele sitatet...

Det første med å bruke frostvæske ville sikkert ikke vært smart, er ikke helt sikker men vill tro den utgir gasser som de fleste kjemikaljer som du vill fått i deg...Spirt ville også funke ekstrem dårlig siden THC oppløses i etanol, så du vill bli ijenn med så ås i THC fri røyk, og gromsite sprit med THC som smaker helvette...

Og den vaporiser ideen din, er ikke vaporiser men en annen måte å røyke på...å "vaporisere" er at du varmer opp hasjen/grønt til en temperatur hvor THC fordamper, men ikke brenner hasjen/grønt...
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg har faktisk en illustrasjon jeg tegnet av en frostbong, hvis det fremdeles er noen som ikke har skjønt det: