Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2544
Heisann. Jeg og noen kompisser har jobbet litt med en ny side den siste tida.

Vi er fortsatt i oppstartsfasen så alle undersider osv er ikke på plass enda, men forsiden og artiklene er ferdig

Vet at siden er kodet med tables, vi jobber med å kode den om til div/css, men jeg er ikke så veldig erfaren med det så jeg må få hjelp av andre folk. Derfor vet jeg at koden er dårlig og den valedierer ikke ifølge w3 standarene.

Ut ifra det jeg har sagt nå ønsker jeg gjerne litt respons på prosjektet. Både positivt og negativt.

Adressen er:
http://www.sistestopp.com/
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
HVa er formålet med siden? Hva handler den om? Hva gjør den verdt å besøke fremfor andre sider?

Ingen av disse spørsmålene får jeg besvart ved å besøke siden du lenker til.
Siden så pen ut men som nso sa, hva er poenget med siden?
Trådstarter
planen er vel at den skal bli et slags "manneblad" på nettet.
Jeg ble svimmel.
Ingen tvil om at dere har skills innen webdesign, men for meg så ble det alt for mye blanding av farger, former og stiler.
Sitat av Goberg
planen er vel at den skal bli et slags "manneblad" på nettet.
Vis hele sitatet...
Som blant annet inneholder et personlig brev til en kjæreste? Nå fremstår siden som en hybrid uten et klart definert tema. Alle i hele verden vil finne ên ting ved siden de liker, men ingen vil finne ut at siden passer for dem...

Ellers er designet ok nok det selv om jeg syns hele intrykket er litt rotete...
Sitat av Goberg
planen er vel at den skal bli et slags "manneblad" på nettet.
Vis hele sitatet...
Ok. Da er jeg ikke helt sikker på om det var riktig design til det formålet, prøv å få fram litt bedre at det skal være for menn.
Ble det ikke litt vel pakket sammen? Syns kanskje at dere kan utnytte siden litt mer?
Trådstarter
okok, hva kan vi gjøre for å forbedre det da?

ikke så mye farger? er det bildene i alle nyhetene som trekker litt for mye oppmerksomhet?

Burde vi ta bort den saken som scroller nyheter?

hva kan vi gjøre for å forbedre siden?
Fargene er grei, men er liksom så mye bilder, alt for kompakt. Du burde ha siden over hele greia, men regner vel med at det ikke står i stil med designet. Det som scroller nyhetene burde vekk.
Veldig bra design, likte det kjempemye!
Feil målgruppe ?
Prøv å lag en alternativ logo.
Se på hva blader som Mann, Vi Menn osv har på forsida hver uke.
Slik viser du frem at det faktisk er journalistikk for menn som faktisk vises på siden.

Tror at hvis du får byttet litt på toppen, så vil siden se bedre ut. Kanskje et passende slagord også.
Ikke fjern nyhet-scrolleren. Den likte jeg. Kanskje noe av det beste med siden etter min mening.

Jeg klarer ikke se for meg scrolleren vekk. Da blir selve hovedsiden DØNN kjedelig.
Ingenting som fenger med siden da.
Meget med reklame, det er en grunn til å leke i trafikken i mine øyne.
Ja... Det er jo ikke tvil om at dere har sans for bra design, men i mine øyne er det visse ting som burde endres. Ettersom det er en "portal" hvor man skal kunne lese artikler etc. så ville jeg tatt den boksen i midten og hatt den enda bredere. Det der ble rett og slett for smalt for min sti.

Desuten så var førsteintrykket mitt da jeg først trykka på linken (ikke lest noe av det du eller andre hadde skrevet) at det var en spill side. Skal det være en portal så ville jeg laget en annen logo/header og hatt den høyere. Er jo det som skal "kjennetegne" siden Desuten ville jeg prøvd å implementere forumet inn i designet slik at man ikke kommer til et standard phpBB forum, men til deres egne forum.

Og en annen ting jeg synes dere burde jobbe mere med er den menyen til venstre. Den ble veldig liten + at det er bokser der som gjør det enda mindre. Å få strekt ut de til full boksestørrelse og kanskje fått gjort boksene en smule bredere hadde ikke skadet

Ellers var det veldig bra valg av farger og kjempekul logo, men som sagt - Hadde passet bedre til en spillside. Men husk at for å få en nettportal som skal slå an hos alle, og for å få folk til å tenke "Å dæven døtte, denne vil jeg ha som startside når jeg åpner Mozilla (eller w/e)" så må den ha noe spesielt som ofte også oppdateres daglig.
Hvor er damene?
Trådstarter
nå har jeg fikset på diverse ting.

- Menyen er ny
- Siden er bredere
- Hver nyhet har fått sitt eget bilde
- Høyresiden er ikke så rotete, dog mangler det fortsatt litt innhold :P

- Noen undersider er enda ikke ferdig
HAdde kanskje vært en ide å få fram sidens budskap. Jeg skjønte ikke en dritt av hva slags side dette var før jeg hadde surfet litt rundt (dette gadd jeg KUN fordi jeg sitter å kjederøyker og ikke har noe å finne på).

Hva med en setning, slagord el. som sier noe om hva slags side dette er. Da mener jeg opplegget kan få litt mer potensiale

Edit:

Et lite tips for å få flere besøkende kan være å gjøre litt jobb selv, istedenfor å samle sammen stasj som allerede ligger på nett.

Ta med deg en notisblokk og et bra digitalkamera om du er på en "mannegreie" som teknologiske begivenheter, bilmesser ol.

Bare konstruktiv kritikk dette, stå på videre
Trådstarter
takk for tips og kritikk, setter pris på det

Det vil bli flere sånne "egne" artikler som du ettersøker etterhvert. men vi er fortsatt i startfasen, så det har ikke blitt så mye av det enda.
Jeg syns siden kanskje har kommet seg litt, men savner fortsatt en del.

Litt konstruktiv kritikk:

-Hovedkolonnen med nyheter ++ på burde være mye bredere - nå virker siden litt kompakt i og med at meny- og avstemningskolonnen nesten er like bred som "hovedkolonnen" til sammen.

-Viktige nyheter boksen bør ligge på linje med avstemningsboksen

-Jeg syns det er unødvendig og litt forvirrende med to forskjellige menyer, tror det hadde holdt med en i høyre marg

-menyen til venstre er litt for kjedelig - alt for mye whitespace etter min smak

-en ramme rundt bildene i "viktige nyheter" hadde kanskje hjulpet bildene å gli bedre inn i designet, nå kommer det litt an på fargene i bildene hvordan de passer inn.

-den øverste google-reklamen ødelegger mye for designet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sånn kom over hele siden hos meg

Kode

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/sistestopp/web/sistestopp.com/cms/inc/functions.inc.php on line 629
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå må jeg si jeg er utrolig imponert! Bra jobba, i mine øyne har designe bedret seg kraftig siden sist jeg var innom. Har ikke tid til å komme med konstruktiv kritikk for øyeblikket, men jeg syns siden har blitt mye "renere" rent stilmessig. I tilleg har dere vel utvidet bredden litt? Supert, keep up the good work
Jeg likte designet til siden ganske godt egentlig. Men det lignet egentlig ikke noe manne sted.