Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 14435
Vet denne posten handler om "om noen kan tvinge deg til og ta BCG"..
Men sier bare att den ikke er noe ille, ikke noe verre enn andre sprøyter..
Hvis du ikke har veldig sprøyte skrekk da, men da er jo alle ille..
Hmm, hvis noen slår hull på den bobla som du får så får du stort og stygt arr, jeg slapp unna med en liten prikk da.
Men hadde skikkelig vondt, 3 uker etterpå hvis jeg kom borti en vegg så ble hele armen lamma av smerte, nei jeg overdriver ikke. Jeg hadde vondt unormalt lenge da, men det var jo helt jævlig, bare kom borti så kunne jeg ikke røre armen på grunn av smerte. Hehe..
Tror ikke noen kan tvinge deg, ikke med tilatelse fra foreldre.

EDIT: 2 uker var det, skrivefeil. Den tredje uka hadde jeg bare mindre smerte
Sist endret av Bundy; 16. januar 2007 kl. 23:34.
Sitat av vidarlo
Fra du kutter ut ei vaksine til du ser effektane av det, vil det i all hovudsak gå 10-20 år før du får utslag. Minimum. Av grunnane du seier. Ein har 80% beskyttelse ti år etterpå. Den tida er enda ikkje gått. Og at ei vaksine ikkje er lovpålagt vil ikkje sei at folk ikkje tar den.
Vis hele sitatet...
Ja, så gi meg noe konkrekte eksempler på sykdommer som har kommet tilbake og da med
linker til artikkelen. Det er ønskelig med dokumentasjon. (Det kan være en hvilken som helst sykdom.)

Sitat av vidarlo
Dersom du ser på t.d kopper, så er den totalt utrydda, fra *heile* verden på grunn av vaksiner. Samme gjelder polio. Kva seier du til det?
Vis hele sitatet...
Vi har bedre levevilkår, vi har rent vann, bedre hygiene. Når fikk fattige land råd til vaksiner for å kvitte seg med disse sykdommer?

Sitat av vidarlo
Har du berga *ett* liv på grunn av det, så er det umulig å måle i penger. Har du spart 100 personer for sjukdomen, har antakeleg samfunnet tent inn det vaksinering av eit heilt årskull har kosta, og vel så det.
Vis hele sitatet...
Det har aldri falt deg inn at de som blir syke ikke synes der er så bra?
Så du forresten den dokumentaren på TV2 om hun dama fra Bergen som var med i det tvangseksperimentet der en vaksine ble testet på skoleelver? Den gangen var det hjernehinnebetennelse som gjalt. Oddsa for at hun hadde fått sykdommen var nok minimalt små. Det vil jo si at vaksinerisikoen utgjør større fare enn selve sykdommen.
Jeg må også si at det er direkte patetisk av den Norske staten å gi tillatelse til vaksineforsøk på skoleelever. Dette bør vi strengt talt holde oss for gode til.

Sitat av vidarlo
BCG-vaksina gir lavare risiko for tuberkulose. Uten tvil, ifølge det eg greide å grave opp på fem minutt. BCG-vaksina gir også en viss beskyttelse mot spedalskhet, type1-diabetes(!) og blærekreft.
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent så har antall diabetikere eksplodert de siste årene.
Til "Gubbe" og andre som mener at Norge sløser penger på vaksiner!

Hva i helvette er dumt med å vaksinere seg imot tuberkulose?

Selv om % av folk i Norge som får tuberkulose er meget lav, betyr det ikke at du ikke kan få det!

Ikke vet jeg om vaksinerte personer fortsatt kan være smittebærere, men du kan iallefall få tuberkulose av innvandrere som muligens har sykdommen / er smitte bærere.

Hva hvis du vil reise til et U-land med mange folkesykdommer slike som denne? Vil tro det er dumt å dra dit uten diverse vaksiner.

Og til dere som sier at "vi kan jo bare ta vaksinen rett før vi drar til utlandet" Det er forsåvidt sant, men arret kommer til å bli styggere, og kroppen din kan reagere annerledes enn fra når du er ung.

Vaksine = Win!

Edit:

Selvfølgelig har antall diabetikere eksplodert de siste årene. Det er jo pågrunn av Norges ekstremt usunne livsstil og inaktivitet!
Sist endret av Torepia; 16. januar 2007 kl. 23:52.
@ CrazyTore

Les litt om vaksineskader:
engelsk http://verden.abcsok.no/index.html?q=vaccine+damage&lr=
norsk http://verden.abcsok.no/index.html?q=vaksineskader&lr=

Det er MYE som har blitt skrevet om dette emnet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gubbe: Vaksiner har bivirkninger.

Du får heller ikkje vite nøyaktig kor mange som blir spart for en sjukdom ved vaksine.

Argumenta dine er dårlige, og svarer ikkje på kritikken min.

At en av hundretusen blir sjuk av vaksine, er uviktig om det hindrar at 10 av dei hundretusen får sjukdomen. Og sjukdom er ufattelig dyrt for samfunnet.

Ei sammenligning er sikkerhetsbelte. Berger mange liv, men enkelte vil bli holdt under vatn av det når dei kjører på sjøen. Likavel bør vi bruke det fordi sjansen for å bli redda av det er mykje større enn at sjansen for at det drep deg. Samme gjeld vaksiner. Fleirtalet har ingen bivirkninger, og har kun dei positive effektane (immunitet). OG: du får aldri målt kor mange som ikkje får en sjukdom pga. vaksine...

Polio og kopper *er* utrydda.

Fattige land har støtte fra WHO til å gjennomføre vaksinasjoner.

Og nei, eg gidd ikkje diskutere meir. Eg har presentert ei solid kildeliste med stor fagleg tyngde, du har hosta opp to linker til en søkemotor.

Sitat av Gubbe
Det er MYE som har blitt skrevet om dette emnet.
Vis hele sitatet...
Det er meir som er skrive om vaksiner. At det er ei stor tekstmengde vil ikkje sei at det nødvendigvis er hold i det som står, og eg kan godt tenke meg at vaksineforkjempere også nevner vaksineskader i sine dokument. Dessuten gjald mange av treffa dyr, som blir vaksinert mykje meir kritikklaust enn menneske.
Sitat av vidarlo
Gubbe: Vaksiner har bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Når man er liten og skal lære seg å gå, så faller man gjentatte ganger til bakken.
Det som skjer da er at man får vont, en slags bieffekt av fallet.
Dette er kroppens måte å sifra om at dette vil den ikke ha reprise av.
Like så har vaksiner bivirkninger, dette igjen er kroppens måte å si:
"Dette er gift, dette ødeleger meg, dette vil jeg ikke ha."
Hadde dette vært naturlige stoffer så hadde man ikke fått bivirkninger.
Foreksempel ved å drikke vann så skjer det ikke noe.
Tar du hintet?

Sitat av vidarlo
Du får heller ikkje vite nøyaktig kor mange som blir spart for en sjukdom ved vaksine.
Vis hele sitatet...
Så lenge det ikke finnes offisielle tall som sier hvor mange vaksineskadde det finnes i verden så er dette vanskelig å si. Det er vanskelig å si hvor mange som blir "spart" og hvor mange som blir ødelagt.

Sitat av vidarlo
Argumenta dine er dårlige, og svarer ikkje på kritikken min.
Vis hele sitatet...
Dette er bare noe du sier, fordi jeg ikke er enig med deg.
DU har heller ikke fortalt meg hva du har av utdannelse, eller om du har tenkt å ta opp igjen dine vaksiner i voksen alder når de går ut på tid.
Dette er noe jeg gjerne vil ha greie på.

Sitat av vidarlo
At en av hundretusen blir sjuk av vaksine, er uviktig om det hindrar at 10 av dei hundretusen får sjukdomen. Og sjukdom er ufattelig dyrt for samfunnet.
Vis hele sitatet...
Antallet er det ingen som vet sikkert. Det er bare det at ingen innad i "Helesevesenet" vil erkjenne noe som helst. Foreksmpel dersom en lege hadde gått ut i en avis med navn og bilde så hadde han ikke hatt jobb lenger. Det sier jo sitt at "enten så forsvarer du oss, ellers er du ikke intresang for oss." Vi er jo et "fritt" land.

Sitat av vidarlo
Ei sammenligning er sikkerhetsbelte. Berger mange liv, men enkelte vil bli holdt under vatn av det når dei kjører på sjøen. Likavel bør vi bruke det fordi sjansen for å bli redda av det er mykje større enn at sjansen for at det drep deg. Samme gjeld vaksiner. Fleirtalet har ingen bivirkninger, og har kun dei positive effektane (immunitet). OG: du får aldri målt kor mange som ikkje får en sjukdom pga. vaksine...
Vis hele sitatet...
Da har du jo heller ingen faste argumenter for å være for.

Sitat av vidarlo
Fattige land har støtte fra WHO til å gjennomføre vaksinasjoner.
Vis hele sitatet...
Fattige land har jo et enormt problem med mangel på mat, så det hadde vel strengt talt være bedre å gi dem vann og brød?

Sitat av vidarlo
Og nei, eg gidd ikkje diskutere meir. Eg har presentert ei solid kildeliste med stor fagleg tyngde, du har hosta opp to linker til en søkemotor.
Vis hele sitatet...
Du har ikke dokumentert noe som helst, ettersom du ikke kan legge frem konkrete tall på
a) vaksineskadde b) antallet som vaksinene angivelig redder c) hvor mange som hadde blitt syke dersom det ikke fantes vaksine.

Sitat av vidarlo
Det er meir som er skrive om vaksiner. At det er ei stor tekstmengde vil ikkje sei at det nødvendigvis er hold i det som står, og eg kan godt tenke meg at vaksineforkjempere også nevner vaksineskader i sine dokument. Dessuten gjald mange av treffa dyr, som blir vaksinert mykje meir kritikklaust enn menneske.
Vis hele sitatet...
Si meg vet du hva navnet på han tyskeren som ville fremstille det perfekte menneske?
Bare en liten tankevekker...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gubbe
Når man er liten og skal lære seg å gå, så faller man gjentatte ganger til bakken.
Det som skjer da er at man får vont, en slags bieffekt av fallet.
Dette er kroppens måte å sifra om at dette vil den ikke ha reprise av.
Like så har vaksiner bivirkninger, dette igjen er kroppens måte å si:
"Dette er gift, dette ødeleger meg, dette vil jeg ikke ha."
Hadde dette vært naturlige stoffer så hadde man ikke fått bivirkninger.
Foreksempel ved å drikke vann så skjer det ikke noe.
Tar du hintet?
Vis hele sitatet...
Du veit ikkje korleis vaksiner er. Poenget er å provosere imunforsvaret til å produsere antistoffer, så *MEININGA* med vaksiner er å skape en reaksjon i immunforsvaret. Med ein slik reaksjon kjem det ofte lett feber og slapphet i kortare periode. Det er *antistoffet* som blir produsert som er beskyttelsen.

Du har åpenbart ikkje peiling på immunforsvaret ditt.

Resten av våset gidd eg ikkje engang kommentere, all den tid eg har vist til rimelig solid bunke kilder med tungt faglig grunnlag for å sei at vaksiner er nettop positivt.

Vi *HAR* utrydda kopper. Eine og aleine på grunn av vaksina. Vi har ufarleggjort rabies. Eine og aleine pågrunn av vaksine. Vi har blitt kvitt problemet med tuberkolose i den vestlege verda. På grunn av vaksine.

Og grunnen til at eg ikkje gidd komme med meir dokumentasjon er at du ikkje har tatt til deg det eg har komt med, og bare bedt om meir. Det er *eg* som har dokumentert mitt synspunkt. Eg har støtte fra WHO. Eg har støtte fra FN. Eg har støtte fra myndigheter over *alt* i verden. Inkludert leiande forskningsmiljø.

Du ser heller ikkje at sjølv om *ENKELTE* kan ha skadevirkninger av det, så er netto gevinst for samfunnet ekstermt stor. Det er et fåtall som får bivirkninger, snakk om en per hundretusen ofte.
Sitat av vidarlo
Du ser heller ikkje at sjølv om *ENKELTE* kan ha skadevirkninger av det, så er netto gevinst for samfunnet ekstermt stor. Det er et fåtall som får bivirkninger, snakk om en per hundretusen ofte.
Vis hele sitatet...
"La de lide, og dø." Alt i kapitalismens navn.
Money is the root of all evil.
Foreksempel der det gjelder sykdommer som f.eks. hjernehinnebetennesle som man høyst sansyelig IKKE ville ha fått i ungdomsskole alder uansett.
Det DU ikke vil innse er at vi klarer oss helt fint uten denne vaksine, og hadde vi hatt en så hadde du garantert brukt dette som argument for at det er så lite spredning av sykdommen.

Si meg, hva tror du det gjør med snittkarakterene for skolene i Norge når elevene skal gå rundt i konstant frykt for å bli syke av vaksiner? Det bedrer ihvertfall ikke kunnskapsnivået.

Du skriver at du ikke vil diskutere mere, likevel så svarer du umidelbart på min post.
Du er jo selvmotsigende, du står ikke for det du sier.
Er det vanlig praksis for deg?
Sist endret av Gubbe; 17. januar 2007 kl. 17:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sei risiko/nytte-analyse da. Sjansen for bivirkninger av hjernehinnebetennelses-vaksine er ekstremt små. Det er små sjansar for å få sjukdomen, men den er potensielt dødelig. Eg tar en kalkulert risiko.
Sitat av Gubbe
"La de lide, og dø." Alt i kapitalismens navn.
Money is the root of all evil.
Vis hele sitatet...
Øh. Vaksiner er en statlig affære og er det totalt motsatte av rendyrket kapitalisme, noe du kanskje har fått med deg hvis du har fullført ungdomsskolen.
Foreksempel der det gjelder sykdommer som f.eks. hjernehinnebetennesle som man høyst sansyelig IKKE ville ha fått i ungdomsskole alder uansett.
Det DU ikke vil innse er at vi klarer oss helt fint uten denne vaksine, og hadde vi hatt en så hadde du garantert brukt dette som argument for at det er så lite spredning av sykdommen.
Vis hele sitatet...
Så dette er din mening som kvalifisert ekspert på smitte? Jeg vil anbefale deg å kontakte FHI, der hadde du isåfall vært i godt selskap og dette er sikkert nye tanker for dem. Nesten 40 personer har dødd av BCG i Frankrike i fjor og der har de ikke vaksiner.
Si meg, hva tror du det gjør med snittkarakterene for skolene i Norge når elevene skal gå rundt i konstant frykt for å bli syke av vaksiner? Det bedrer ihvertfall ikke kunnskapsnivået.
Vis hele sitatet...
Jeg liker å tro at norske elever ikke er så dumme, men du ser ut til å demonstrere noe annet. Hvis du sluker noe Rikets Tilstand sier så lett som du åpenbart gjør, så frykter jeg for ungdoms evne til mediekritikk. De driver systematisk med ensidig fremstilling og overdramatiske virkemidler og intervjuer blir lett kryssklippet for å få fram den effekten av tvil og usikkerhet man ønsker. Forresten så var vaksineproduksjonen, eller prototypen som sådan, et rent tapsprosjekt for FHI - dette ble gjort som ren hjelpeinnsats og New Zealands regjering har sagt at de er svært, svært takknemmelige for dette. De har også offentliggjort noen skriv om dette hvor de redegjør for alle undersøkelser som har blitt gjort og regelrett knuser enhver kritikk. Apropos dette - hvis jeg ikke tar feil, har barnelegen som blir intervjuet i Rikets Tilstand en personlig agenda fordi han har et barn som har kronisk tretthetssyndrom selv. Uten at det nevnes at han ikke ser objektivt på eventuelle skadevirkninger får han snakke om det.

Forøvrig bør denne komme med litt innsikt på området.

Og igjen - tretthetssyndrom er en kontroversiell diagnose man vet lite om. Hvis man reagerer så voldsomt på antistoffer, noe det ikke eksisterer statistisk sammenheng for (like mange i testgruppen uten fikk tretthet som de i den som hadde med vaksine) og det er nå engang sånn at noen KOMMER til å få en alvorlig sykdom som oppstår samtidig med vaksinen uten at det NØDVENDIGVIS er en direkte sammenheng. Og du nevnte tvang? Vaksinen var frivillig så vidt meg er bekjent.

Sitat av Gubbe
Når man er liten og skal lære seg å gå, så faller man gjentatte ganger til bakken.
Det som skjer da er at man får vont, en slags bieffekt av fallet.
Dette er kroppens måte å sifra om at dette vil den ikke ha reprise av.
Like så har vaksiner bivirkninger, dette igjen er kroppens måte å si:
"Dette er gift, dette ødeleger meg, dette vil jeg ikke ha."
Hadde dette vært naturlige stoffer så hadde man ikke fått bivirkninger.
Foreksempel ved å drikke vann så skjer det ikke noe.
Tar du hintet?
Vis hele sitatet...
Så du sier at alt som er naturlig er sunt? Hah - prøvd å spise fluesopp før? For å ta et annet eksempel: Det gjør vondt å gjennomgå kirurgi, men du kan jo si til kreftpasienter at kroppen deres har bedre dømmekraft enn moderne legevitenskap.


Antallet er det ingen som vet sikkert. Det er bare det at ingen innad i "Helesevesenet" vil erkjenne noe som helst. Foreksmpel dersom en lege hadde gått ut i en avis med navn og bilde så hadde han ikke hatt jobb lenger. Det sier jo sitt at "enten så forsvarer du oss, ellers er du ikke intresang for oss." Vi er jo et "fritt" land.
Vis hele sitatet...
Akkurat hva baserer du denne troen på "Helesevesenet" på?


Fattige land har jo et enormt problem med mangel på mat, så det hadde vel strengt talt være bedre å gi dem vann og brød?
Vis hele sitatet...
Ett av de viktigste poengene med u-hjelp er å gi støtte slik at det ikke skaper avhengighet. Det at du nevner å gi mat som u-hjelp sier jo litt om din innsikt på området, men uansett: Den desidert mest effektive formen for u-hjelp er den hjelpen som får landet til å stå på egne bein. For at det skal skje, må man gå over fra å få mange barn som dør i ung alder til noen få barn som rekker å ta seg en utdannelse og dermed bidra til at landet går over til en kunnskapsbasert økonomi. For at barna skal overleve TRENGS det vaksiner og svært mange liv reddes på denne måten.




Si meg vet du hva navnet på han tyskeren som ville fremstille det perfekte menneske?
Bare en liten tankevekker...
Vis hele sitatet...
Nietzsche du tenker på? Nei, du tenkte vel på Hitler.
Uansett: Vaksiner handler om at folk skal unngå å dø, ikke at de skal bli perfekte.
Skal vi prate litt etikk og moral?
Du kan starte med å lese denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article550796.ece
Etter det kan vi snakke litt om hva du synes om at skoleelever er tvangs"testkanainer" for staten?
Har virkelig ikke staten mere oppsluttning i den voksne delen av befolkningen enn at mindreårige er eneste løsning? Eller er det slik at de vil ha _gratis_ forsøkspersoner som de slipper å betale?
Sitat av Gubbe
Du kan starte med å lese denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article550796.ece
Etter det kan vi snakke litt om hva du synes om at skoleelever er tvangs"testkanainer" for staten?
Vis hele sitatet...
Vaksinen var frivillig og det er fremdeles ingen vitenskaplig indikasjon på at vaksinen forårsaker tretthetssyndrom. Det er teorier om at immunrespons kan utløse tretthetssyndromet, men da spørs det om ikke det var en ulykke som bare venter på å skje...
Har virkelig ikke staten mere oppsluttning i den voksne delen av befolkningen enn at mindreårige er eneste løsning?
Vis hele sitatet...


Eller er det slik at de vil ha _gratis_ forsøkspersoner som de slipper å betale?
Vis hele sitatet...
Var det ikke du som snakket om at penger var roten til alt vondt, da?
Sitat av ivioyner
. Og du nevnte tvang? Vaksinen var frivillig så vidt meg er bekjent.
Vis hele sitatet...
Hva er så _frivillig_ egentlig? Om staten pålegger elever å ta en vaksine, eller om foreldrene drar den over hodet på eleven så er det like mye "du skal" tvang for de elevene det gjelder.
Min oppfattelse av frivillig er at personen, uavhengig av alder, får velge selv og at dette valget blir respektert. Basert på dette så vil jeg si at vaksiner ALDRI har vært frivillig.

Sitat av ivioyner
Akkurat hva baserer du denne troen på "Helesevesenet" på?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at helsesøstre og leger konstant lever under press fra staten og vaksineprodusentene, dette igjen fører at de taler deres sak, uavhengig av personlig oppfattning. Dette for å redde egen økomoniske fremtid.

Sitat av ivioyner
Vis hele sitatet...
Det jeg vil ha frem er at denne vaksinen mot hjernehinnebetennelse ble TESTET på skoleelever. DE var forsøkspersoner. DET er umoral i den norske staten.
De utnytter mindreårige.
Staten buset direkt inn i klasserommet og kjørte forsøk på elever.
Sitat av Gubbe
Hva er så _frivillig_ egentlig? Om staten pålegger elever å ta en vaksine, eller om foreldrene drar den over hodet på eleven så er det like mye "du skal" tvang for de elevene det gjelder.
Min oppfattelse av frivillig er at personen, uavhengig av alder, får velge selv og at dette valget blir respektert. Basert på dette så vil jeg si at vaksiner ALDRI har vært frivillig.
.
Vis hele sitatet...
Foresatte sitter med all bestemmelsesrett over barn og de kan selv velge hvordan de vil ta avgjørelsen. På samme måte TVINGES barn til å bruke KLÆR.

Jeg mener at helsesøstre og leger konstant lever under press fra staten og vaksineprodusentene, dette igjen fører at de taler deres sak, uavhengig av personlig oppfattning. Dette for å redde egen økomoniske fremtid.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du vet skillet mellom den komersielle legemiddelindustrien, som jeg kan være enig i at har en uheldig tendens, og FHI som er et statsdrevet organ uten profittaspirasjoner.

Det jeg vil ha frem er at denne vaksinen mot hjernehinnebetennelse ble TESTET på skoleelever. DE var forsøkspersoner. DET er umoral i den norske staten.
De utnytter mindreårige.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette når du tydeligvis ikke vet stort om verken den aktuelle vaksineutprøvelsen (som hadde fullført forsøk som trengs før man prøver den ut i stor skala på mennesker) eller om vaksiner totalt. For eller siden må ting prøves ut i stor skala, og alle forutsetninger skal tas før det gjøres.
Staten buset direkt inn i klasserommet og kjørte forsøk på elever.
Vis hele sitatet...
Du mener at de folkevalgte besluttet å gjennomføre et frivillig forsøk i en instutisjon de driver i utgangspunktet? Joda, formuleringer er moro.

Jeg ser forresten hvorfor vidarlo sluttet denne diskusjonen. Foreslår forresten at du leser gjennom de tidligere postene hvor du ikke har svart på stort.
Sitat av ivioyner
Foresatte sitter med all bestemmelsesrett over barn og de kan selv velge hvordan de vil ta avgjørelsen. På samme måte TVINGES barn til å bruke KLÆR.
Vis hele sitatet...
Så da skal også foresatte bestemme at deres barn potensielt skal være syke av vaksiner også i voksen alder? Tidsrommet fra 0-18 er lengre enn 18-100... Bare en tanke.

Sitat av ivioyner
Jeg tror ikke du vet skillet mellom den komersielle legemiddelindustrien, som jeg kan være enig i at har en uheldig tendens, og FHI som er et statsdrevet organ uten profittaspirasjoner.
Vis hele sitatet...
De driver også på, men da med skattekroner. Hvordan de får inn penger har jo lite å si her.

Sitat av ivioyner
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette når du tydeligvis ikke vet stort om verken den aktuelle vaksineutprøvelsen (som hadde fullført forsøk som trengs før man prøver den ut i stor skala på mennesker) eller om vaksiner totalt. For eller siden må ting prøves ut i stor skala, og alle forutsetninger skal tas før det gjøres.

Du mener at de folkevalgte besluttet å gjennomføre et frivillig forsøk i en instutisjon de driver i utgangspunktet? Joda, formuleringer er moro.
Vis hele sitatet...
Som de driver... ja... men som alle finansierer via skattepenger.
Så det vil si at dersom jeg rent teoretisk hadde gitt deg penger til å ta en utdannelse så kan jeg gjøre hva jeg vil med kroppen din? Altså man skal selge segselv til staten i utdanningsøymed?

Sitat av ivioyner
Jeg ser forresten hvorfor vidarlo sluttet denne diskusjonen. Foreslår forresten at du leser gjennom de tidligere postene hvor du ikke har svart på stort.
Vis hele sitatet...
Den personen har også utelatt noen spørsmål. F.eks.
- utdannelse
- om vedkommende ønsker å ta oppigjen vaksiner når de går ut på tid
- samt sykdomstall i norge (rent teoretisk) med og uten vaksine... eller gjerne med eksempler fra andre land...

Brukeren skrev jo at det skulle slutte å komme svar fra vedkommende, likevel så fortsatte det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For å svare på det du anklager meg på å ikkje ha svart på (men som er totalt irrelevant IMHO)
Utdanning:
*Elektronikk
*Forkurs
*går p.t første året bachelor i automatisering
*Har 10 studiepoeng kjemi/miljølære

Ja, eg har tatt opp igjen vaksiner, og kjem til å fortsette med det anbefalte programmet.

Nei, kan ikkje vise til tall fordi eg ikkje gidd leite dei opp. SSB har sikkert tal for noreg. Eg foreslår at du les om kopper (Eng: smallpox).

Og grunnen til at eg fortsette å svare er at du kjem med relativt kraftige personangrep som eg ikkje har lyst til å la stå ubesvart. Å sammenligne nokon med hitler blir totalt idiotisk i omtrent alle sammenhenger uansett.

Eg kan oppsummere deg med ett ord: Troll.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Om du setter opp faren for tuberkulose opp mot faren for sykdom pga vaksine så vil regnestykket blir enkelt. Det er dette regnestykket helsemyndighetene i landet har satt opp og funnet ut at det lønner seg stort å vaksinere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gubbe:
Eg har funne ut at eg vil slå deg til jroda skikkeleg. Med å la deg motsei deg sjølv.
Det å drive med denne i Norge er bare tull, det er total sløsning med norsk skattekroner.
Det hadde vært bedre at disse pengene hadde vært brukt til å pusse opp skolene og andre offentlige bygg. Der er det en stor kamp å ta fatt på.

Personlig så tror jeg at Jens Stoltenberg (AP) er kjøpt og betalt av vaksineindustrien og at han bruker dem for å hvitvaske penger.
Vis hele sitatet...
"La de lide, og dø." Alt i kapitalismens navn.
Money is the root of all evil.
Vis hele sitatet...
Samme personen som sa at staten skulle spare penger på å ikkje vaksinere har tydlegvis ikkje noko imot å bruke meir på å behandle sjukdomen istaden for å vaksinere.

De driver også på, men da med skattekroner. Hvordan de får inn penger har jo lite å si her.
Vis hele sitatet...
Som de driver... ja... men som alle finansierer via skattepenger.
Så det vil si at dersom jeg rent teoretisk hadde gitt deg penger til å ta en utdannelse så kan jeg gjøre hva jeg vil med kroppen din? Altså man skal selge segselv til staten i utdanningsøymed?
Vis hele sitatet...
Dei sitata der er dessuten det næraste du har komt argument...
Så var det punktet om moral og etikk ved utprøvning av vaksine mot hjernehinnebetennelse.
Er det ikke bedre at dette hadde blitt gjort på voksne personer, istedet for skoleelever?
Og da særlig ettersom utfallet ikke var kjent...
Sist endret av Gubbe; 17. januar 2007 kl. 19:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har ikke lest igjenom diskusjonen til Gubbe og Vidarlo, men en grunn til at det er få som har tuberkolose i norge er akkuratt pga vi er flinke til å vaksinere oss, slutter vi med vaksinen kan fort folk bli smittet.

Man vaksinerer heller 1000personer enn at 1 skal få sykdommen.