Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4591
Jeg og en kamerat av meg har fått tak i 8-10kg kobber. Dette fikk vi mens vi hjalp til å restaurere ett hus. Onkelen til kameraten min sa at vi kunne ta det med til hoggern(?) for å selge det. Han sa også at kobber var noe man fikk en del kroner for. Men vi er usikre på hva vi kan få for det, og jeg har ikke spesielt lyst til å bli lurt.

Vi har noen kobberrør med plast(?) på utsiden, og noen uten. Det har gått vann gjennom dem tidligere.

Noen som har erfaringer å dele? evt. et prisoverslag ?
Husker da jeg var liten, så hadde far noen kobberrør med plast rundt som han skulle "pante." Uansett, på de tok vi å skrapa av plasten, helt ned til kobberet. Er litt jobb, men hvis en får mye penger er det verdt det...

Kan dessverre ikke hjelpe deg meg hvor mye dere kan ta for det!!
Slik jeg har forstått det på skolen når vi skal pante kobber vil de ha rene kobberen, altså du må fjærne plasten.. Og mener å huske vi fikk 16 kroner kiloen for det Litt mindre om du har brent av plastikken slik jeg forstod det..
Har hørt 40,- kiloen...
Rent kobber har en kilopris på ca 30 kroner... Kilde:
http://oslopuls.no/nyheter/article1254872.ece
Obs, gammel artikkel, synes å huske at prisen har gått opp.
30-40 kroner kiloen kan jo stemme.. jeg gikk jo Gk i 2004-2005 og da var det 16kr/kg, og ifølge artikkelen har det doblet seg
Ja, det stemmer, 30 kroner kiloet er vanlig. Flere plasser i Sverige er det faktisk et problem at polakker stjeler kobberspyd fra kirker etc...
På grunn av mangel på kobber har prisen gått opp fra 17,- i 2005 og til 25-26 kr i fjor og gikk enda en tier opp pga krisen i midtøsten.Går fint an å levere,men man må kvittere og legge igjen navn og adresse.I tilfelle det blir forespørsmål om hvor kobberet stammer fra.
kjenner til en skrotnisse som tjente gode penger på og av-isolere ledninger etc.
Var på utplassering på et elektromotorverksted og der kjørte vi en 10-15 oljefat med kobberviklinger til resirkulering. Fikk noe over 90 store for det Bedriften sådan