Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1761
Hei igjen

kan vel starte med å si at jeg har prøvd å søke på forumet, men søkefunsjkonen ga meg en blank side både i går kveld, og i dag...

Jeg jobber med å lage en Norsk portal, men ønsker å kunne lage en Engelskspåklig
versjon av sidene... og at man kan skifte språk med en lenke (bildelenke med flagg)

Så det jeg lurer på er hva som ville være den beste måten å få til dette på?
noen som vet om gratis CMS som kan være til nytte i denne sammenheng?
..eventuellt et til system rundt 1000 NOK. (det er jævelig lite i know.. har sett noen muligheter men da er det mange som har vært oppe i ti til tredve tusenlapper.. og det blir ikke aktuellt)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hmm, t.d drupal, eZ, joomla m.fl støtter slikt outta-the-box, og er gratis.
Trådstarter
51 0
okay, hvilket av dem ville du brukt?
med tanke på brukervennlighet osv
(både for admin, og bruker)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
eZ er mykje arbeid å settje opp, men veldig fleksibelt, og veldig kraftig verktøy. Joomla havner litt i samme kategorien, utruleg fleksibelt, dog et slit å sette opp.

Drupal er ikkje heilt like fleksibelt, men er ekstremt fleksibelt det også, og betydleg enklare å settje opp... Så trur gjerne eg ville gått for drupal.
joomla er noen av de beste cms systemene, men det skrever litt for og lage eget design. Så har du ett design fra før, kan dette bli litt verre.

Webspell er et cms system for gaming, men det er helt yppelig til og includere i eget design, Men det har ikke fult så mange muligheter som joomla.

Se på http://cms.webspell.org/ for mer

Sitat av osiris
okay, hvilket av dem ville du brukt?
med tanke på brukervennlighet osv
(både for admin, og bruker)
Vis hele sitatet...
joomla, men eZ er norsk og det finnes gode bøker og informasjon om dette cms systemet.

http://ez.no/
Trådstarter
51 0
Hm, er det i det heletatt noen av de nedlastnigene på ez.no som fungerer med PHP5?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan prøve eZ publish 4, som er under utvikling. Den skal ha støtte for både php5 og php6.
Sist endret av vidarlo; 10. januar 2007 kl. 21:30.
Trådstarter
51 0
tusen takk for hjelpen dere!

skal få testet ut dem alle i helgen
så det var den nattesøvnen

ha en fin kveld
▼ ... noen uker senere ... ▼
Joomla med JoomFish. Som er akuratt til dette! Google det, flotte greier!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja, jeg støtter Joomla! forslaget.
Du får mange muligheter, extensions, bridges, etc.

Som jeg sa i en annen tråd, om du skal bridge Joomla med CB og SMF, må du bruke JoomlaHacks sin bridge, ikke orstios bridge, da orstios bridge ikke fungerer med CB.

CB (Community Builder) er en utrolig enkel måte å administrere medlems-informasjon på.
Dvs. du kan opprette felt for profiler, feks. min side, www.volvo-power.net , der har jeg CB gallerier i profil, CB Profile Book (gjestebok), samt da custom CB felt som da felt for hk, motortype, o.l.

Noen påstår det er vanskelig, men jeg synest det var enkelt..
Eneste er at SMF / Joomla bridge med wrappet forum krever litt templatehaxxing, men det er fremdeles myyye mindre jobb enn å drive med statiske websider eller custom utvikling på egenlaget CMS.

ps. en svaket som JoomlaHacks sin bridge har vs. Orstios bridge, er at Joomlafish valg av språk ikke da vil bytte språk på forumet desverre :S På Orstios bridge, fungerte dette fint!