Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2256
Hei alle sammen!
Det her er første gangen jeg prøver WoW, så ikke forvent dere at jeg kan noe som helst.
Det jeg trenger hjelp til er hvilken char som er best.





Jeg beklager alle trådene av meg med WoW
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det er ingen char som er best. Alle har sine fordeler og svakheter. Du får prøve deg frem og komme frem til hvilken class du liker best.
Personlig liker jeg Warlock, men Paladin er blitt veldig bra nå i det senere.
Sist endret av kosepaa; 10. januar 2007 kl. 14:00.
Ja vell...
Det er jo selvfølgelig noen raser som går bedre sammen med hverandre, slik som f.eks. dwarves har +GunSkill, Gnomes har +Intellect, Rogues har +Agility osv.

Personlig ville jeg ha ventet til The Burning Crusade er ute, og så rollet en Blood Elf Rogue. De har fin-fine racial traits, men blir vel nerfet om ikke alt for lang tid tenker jeg slik som alltid

Spør deg selv hva slags rolle du vil ha, og hvordan du vil spille mest. PvE (Raids mot drager og det som verre er) eller PvP (Sloss mot andre spillere). I PvE har for eksempel en Priest rollen som en som står i bakgrunnen, og passer på at folk ikke dør, samt fjerner han/hun skadelig magi fra andre spillere. En viktig rolle! I PvP vil en priest kunne både heale, samt gjøre skade ;o

Rogue derimot er en som i alle situasjoner skal gjøre skade, noe som de også er veldig gode til ;o Det er en veldig FPS-stil class om jeg kan kalle det det, hvor du alltid er midt oppe i det som skjer.

Siden dette er første gang du spiller kan jeg så og si garantere at du ikke vil være fornøyd med din første, og du vil ved prøving og feiling ( tok meg 7 chars til 60 ) finne den klassen og rasen som passer deg best
Jeg har aldri spilt WoW, men i de fleste rollespill er det ofte enklest å velge en kriger, fordi de er som regel fysisk sterke, og du trenger ikke å tenke mye på skillsene. Jeg velger alltid en kriger når jeg begynner med et nytt spill, for å bli kjent med spillet.

Aner ikke hva den slags karakter jeg tenkte på heter i WoW - warrior? knight? paladin?
Sist endret av marsboer; 10. januar 2007 kl. 14:10.
ok, men hvordan kan jeg snakke så hele serveren ser hva jeg sier?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er smak og behag hvilken klasse du velger, men jeg kan hjelpe deg litt på rett spor dersom du ikke vet hva de enkelte klassene gjør og hvilke muligheter de har:

Priest: Healer. Kan specce om til "shadow" om man skal PvPe, og dermed blir damage-dealer.

Druid: Hybrid. Kan også gjøre litt av hvert. En hybrid-klasse som funker til stort sett alt.

Warlock: Ranged damage dealer. Gjør et helvete med damage. Helt suveren i PvP. Tåler litt lite.

Paladin: Healer / close combat. Tåler mye, og er dyktig til å heale. Kan bli speccet om til å gjøre damage, noe som ofte blir brukt i PvP. Så og si udødelig.

Mage: Ranged damage dealer. Kan i tillegg lage sin egen mat og drikke, noe som er viktig når man levler. Har også teleports, noe som er veldig greit for de som er late og ikke gidder å løpe over alt.

Warrior: Closecombat. Tank. Skal stå i fronten og ta skade. Både tåler mye og gjør mye skade etter hvert. Det er en "gear-dependent" class, og blir bare sterkere og sterkere i forhold til andre classes utover spillet.

Rogue: Close combat damage dealer. Har som oppgave å gjøre skade. Står gjerne bak offerene, mens fokus er på tanken. Kan også stealthe, noe som er mye brukt i PvP.

Shaman: Hybrid. Har som oftest til oppgave å heale i "instances", men gjør også mye skade i f.eks PvP.

Hunter: Ranged damage dealer. Gjør skade fra avstand. Har vanligvis et dyr ved sin side som går nært og gjør skade i tillegg til selve hunteren. Har potensiale til å gjøre veldig mye skade.

Dette er bare det grunnleggende. Du må utforske de forskjellige klassene selv og se hvilken som passer til deg. Merk at alle classes og races for den del har ferdigheter og egenskaper.

Sitat av blomstkraft
ok, men hvordan kan jeg snakke så hele serveren ser hva jeg sier?
Vis hele sitatet...
Det kan du ikke, men du kan snakke slik alle hovudstadene hører deg.
Som Horde er hovudstadene Orgrimmar, Thunder Bluff og Undercity.
Som Alliance er hovudstadene Ironforge, Stormwind og Darnassus.

Det du gjør er å trykke "enter", skriv "/1" før beskjeden din. Da kommer alle som er i det området du er i til å høre hva du sier.
Sist endret av thomasf; 10. januar 2007 kl. 14:36.
Du brudte ikke være hunter, nesten all servere er stappfulle av de å det er vanskelig å finne raiding guild som hunter.
Sitat av blomstkraft
ok, men hvordan kan jeg snakke så hele serveren ser hva jeg sier?
Vis hele sitatet...
Du mener nok /1 som er "General" men den sender bare til den Sonen du befinner deg i. Det er nok Warrior du tenker på, men av egen erfaring så er rogue en grei startklasse ettersom du får et utrolig forsprang ved level10 når du kan dualweilde, mot f.eks. en warrior som lider av og ikke finne et bra våpen i starten
Takk til alle sammen, jeg får bare prøve meg litt fram.
(Jeg valgte Mage)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av blomstkraft
Takk til alle sammen, jeg får bare prøve meg litt fram.
(Jeg valgte Mage)
Vis hele sitatet...
Mage er utrolig artig. Det går veldig fort å gå opp i levlene og du har mye frihet. Det er nesten umulig å drepe en mage dersom han ikke vil bli drept. Det vet jeg av erfaring da jeg har 2 lvl 60 mages.
Sats på en warlock du , de Grisebanker Mages og det meste egentlig. med bra nok gear.
for nybegynnere er det best med warrior
Sitat av cbask
Sats på en warlock du , de Grisebanker Mages og det meste egentlig. med bra nok gear.
Vis hele sitatet...
Afk mages du sikter til da?

Utrolig lite artig med mages som får 2-3k hits på deg
Jeg vet hvordan det er, siden jeg spiller rogue

Du gjør rett i å velge mage, veldig gøy class som gjør godt med damage(eller skade som vi kaller det her på forumet ^^).
Haha, akkurat begynt med wow jeg og, men er det noen som hvet om sånn gode quest-help sider til Night elf?

Jeg startet night elf Druid!
Sitat av larrizzz
Haha, akkurat begynt med wow jeg og, men er det noen som hvet om sånn gode quest-help sider til Night elf?

Jeg startet night elf Druid!
Vis hele sitatet...
www.thottbot.com og http://wow.allakhazam.com

Thottbot er vel best til quests etc.

Er også en ny side oppe nå som heter www.wowhead.com, her kan du se mye av det nye equippet osv. som kommer i TBC :]
Sist endret av pression; 10. januar 2007 kl. 15:14.
Sitat av the_rer
for nybegynnere er det best med warrior
Vis hele sitatet...
Fjas...ingen er så avhengige av bra gear som warriors. I tillegg er det så absolutt ikke enkelt å spille Warrior bra i endgame

Nei...skal du ha easymode går du for hunter og putter alt du eier og har av talents i Beast Mastery
Vil si meg enig i det moridin sier. Warriors er veldig avhengige av gear, og du vil nok komme til å rive av deg håret et par ganger om du mangler et godt 2h våpen. Hunter derimot kan du spille ved å kjøre alle talentpoints inn i BM og eventuelt skaffe deg aimed shot til senere (40+). Min hunter tok jeg til 60 uten å kjøre et eneste instance, det sier litt om hvor lite avhengig du er av gear.

Skal også sies at hunter er utrolig kos endgame, du kan lett sitte å se på en film samtidig som du plaffer ut grei DPS, skal sies at du har en oppgave som er viktig, og det er å skyte tranquilizing shots en gang i blandt på noen bosser. Som warrior derimot er du nødt å være tilstede alltid, mest sannsynlig vil du være nødt til å tanke flere ganger iløpet av et raid selv om du ikke opprinnelig er tank. Skal ikke si at dette er spesielt vanskelig, men det krever sitt av seg det og, at man er våken og tilstede er essensielt. Jeg hadde minimalt med erfaring som warrior når jeg selv ble satt som maintank, du lærer ting kjapt
mage ftw.
til den som sa at warlock grisebanker mage.. så varierer det jo fra player til player.. gear osv..
Hvordan kan jeg snakke privat eller i patyu med noen?
++Det er snakk om forskjellige servere overalt, hvor kan jeg velge hvilken server jeg vil spille på?
Sist endret av blomstkraft; 10. januar 2007 kl. 16:19.
Sitat av albz
mage ftw.
til den som sa at warlock grisebanker mage.. så varierer det jo fra player til player.. gear osv..
Vis hele sitatet...
til den som sa at x grisebanker x.. så varierer det jo fra player til player.. gear osv..

Jeg rettet den litt for deg.

Server velger du på skjermen der du velger hvilken av dine characters du skal spille. "Select Server" i toppen.
Sitat av blomstkraft
Hvordan kan jeg snakke privat eller i patyu med noen?
Vis hele sitatet...
For å snakke privat skriver du "/W" mellomrom hvem du vil snakke privat med mellomrom meldingen.
F.eks /w tilfeldigfyr 1234 og trykker enter

Og for å snakke i party skriver du "/p" meldingen.
/P hallo
Til å begynne med burde du velge paladin. Mage/warlock kan kanskje virke komplisert på en måte, men som nevnt tidligere så har mage sine fordeler og friheter. Du kan f.eks nyte gratis mat/drikke som magen produserer selv.


Sitat av blomstkraft
Hvordan kan jeg snakke privat eller i patyu med noen?
++Det er snakk om forskjellige servere overalt, hvor kan jeg velge hvilken server jeg vil spille på?
Vis hele sitatet...
Privatchaten fungerer slikt at du skriver "/W nametildenduskalskrivetil" og meldingen. Du kan også bare trykke på diverse navn i chaten om du vil skrive med de. En funksjon som er veldig kjekk å ha er at du kan svare den som skrev til deg sist ved bare å trykke "R" eller på navnet om ønsket. Du skriver i party ved å skrive i chaten "/p" så chatter du automatisk i party-chatten. Om du vil snakke i "say", skriver du "/s". Når du snakket om generell chat litt før i tråden her gjelder "/1" General, altså det området du befinner deg i, f.eks Duskwood eller Stormwind. Nå for tiden kan du skrive i "LookingForGroup" chatten, som går over alle stedene. (Tror jeg, en stund siden jeg var logget inn). Den finner du som oftest på "/4".
- Lykke til!
Sitat av blomstkraft
Hvordan kan jeg snakke privat eller i patyu med noen?
++Det er snakk om forskjellige servere overalt, hvor kan jeg velge hvilken server jeg vil spille på?
Vis hele sitatet...
ForslaG til traadstarter: Les brukermanualen som kommer med ditt WoW spill. Der staar alle basic ting du trenger aa vite. hvis du ikke har manualen kan du laste den ned fra blizzard sine sider.
Løp mens du fortsatt kan! Flykt fra wow!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Synes Paladin er en grei start jeg
Kanskje ikke det morsommeste å spille med, men de gjør en grei skade og kan heale seg selv! Greit å gå solo med i begynnelsen og lære seg spillet.
smak og behag, personlig liker jeg casters best (mage og warlock)
De burde skrevet en liten setning på coveret: Sterk psyke kreves; NBNB!! Avhengighetsdannede

Selv klarer jeg å spille moderat , holder både forlovede og arbeidsgiver fornøyde.

60 Warrior med middels PvP gear.
Du kan jo lese den boken som var med wow, der det står litt info om hva man kan gjøre osv.
Å lese boken er en god ide. Men husk at wow er ikke som f.eks D2 hvor mage er bra som første char fordi de ikke er like gear dependant og dermed gode til å samle inn litt ting i første runde.

Selv var jeg veldig fornøyd med min mage (main char) og valg av char går helt og holdent på hva du liker å spille. Dette vil du oppleve litt etterhvert. Selv synes jeg paladin er drit kjedelig, men hver sin smak. Prøv deg litt frem og husk; ingen class ER bedre enn andre. Noen players er bare bedre og alle typer har sine svakheter og fordeler.
Det er vell en stund siden /1 og /2 ble global chats. Aka du trenger ikke å være i en stor by!
Sitat av Graps
Å lese boken er en god ide. Men husk at wow er ikke som f.eks D2 hvor mage er bra som første char fordi de ikke er like gear dependant og dermed gode til å samle inn litt ting i første runde.
Vis hele sitatet...
Mage er en god class fordi de ikke er like gear dependant som melee classes, og disse er lettere å levle når du kan kjøpe litt gear til de. Da igjen kommer dette sikkert ann på spillestil, men jeg sliter med å levle warrior etter at jeg har levlet en mage og en rogue. Warrior er vanskeligst, Deretter Rogue. Mage er så absolutt en av de enkleste classene.

Alle classes har svakheter og styrker. Med en gang man snakker om skill så snakker man jo om å utnytte disse forskjellene, og å forhindre att fienden utnytter sine. Balanse heter det, men det vil jo aldri bli perfekt.
Etter å ha spilt alle classes utenom paladin til 60, valgte jeg å levle videre på mage i tbc. Hvorfor?
Crowdcontrol, conjure food/water , og som ulldott sier, de er ikke så gear avhengig. Tho, jeg har over 500 Spelldmg.
Selv har jeg både en Priest, Hunter og en rogue.

Priestene er veldig populære og ha med seg rundt omkring. Du vil garantert bli invitert på masse morsomme raids og lignende. Og når du blir litt høyere i level speccer du bare om til shadow priest så dreper du det meste av det du klare og overaske (priestene tåler veldig dårlig damage på kloss hold)
en annen ting som er litt offtopic kanskje er at http://www.thottbot.com/ kan komme deg godt til hjelp når du plages med div quester
Sjølv speler eg hunter. Dette er ein class der du kan ha med deg eit dyr som pet (kjæledyr), som kan ta seg av dei nære kampane, så du kan stå på avstand og gjer stor skade. Dette er ein utruleg artig class å spele, fordi du heile tida må passe på å halde motstandaren på avtand - i tillegg til å lure han inn i feller.

Til dei som seier at warrior og rogue er vanskelege å spele vil eg seie meg ueinig. Dette er to typar classes der combat-rutinane er rimeleg einsformige. Etter mi meining er warlock kanskje den mest vanskeleg classen (i den grad ein kan seie at ein class er 'vanskeleg'), fordi den avviker litt frå dei andre i forhold til items du treng.
Personlig vil jeg anbefale druid. Jeg har spillt siden den første lille serveren kom opp, og har en god del mer erfaring med classes en de fleste Druid var det første jeg valgte, og den holder jeg meg til.
Mage er heller ikke ille, men det tar tid å komme inn i det. Warrior er det absolutt letteste å starte med, men dog ganske kjipt.
Druid er VELDIG uavhengig av andre for å kunne klare seg. Du klarer fint å gjøre skade, lege deg selv når det trengs og du er alltid raskere enn andre classes. både til lands, vanns og snart til værs.
Den ultimate survivor class Guilds er som regel ikke vanskelig å skaffe. ettersom druids som regel er ettertraktet. Trenger du hjelp med et druid quest, kan du bare spørre en annen druid. Vi er av uforståelige grunner ganske hjelpsomme. Si hvilken server du er på, nicket ditt, så skal jeg lage en char og hjelpe deg etter beste evne.
Sitat av eiliv
Sjølv speler eg hunter. Dette er ein class der du kan ha med deg eit dyr som pet (kjæledyr), som kan ta seg av dei nære kampane, så du kan stå på avstand og gjer stor skade. Dette er ein utruleg artig class å spele, fordi du heile tida må passe på å halde motstandaren på avtand - i tillegg til å lure han inn i feller.

Til dei som seier at warrior og rogue er vanskelege å spele vil eg seie meg ueinig. Dette er to typar classes der combat-rutinane er rimeleg einsformige. Etter mi meining er warlock kanskje den mest vanskeleg classen (i den grad ein kan seie at ein class er 'vanskeleg'), fordi den avviker litt frå dei andre i forhold til items du treng.
Vis hele sitatet...
Warlock tar seg sikkert litt tid å lære seg alle "triksa", men så fort du kan de kan ingen stoppe deg. Huntere er bare lame å sloss mot :P
Sitat av ulldott
Mage er en god class fordi de ikke er like gear dependant som melee classes, og disse er lettere å levle når du kan kjøpe litt gear til de. Da igjen kommer dette sikkert ann på spillestil, men jeg sliter med å levle warrior etter at jeg har levlet en mage og en rogue. Warrior er vanskeligst, Deretter Rogue. Mage er så absolutt en av de enkleste classene.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at det ikke går an å lvl'e en mage til lvl 60, for så å samle inn det beste utstyret slik at når du kommer til 60 med f.eks en warrior så er du i mål. Dette kommer av BoP systemet som ikke finner i f.eks D2. (Ja vet at man kan samle en del blått i strat osv, men dette kan ikke sammenlignes så altfor mye ettersom du må springe strat osv for å få skills, + t2, 2,5 etc er bop.)
Sitat av Archj
Warlock tar seg sikkert litt tid å lære seg alle "triksa", men så fort du kan de kan ingen stoppe deg. Huntere er bare lame å sloss mot :P
Vis hele sitatet...
Nettopp. Og tru meg, det er artig å vere lame.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvem faen gidder å bry seg om WoW når man har CS?
Hvem faen for CS-nerds gidder å bumpe en død WoW-tråd for å si noe helt meningsløst?