Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1153
Til våren skal jeg til london, siden salvia og dxm er lovlige produkter som fåes kjøpt ganske enkelt der borte, ville det være dumt å unnlate et par doser i bagasjen på veien hjem

ekstrakten blir veldig enkelt å gjemme, bare å helle over i en te-boks eller lignende, salvia ekstrakt ser jo ut som te, gjør det ikke? dxm pillene blir et hakk vanskligere. men trenger jeg egentlig å gjemme ting?

Det jeg lurte på var hva følgene kan bli dersom bagasjen min blir skjekket? beslaglegger de greiene? får jeg bot? prikk? og hvordan ligger lovverket i forhold til salvia og dxm?

jeg er 17 år gammel.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
DXM står faktisk ikke oppført på narkotikalisten, og i en annen diskusjon ble det lagt frem at det er et reseptpliktig legemiddel:
Ved reise: Når en reiser til Norge, kan en ta med legemidler kjøpt i utlandet – men disse må være til eget personlig medisinsk bruk. Hvis en reiser fra et land innenfor EØS-området, kan en ta med legemidler for inntil 1 års forbruk. Hvis en derimot reiser fra et land utenfor EØS-området, kan en bare ta med legemidler for inntil 3 måneders forbruk. For legemidler som kan gi avhengighet (narkotika m.v.), eller legemidler som anses som dopingmiddel i Norge, gjelder egne bestemmelser.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du ligger i safe sonen her med mindre du kjøper med deg et årsforbruk, om du i værste fall blir dratt inn og de spør om det, kan du helt rolig og enkelt si at du slet litt med tørrhoste og fikk dette på et apotek.

Salvia er et reseptpliktig legemiddel, om du gjemmer det så godt som du sier finner de det vel ikke, men i værste fall kan du vel få stoffet konfiskert og bot, det kommer an på omstendighetene, men det er mulig å bli siktet for ulovlig innføring av droger.
§ 9. Narkotika m.v. til personlig bruk for reisende. Ved inn- eller utreise kan reisende til personlig bruk medbringe begrensede mengder av legemidler med innhold av narkotika m.v., dog ikke av narkotika m.v. som ifølge Narkotikalisten er forbudt. Vedkommende må på forlangende av tollvesenet godtgjøre at legemidlet er forskrevet til ham selv til personlig bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring. De legemidler som medbringes må ikke overstige en ukes forbruk etter den angitte dosering, dersom de inneholder narkotika m.v. som det kreves innførsels- eller utførselssertifikat for. Legemidler med innhold av psykotrope stoffer i scedule III og IV og som ikke er forbudt etter forskriftens § 4 kan likevel medbringes i rimelig mengde til ca. en måneds forbruk. Av andre narkotika m.v. kan medbringes rimelig mengde til ca. en måneds forbruk.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 25. desember 2006 kl. 14:43.
takker for godt svar. skal være forsiktig ^_^
Salvia er forsåvidt også ett reseptpliktig legemiddel, men det er vel også på narkotikalisten.
skjekket narkotikalisten, men jeg fant ingen salvorin eller salvia divinorum.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lord_Kamikaze
Salvia er forsåvidt også ett reseptpliktig legemiddel, men det er vel også på narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
Nei, det er bare oppført på urtelisten som reseptpliktig legemiddel.
ehm. to sånne pakker, det er vel under et års forbruk, eller hva?

http://www.drugstore.com/products/pr...Y-PLST-0-BRAND
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja det vil jeg regne med chinagreentea
sorry chinagreentea... slike er IKKE lett å finne på apoteki England... men det gjør dem i USA =D *glede seg til posten får ræva i gir*

men dem selger slike "siruper"... så det er jo bare å kjøpe noe slikt... orker ikke lete frem navn osv... regner med du fant de der på erowid
Når jeg var i Berlin kjøpte jeg "Ratiopharm Hostenstiller" det er med kun DXM.
Kanske de har det i london også.