Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1928
God Dag.

Har googlet og søkt og slitt meg rundt www, Men ingen funn.
Kanskje ikke så rart da spørsmålet mitt er litt spesifikt.
Vet at ikke, diverse høyt oppe på rangstigen her inne er
begeistret for slike innlegg, men vi hopper på

Jeg skulle gjerne lage et program, Som man laster ned (Gjerne Som .exe)
Får Opp en rute/boks der man skrive inn 2 separate ord ( Ja, selvfølgelig user/pw)
Og når man har skrevet inn user/pw i denne boksen,(og trykker ok/logg inn e.l) Vil det komme en error e.l .
Og selvfølgelig , det vedkommende skriver i denne boksen/tekstboksen vil bli tilsendt til meg på mail.

Fant ikke noe bedre måte og formulere det på?
Spør hvis du lurer på noe.

Jeg kan litt html og css, Og litt helt basic c# ...

Forklar gjerne som du skulle forklart til din 4 årige lillebror, fra start til slutt,
Åssen man verktøy trenger , hvilket språk (gjerne en fullstendig kode også :P) ..

På forhånd takk, Og beklager for den småteit tråd og tittel.
Last ned en kompilator eller IDE(Bloodshed Dev-C++, Virtual C Express etc..), lær deg språket(ville gått for C++ jeg da).

For å lage en "boks", så programerer du i Win32. burde være rimelig enkelt, om du slår opp i Win32 API'en å leser litt.
For å sende ut informasjonen som er skrevet in, må du lese litt om sockets(winsock) (for å sende informasjon ut av maskinen).

Du kan seff lese bla opp det samme i C#, men jeg ville kanskje brukt dette som et prosjekt for å lære meg C++ da...

lykke til da.
Er mange programmer du kan gjøre dette med, men det forutsetter at du må faktisk sette deg inn i de programmene og lære deg hvordan en lager former, programmerer kode til knapper, og så kompilerer dette. Så langt er det enkelt, men når dette skal sendes på mail blir ting fort litt vanskeligere... Hvis dette skal sendes over SMTP krever det kunnskaper om bruk winsock, og hvordan mailserverne tar imot ting.

Jeg vet at mange Visual-programmer (.NET, Basic, C++) har ferdige former for login som ser ganske greie ut, og det simpleste er jo å lage en feilmelding. Er bare det å få sendt ting som mail som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forklare deg lett. Et alternativ kunne jo vært å lage en internettside med et php-script som tar i mot det en skriver og lagrer det lokalt. Kan bruke moo.noo eller .tk som adresse til siden for å 'skjule' at det er en annen side.
Thx for svar ..
Da har jeg begynt den lange reisen..

Må først klare og kode '"Hello World" tror jeg o_Ò ..

Btw, Noen som har en Compiler og anbefale`?
Teigland: Det kunne ikke vært lettere og få det gjort i Visual Basic. Last det ned. Se litt på www.planetsourcecode.com . så finner du det fort ut.
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/
Hvis du skal bruke C# anbefaler jeg denne compileren, med tutorials på siden også.
Hah, dette skal jeg faktisk ta og lage for deg i Java. Send meg en PM med akkuratt hva du vil ha så skal jeg se på det.
Sitat av tore-
Hah, dette skal jeg faktisk ta og lage for deg i Java. Send meg en PM med akkuratt hva du vil ha så skal jeg se på det.
Vis hele sitatet...
Vel, Pm er sendt..

*Spent*
Sitat av tore-
Hah, dette skal jeg faktisk ta og lage for deg i Java. Send meg en PM med akkuratt hva du vil ha så skal jeg se på det.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært mulighet for å offentliggjøre kildekoden etter den er ferdig utviklet? Har holdt på med Java-programmering en stund nå, og det kunne vært interessant å kanskje modifisere et slikt ferdigutviklet program.
det her er kanskje ikke helt hva du var ute etter, men sånn lager du i allefall meldingsboks.



(1)åpne notepad
så skriver du f.eks:
_____________________________________________________
|*_Notepad_____________________________________| _||#|* |
|
| dim i
| i=0
|
| do
| msgbox"skriv inn tekst her",vbcritical,"skriv inn tekst her"
|
| i=i+1
| loop until i=5
|
|_____________________________________________________
(2)Lagre som:

filnavn.vbs




vips så kan du lage error meldinger til hele familien.. hehe

ekstra gøy hvis du bare skriver loop i siste linja
▼ ... over en uke senere ... ▼
Laget et program i Visual Basic 6, og et lite php script til å ta imot infoen. Har prøvd å kommentert koden grundig.

Full kildekode her: http://www.dbq.no/~stonehead/loginsaken.zip
Sitat av StoneHead
Laget et program i Visual Basic 6, og et lite php script til å ta imot infoen. Har prøvd å kommentert koden grundig.

Full kildekode her: http://www.dbq.no/~stonehead/loginsaken.zip
Vis hele sitatet...
'

Nå begynner vi og snakke, Hvor ligger den fullstendige Kildekoden?
Og hvor kan jeg endre den, for og så Compile/Lagre på nytt.

Og hvordan hoster jeg den fra nett?

#Teig

Sitat av Teigland
'

Nå begynner vi og snakke, Hvor ligger den fullstendige Kildekoden?
Og hvor kan jeg endre den, for og så Compile/Lagre på nytt.

Og hvordan hoster jeg den fra nett?

#Teig
Vis hele sitatet...
Fant kodene, Men åssen jeg endrer og hoster, er vel mitt SPM.
Og hvor mottar jeg disse tingene nå?

Beklager n00befaktoren.

#Teig
Som han tidligere nevnte har han skrevet dette i Visual Basic, ergo kan du ty til en eldre versjon av Visual Studio (6) for å kompilere den.