Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1024
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/12/11/485689.html

Jeg syns det ser for jævlig ut. Og pil-tastene ser ikke veldig spill-vennlig ut heller. Tastaturen har redusert antall knapper - og snart blir det sikkert samme antall knapper som mobiltelefonene har. Jeg vil heller holde meg til qwerty-tastatur...
Du kan ikke ta Dagbladet så seriøst, når det første du ser når du kommer på framsida til dagbladet.no så ser du et j***a barnehage tastatur.
Såg ikkje spesielt spele vennleg ut nei. Jo fleire knappar desto bedre spørr du meg! Er nok eit bra tastatur til tekstbehandling, men qwerty blir nok mitt valg så sannt det er mulig.
Holder meg nok til qwerty jeg ja....
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Selv om tastaturet ser helt jævlig ut skal man ikke skyve under en stol at det helt sikkert er langt enklere å lære seg å bruke enn qwerty-tastaturet, som strengt tatt knapt kunne hatt en dårligere utforming med tanke på tekstbehandling. Det er jo veldig greit for alle oss som kan å skrive på qwerty-tastatur; det der er vel heller tenkt for de som ikke kan det, og som dermed bruker vanvittig mye tid på å sitte og kikke på tastaturet for å finne ut hvor bokstaven de skal skrive er. Nå er vel heller ikke et slikt alfabettastatur helt ideelt for tekstbehandling; Dvorak-standarden er sikkert langt mer effektiv, men det er i det minste et forståelig system på hvor tastene er plassert.

Når det er sagt vil nok heller ikke jeg skifte ut qwerty-tastaturet mitt i nærmeste framtid.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg vil nok iallfall ta en titt på den nye varianten før jeg tar det som dårlig fisk. Ser interessant ut, selv om jeg tviler på det kommer til å bli brukt foran min PC i nærmeste fremtid.
hadde vært greit om det hadde vært likens som et vanlig, bare med abcd istedet for qwerty. Det der så jo helt mongo ut.
Lollert. Fy faen så jævlig. Det er de styggeste fargene mulig og, da - ser ut som et slikt push'n'play keyboard for barn i alderen 3-5 du får kjøpt på lekeforetninger. Jeg kommer vertfall ikke til å ta et slik i bruk.
Edit: Jeg tror skrivehastigheten blir kraftig redusert ved bruk av et slikt tastatur, med tanke på at space knappen er utrolig liten. Det er uaktuelt for mitt vedkommende.
Sist endret av Doc. Lester; 11. desember 2006 kl. 14:28.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det er de styggeste fargene mulig
Vis hele sitatet...
Hva faen har fargene å si? Du finner helt sikkert qwerty-tastatur i langt styggere farger enn det der, uten at noen dømmer standarden nedenom og hjem av den grunn. Når det gjelder space-tastenes størrelse kan jeg ikke se at det skal være noe problem. Selv om jeg på ingen måte kan touch har jeg stort sett få problemer med å treffe de tastene jeg vil, og jeg tror ikke det vil by på en veldig stor utfordring å "lære opp" tomlene til å treffe sin space-tast.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uansett så er vel dvorak det raskaste å skrive på om eg ikkje tar heilt feil? Så kvifor lage noko nytt som ikkje er det beste? Trur ikkje det tar lenger tid å lære dvorak enn å lære enten det nye der, eller qwerty, dersom du ikkje har erfaring fra før, og resultatet blir bedre...
Jeg skulle bare ønske de tok bort de jævla windows-tastene på vanlige tastatur og heller laget alt og ctrl litt lenger.
Sitat av Poopur
Lollert. Fy faen så jævlig. Det er de styggeste fargene mulig og, da - ser ut som et slikt push'n'play keyboard for barn i alderen 3-5 du får kjøpt på lekeforetninger. Jeg kommer vertfall ikke til å ta et slik i bruk.
Vis hele sitatet...
De har en businessversjon som kanskje passer bedre for deg?
http://www.newstandardkeyboards.com/images/End535S.jpg
Greit nok, business versjonen såg bedre ut enn den som var på dagbladet, men for meg så ser det ut som om det mangler noke.