Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 4779
Det er nok for-og-imot for alle plater og merker tenker jeg..

Personlig HATER jeg Trax-møkka, klarte å brenne 2 utav 10. Kan være brenneren (Phillips CDD 3610 2×2×6). Har aldri kjøpt de etter at jeg bytta til Sony's 8×4×32, som jeg er meeeget fornøyd med.
For meg er det BASF(EMTEC) som gir meg våte drømmer , mens jeg normalt er fornøyd med Vivastar (som noen andre nevnte var "møkk") og Millennium. Har endel forskjellige, men bombrenning har jeg som sagt kun opplevd med Trax..
Verbatim kan jeg ikke uttale meg om, har aldri prøvd dem, men en kamerat sier de er bedre enn sex .
Better than thou.
Tror kammeratene dine har hatt skikkelig shitty sex. :P
Jeg kjøpte 25 stk. mr. platinum cd'er, de 3-4 første jeg brente ble ubrukelige. Jeg oppdaterte softwaren på dataen og resten var feilfrie.

For å si det slikt så er det ikke alltid at det er cd'ene som feiler noe.

BTW, BASF sine plater er best
flyttet tråden til riktig subforum
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte sånne black coloured CD-r80 BestMedia i Danmark for 2,5 år siden, 100stk. Har 4 stk igjen. Kule de, har spart på de siste til en spesiell anledning, feks. den nye plata til Ole Ivars, Warcraft I, den nye til Peaches osv. De solgte noen ti pakk på Spaceworld for fem-seks uker siden til 59,-. De suger noe j****...... Skulle løfte den ene fra under en tynn bok (altså dra cd-en ut mens jeg løfta), den knakk. Jeg var borti med lillefingen før jeg skulle brenne en, den funka ikke (!). Etter en uke ser cd-en ut som om jeg har lagt i hardtrening med vinkelsliper på overflaten. Har ikke en her nå, kan desverre ikke huske navnet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bra cd-r?? Det må være traxdata, smartbuy og TDK. Aldri hatt problemer med noen av dem, og jeg brenner en del...
Kjøpte en haug med TDK 16x 650mb cder for en stund siden, brente uten en feil på 40x... ikkeno problem å tusje på dem heller.
Smartbuy er også konge... De svarte cdene er jo helt sjef, og jeg har aldri hatt problemer med dem, og jeg har brent en god del smartbuy cder.
Traxdata er jo selvsagt drittbra de også. synd de sluttet å selge 100pakker på smartclub, de var nyttige å ha Bare en advarsel: traxdata sølv-cder er helt ubrukelige til noe annet enn data. Musikk går helt på trynet

De verste cdene jeg har vært borti var Vivastar. Alt gikk på trynet med dem. De ble ripet opp etter å ha blitt mistet i gulvet en gang, etterhvert gikk de bare rett på trynet av seg selv, og det er ikke bra

Altså:

Traxdata

TDK

Smartbuy

Vivastar (ligg unna!!!)
Sist endret av Crazytomato; 11. mars 2004 kl. 00:18.
Jeg er fornøyd med mine memorex 700 mb. Har faktisk aldri fått en ødelagt cd ut av brenneren. De tåler riper bra også. Fin pris.

...Baby you' all that I want...I'm finding it hard to belive, we'r in heaven...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg har hatt Asus, tror det var det de het, de kostet en gang i sin tid 50 kr for 10 stk på en elktrokjede kalt spareland. Overburnte de med 35 mb!
800mb cd-r (heter 90+min, du kan brenne LANGT over 800mb på dem ) får dere kjøpt på komplett, både smartbuy og mmore. Smartbuy er billigst, selvsagt, og kvaliteten er lik.
De har også små 8cm mini-cder, både cd-r og cd-rw.
cd-rw: 7kr pr stk(193mb før formatering, 158 etter)
cd-r: 55kr for 5stk(193mb/22min)
De er tøffe hvis du har litt penger å bruke, eller du bare skal låne bort noen mp3er til en kamerat...(cd-rw)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg må få rette på min post. Det er Acer jeg mente!
Verbatim er det beste
vivastar er dårlig, av en eller annen grunn nekter brennern min å brenne på vivastar cder.!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Hadde problemer med det en gang jeg å, men det var hos Tias. Jeg fikk meg brenner å da funka det fett!
Better than thou.
Når det er snakk om cd-r så gjelder vel regelen for det som for det meste annet; Du får hva du betaler for.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg betalte 50 kr for 10 stk Acer cd'er og de var jævli gode.
kjøpte en 1000 cd'ers pack fra nettet til 2000 spenn. svarte bak var de og, skulle ønske jeg huska adressen.
Better than thou.
100 cd-r for 2000 spenn? Fy faen, er du gal?
spellingnazi
canonix's Avatar
1000 cd'er for 2000 spenn.
2,- pr. cd er vel ikke så forferdelig ille vil jeg tro..
Better than thou.
Ååå, trodde det sto 100. For 1000 er det absolutt ikke værst.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ah, lettelse.. kjøpte akkurat 50 verbatim-cd'er.. deilig å lese at det ikke er noe drit
Opprinnelig postet av Loccie
ah, lettelse.. kjøpte akkurat 50 verbatim-cd'er.. deilig å lese at det ikke er noe drit
Vis hele sitatet...
kommer an på hva slags produsent som har laget verbatim-cdene da du kjøpte dem...
hysj. ikke mens jeg er lettet.
mange plages med vivastar, slev bruker jeg nesten kun mmore på spindel, kjempeplater til fin pris. imation og larion er også et flott merker, men har hatt dårlige erfaringer med billige noname spindler fra f.eks. clas ohlson. verbatim, tdk, memorex, kodak og emtec (eller hva nå det nye navnet til basf enn er) er merker en alltid kan stole på.
brenneren har mye å si. min gamle sony 12x er totalt rævkjørt, men min nye 48x liteon er stabil som plutonium. bruker dessuten en gammel nec leser til å lese plater som ikke andre spillere klarer. den piner seg igjennom selv de mest herpesinfiserte cdene.
kjøpte også liteon 48x. temmelig sikker på at jeg kommer til å være storfornøyd med den.
Har en liteon 40x brenner og den fungerer helt topp er storfornøyd med den så du blir sikkert fornøyd med den Loccie. Sony sine cd-r er ikke verst dem heller. Men mmore cder har brenneren min problemer med. Eneste jeg har hatt problemer med når det gjelder cdbrenneren min.
kjøpte 100 stk PCline på elkjøp for 200 kroner. sikkert dritbra
de beste platene for lite penger må være cursor. fant disse i en butikk for 3års tid siden, kom i spindel på 50-100 i forskjellige farger.. den dag i dag funker disse cd'er helt utmerket.