Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 847
Hei,bare lurte på om noen her kunne svare meg på dette,når jeg går på medikamenter (angst dempende,anti depresiva,og sovepiller),så lurer jeg på om hajsrøyking kan ha noen innvirkning på dette? som at medisinene ikke funker som de skal osv..
Har ikke spurt legen min,for han vet ikke at jeg røyker,har bare fått beskjed om og ta det litt rolig med drikking under medisineringen.
Håper på seriøse svar.

(fant ikke noen andre tråder om dette,mulig jeg bare er dårlig til og lete)
vel, hasj kan funke som en Angst dempende, antidepresiv og ja sovemedesin. drit i pillene smoke tha shit (øøøhhhm.. nei jeg oppfordrer ingen til å røyke )
ja vet at det fungerer som alle de tinga,men ikke i lengden..er vel egentlig mest derfor jeg lurer,har ikke planer om og legge røykinga på hylla enda..hvis jeg ikke må da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg må først inrømme at jeg ikke akkurat har studert temaet grundig, men har skimtet over endel tekst angående emnet.

Dette kommer ganske an på personen, hvor kraftig deprimert man er, og hvordan man reagerer på cannabis (det er sjeldent, men noen få promiller av verdensbefolkningen får allergiske reaksjoner, på likt nivå som at noen er allergisk mot f.eks gullrøtter).
Noen av bi-virkningene av cannabis er takyardi (høy hjerterytme) og om man har hjerteproblemer samt går på såkallte trisykliske antideppresiva (f.eks sinequan, anafranil, loratadin) så kan effekten dobbles og kan ende med hjertestans i værste tilfelle. SSRI antideppresiva er mye sikkrere, men etpar tilfeller har blitt registrert.
Når det gjelder MAO-hemmende antidepressiva, vet de som har lest om MAO-hemmere at de bør bruker i stor forsiktighet med rusmidler.

Nok om det medisinske virrvarret, i bunn og grunn er det bare å bruke sunn fornuft:
Om medisinen (antideppresiva og angstdempende) ikke ser ut til å virke, prøv å slutt å røyke en periode, blir symptomene værre/bedre?
Sist endret av Dodecha; 24. oktober 2006 kl. 13:49.
Sitat av ANANEBANANE
vel, hasj kan funke som en Angst dempende, antidepresiv og ja sovemedesin. drit i pillene smoke tha shit (øøøhhhm.. nei jeg oppfordrer ingen til å røyke )
Vis hele sitatet...
Cannabis kan også forsterke de nevnte symptomene. Det mest logiske er å kutte røykinga først (iallfall om du røyker daglig), og gå på medisiner siden. "Lykkepiller" er ikke så moromme som navnet tilsier.
Sist endret av bread; 24. oktober 2006 kl. 13:52.