Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1850
Er en stund siden jeg har lagt ut noe her, så tenkte jeg skulle vise dere hva jeg har sittet og knota med deler av denne helgen.

http://www.thogosphere.com/beta/

Siden er kun et bilde på en bakgrunn. Har ikke starta på HTMLen ennå, men tenkte jeg kunne gjøre det så "realistisk" som mulig. Det skal bli et WordPress-theme.

Vad tycks?
Super-duper Awesome-O!
Skyfex said it all.
Kjempebra!

Det eneste jeg kunne kommentere var at den hvite bakgrunnen ble for hvit. Det vil si synes den skjærer litt i øynene. Kan komme av det faktum at jeg ikke har fått nok kaffe enda, men uansett synes den var litt vel hvit.
Den "utdaterte" nyheten i grå skrift hadde for dårlig kontrast mot bakgrunnen, så den ble helvette å se på.

Men ellers, som skyfex sa: Super-duper Awesome-O
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Golder
Den "utdaterte" nyheten i grå skrift hadde for dårlig kontrast mot bakgrunnen, så den ble helvette å se på.

Men ellers, som skyfex sa: Super-duper Awesome-O
Vis hele sitatet...
Den skal vises ordentlig på onhover
I really liked the colors Gleder meg til å se når du er ferdig med alt sammen
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
holder på med html-utgaven nå, før jeg lagern til et WP-theme. Den blir oppdatert løpende.

http://thogosphere.com/beta/html/
elsk.
elsk.
elsk.

Diiigg! <3

Ingen vits med kritikk.
Jeg ville prøvd og hatt en anna bakgrunn, da en slags gradient på det meny-itemet som er aktivt, også synes jeg teksten på siste og featured artikkel så bedre ut på utkastet. Ellers, top-notch (:
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Skjønner ikke helt hva du mener med de bakgrunnsgreiene.
Ang. artiklene skal de selvfølgelig fikses slik som de er på utkastet
Veldig pent dette her

I mangel på noen konstruktive kommentarer tar jeg heller et raskt spørsmål. Hvor mye arbeid er det å gjøre om et slikt design til et wordpress theme? Er det for det meste bare å passe på at du bruker wordpress sine egne class og id tagger når du setter dette opp?

Hvordan har du forresten tenkt å ordne portefølje-siden?
Sitat av Digital Hybrid
Skjønner ikke helt hva du mener med de bakgrunnsgreiene.
Ang. artiklene skal de selvfølgelig fikses slik som de er på utkastet
Vis hele sitatet...
Oh, jeg formulerte meg *litt* dårlig. Jeg mente at bakgrunnen på det menyitemet som er aktivt burde være noe annet enn bare helt hvitt.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Sitat av mongeland
Oh, jeg formulerte meg *litt* dårlig. Jeg mente at bakgrunnen på det menyitemet som er aktivt burde være noe annet enn bare helt hvitt.
Vis hele sitatet...
Jau, mulig jeg gjør det, men det blir ikke mye forskjell... men details er viktige

Sitat av NoRemorse
Hvor mye arbeid er det å gjøre om et slikt design til et wordpress theme? Er det for det meste bare å passe på at du bruker wordpress sine egne class og id tagger når du setter dette opp?

Hvordan har du forresten tenkt å ordne portefølje-siden?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvor mye du gjør det til. Tidligere har jeg bare basert WP-themene på et annet theme. Denne gangen tror jeg nok jeg skal starte helt fra scratch. Det eneste du trenger å tenke på er WPs variabler. CSS og HTML står du helt fritt med.
Noe heeelt annet enn piczo!
Alt er vel sagt før, men jeg oppsummerer gladlig:

digg
elsk
pent
kjempebra!
Syntes det var et dritbra design, det eneste som for meg var et bittelite uromoment var at venstre margen til zen css teksten ikke var på linje med archive, eller about linja over eller under.

Er det eneste jeg har å si, ellers var denne siden meget smukk

Edit: så nå på den linken, der var den litt oppdatert. så jeg syns zen teksten burde være på linje med archive linja over...
Sist endret av Leroy; 9. oktober 2006 kl. 21:43.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
oppdatert litt.

Leroy: skjønner ikke heeelt hva du mener. Mulig å utdype litt?
okei. Du to tekster, en til venstre lorem ipsum tekst, og en til høyre som har overskriften "cssZengarden of eden." det er den til høyre jeg mener.
Også ser du på menyvalgene oppe. Ser du streken mellom about og archive (det gjør du nok:P) vel, zengarden teksten burde være på denne linjen, savvy? for nå vil den linja skjære rett gjennom zengarden teksten din. håper du skjønner, hvis ikke si ifra...
Deilig design, Jesper (som vanlig ), lekkert!

Fargen er ikke min favoritt, men dette ble uansett veldig pent. Gleder meg til å se resultatet etter WP-implementasjonen. Ser veldig lovende ut dette. Men har du tenkt å vise to artikler samtidig? Også lurte jeg på om det hvite feltet utvider seg ved mer innhold (håper det) eller om du har tenkt deg scrolling (håper ikke det) ?
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leroy
okei. Du to tekster, en til venstre lorem ipsum tekst, og en til høyre som har overskriften "cssZengarden of eden." det er den til høyre jeg mener.
Også ser du på menyvalgene oppe. Ser du streken mellom about og archive (det gjør du nok:P) vel, zengarden teksten burde være på denne linjen, savvy? for nå vil den linja skjære rett gjennom zengarden teksten din. håper du skjønner, hvis ikke si ifra...
Vis hele sitatet...
ah, sånn ja. godt mulig jeg gjør noe med det ja

Sitat av Octavarium
Deilig design, Jesper (som vanlig ), lekkert!

Fargen er ikke min favoritt, men dette ble uansett veldig pent. Gleder meg til å se resultatet etter WP-implementasjonen. Ser veldig lovende ut dette. Men har du tenkt å vise to artikler samtidig? Også lurte jeg på om det hvite feltet utvider seg ved mer innhold (håper det) eller om du har tenkt deg scrolling (håper ikke det) ?
Vis hele sitatet...
det hvite feltet utvider seg ja
tenkte jeg skulle ha to artikler på forsiden. den nyeste + en featureartikkel. får se hva jeg gjør.
ang. fargen vises den ganske forskjellig fra skjerm til skjerm...
Sist endret av Digital Hybrid; 9. oktober 2006 kl. 22:40.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Mao. er ingen av skjermene dine kalibrert? :P Tøsejepser. Du trenger litt mer kontrax!
:: // :: T::H::Ø::G::O::S::P::H::E::R::E! :: \\ ::
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
:O KONTRAX TIL UNSETNING<3

anyways, nei, det virker ikke slik.

edit: Har gjort innholdet strukket til browservinduet. Tanker? Ble det bedre?

http://thogosphere.com/beta/html/
Fortsatt noe av det bedre som er lagt fram her på forumet på lang tid. Gleder meg til å se hvordan det blir når du blir ferdig med flere elementer. Mener dog enda at den hvite delen ble for hvit, men registerer at jeg er den eneste som har kommentert dette, og regner da med at det er kun jeg og mine grå stær som legger merke til det.

Nå kjøerer jeg kun 1024x768 på laptoppen, men kan ikke si annet en at siden så veldig bra ut, selv om den er "strukket".

Keep up the good work!

Edit: Skiveleif
Sist endret av |fatman|; 10. oktober 2006 kl. 08:33.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Fin markup

Eneste jeg har å pirke på er den ekstremt Web 2.0-inspirerte logoen. *Huff*

http://msig.info/web2v2/(reflect)th%F6gosphr+2.0BETA.png
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gusto
Fin markup

Eneste jeg har å pirke på er den ekstremt Web 2.0-inspirerte logoen. *Huff*

http://msig.info/web2v2/(reflect)th%F6gosphr+2.0BETA.png
Vis hele sitatet...
Haha. Må jo følge trendene .. til en viss grad. Ser du har funnet web2.0 logo-generatoren ;p
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Siden ser visst litt herpes ut i IE, men det er ikke noe som hindrer meg ;D Skjønner ikke helt hvorfor den gjør det da... IE + CSS = ulogisk.

Sinnsykt bra!! Er ganske kresen på web-design (selv om jeg ikke designer selv), men denne likte jeg utrolig godt! Gjennomført bra! Men du lager denne som et theme til WP eller? Er det vanskelig?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Digital Hybrid
Haha. Må jo følge trendene .. til en viss grad. Ser du har funnet web2.0 logo-generatoren ;p
Vis hele sitatet...
Du også, tydeligvis.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Pøh, lagde den helt selv jeg tenk :P
Ren og pen side, men jeg savner litt kontrast jeg. Ble litt supergreen.
Desuten har du litt mange marger, jeg ville kanskje overveid å bruke
litt færre, for å få siden mer ryddig. Tenker mest på margene i innholdet,
i forhold til margene du har i feltet under. Det er min mening, jeg prøver
i k k e å være frekk eller noe

edit-
Så bare på det første utkastet ditt, ser litt anderledes ut nå
Sist endret av c0in; 14. oktober 2006 kl. 12:46.
ET ord: Vakkert<3