Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3191
www.opprop.no har vært en stund, og hele tiden kommer det nye opprop mot et eller annet som aldri vil skje for alt i verden. Det kommer en sjelden gang noen vetige også som får ganske mange underskrifter, men igjen, har det noe å si?

Nettstedet sin hensikt er etter det jeg har forstått å samle folk for å få høyere makter til å gi seg i den aktuelle saken. Men kommer de til å endre en sak fordi mange navn (som for ordens skyld ikke nødvendigvis er ekte) står på en liste på nettet?

Tror folk at hvis de starter en "underskriftskampanje" på opprop.no at alt blir bedre med en gang? Er trossalt veldig mange som starter det mest utrolige.

Disse for eksempel er blant topp 15:

"Stopp okseløpene i Pamplona!"

"Stans Israel!"

Hva har det å si om 10 eller 100000 nordmenn skriver navnet sitt under på dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Underskriftslister er eit reelt politisk virkemiddel. Når terskelen for å bruke det blir ekstremt lav, så bruker fleire det.

I praksis tipper eg det er for å skaffe db.no annonseinntekter...
Egentlig ingenting. Men folk ønsker å underskrive ting i hytt og pine. Det er en slags "Me too" funksjon. Selv jeg skriver under på ting, slik som denne: http://www.petitiononline.com/norway/petition.html
opprop.no kan vel ikke akkurat kalles handlekraftig. har det noensinne blitt gjort noe basert på ting startet der inne?
er veldig lett å få tak i emailen til noen derfra da, siden de registerer seg med fullt navn og email, selv om litt sensureres. men det kryr av eposter som: (noe jeg tok rett ut av løse luften) og hvem gjetter vel ikke at *** er hotmail?
Sitat av twutt
har det noensinne blitt gjort noe basert på ting startet der inne?
Vis hele sitatet...
Ja, startet ikke NRK opp igjen med Allo allo etter en underskriftkampanje der?
Sitat av Lille My
Ja, startet ikke NRK opp igjen med Allo allo etter en underskriftkampanje der?
Vis hele sitatet...
Nå var det vel langt større interesse for Allo Allo enn hva underskriftskampanjen anslo. Likevel er jo det en serie som har kommet tilbake gang etter gang. Underskriftskampanjer på internett er evig oppskrytt, med mindre du får et resultat med _skikkelig_ slagkraft.
For meg høres det bare ut som opprop.no samler inn mail-adresser hvor spammere kan leke med dem etterpå.
Rett og slett bullshit spør du meg, tingen er nemlig at folk kan skrive på så mange forskjellige navn-og mailadresser som de vil. Leste på et Mopedportalen, et "opprop" mot 45 km/t regelen som er på mopeder.

Folk svarer slik:
"Jeg tok og skrev meg på to ganger jeg ^^"
"Da var det 10 navn til på listen!"

Dette gjør jo selve kampanjen verdiløs i seg selv.
Sitat av Lille My
Ja, startet ikke NRK opp igjen med Allo allo etter en underskriftkampanje der?
Vis hele sitatet...
Det var ikke der, men på en engelsk petition-side. Dessuten tviler jeg at det var kun pga den, og i det hele tatt om det hadde noen innvirkning, da "underskriftskampanjen" kun hadde et par hundre signaturer, og flere var falske.
MEN! De kommer etterhvert om når noen googler navnet ditt! Så på en måte blir det jo som en syk type selv-branding! Og DET er jo alle ute etter fra tid til annen. SE! Jeg vil stoppe israel. And so on..