Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1308
Hei, jeg lurte på om noen vet hvordan man kopler sammen to maskiner, ikke over internet! jeg har internet på den bærbare, men ikke den stasjonere! og jeg lurte på om noen vet om en lett måte å kople sammen de uten å kople opp den stasjonere til internet?
Skulle gjerne få lagt over noen filmer og musikk.. og jeg orker ikke alt strevet me å brenne ut DVD'er og CD'er.

Takker for alle svar!
nettverkskabel? 20støggetegn...
har du en router med flere porter? vist ikke kjøp en eller en switch! vist du har en router eller en switch bare putter du ene enden av en nettverks kabel inn i den stasjonere så putter du den andre enden inn i router/switchen så trykker du på mine nettverks steder(My network places) vist du er heldi får du framm alle di delte filene til den stasjonere maskinen vist ikke må du trykke på Set up a home or small office network og kjører wizarden... ps dette krever att du har windows.
Hvorfor gjøre det så dyrt å avansert?
Sitat av woopahh
har du en router med flere porter? vist ikke kjøp en eller en switch! vist du har en router eller en switch bare putter du ene enden av en nettverks kabel inn i den stasjonere så putter du den andre enden inn i router/switchen så trykker du på mine nettverks steder(My network places) vist du er heldi får du framm alle di delte filene til den stasjonere maskinen vist ikke må du trykke på Set up a home or small office network og kjører wizarden... ps dette krever att du har windows.
Vis hele sitatet...
Jeg har den stasjonere PC'n som jeg skal ha filene over på i 2. etage. Og router'n står nede i 1. jeg har ikke lang nok nettverkskabel til å strekke den opp til rommet mitt..
ellers hadde det ikke vært no problem

Hva gjør jeg med den kabelen da? Fatter'n tror han har en krysset kabel, han skjekker nede nå.. skal jeg bare kople vanelig inn der jeg plugger i en vanelig nettverks kabel?
Jepp.
Du har bærbar, hva trenger du lang kabel etter da?
(Viss jeg forsto deg rett -> Filer fra stasjoner til bærbar)
Edit: ble litt treg jeg da....
Sitat av ZyPreXa
Jepp.
Du har bærbar, hva trenger du lang kabel etter da?
(Viss jeg forsto deg rett -> Filer fra stasjoner til bærbar)
Vis hele sitatet...
Jeg skal ha filene fra den bærbare til den stasjonere!
så da kopler jeg vanelig jeg

takker for alle svarene!



(Jeg finner ikke den ene datamaskinen på den andre og motsatt! Og jeg har prøvd: Run, \\(datamaskin navn)
men det funker heller ikke..! Hjelp!)
Sist endret av Psycho; 4. september 2006 kl. 22:15.
Har prøvd å søke, men det funka ikke.. takk for tipset..
Husker ikke hvordan jeg finner IP'n til PC'ne.. og heller ikke hvordan man pinger..
går inn i cmd og skriver: ping {IP}?
må jeg ha begge IP'ne?
Jepp...
Skriv cmd -> ipconfig /all, da får du opp IPadressen pluss litt til
Jeg får ikke opp noen IP på den stasjonere PC'n! den er jo ikke kopla til internet!
Så hvordan finner jeg'n da?:S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Setter en privat IP på begge maskiner. T.d 192.168.1.1 på stasjonær, 192.168.1.2 på bærbar. Begge skal ha nettmaska 255.255.255.0
Jeg veit ikke hvordan jeg setter privat IP på en maskin! Jeg er nok en newbie i detta.. Trenger step by step, hjelp :P
Men hva vil det hjelpe å finne IP'n? (step by step igjen )
Gjør slik som på bilde: http://img367.imageshack.us/img367/2986/hmhmpa0.th.png

Bruk 192.168.1.20 på ene maskinen og 192.168.1.21 på andre maskinen som slashdot sa...
Klarer det opp i tingene?
Jeg kan desverre ikke gjøre som på bildet.. for alt me PC'n min er så fucka at jeg ikke får opp de lokale eller trådløse nettverkene i området jeg er i.. det bare forsvant plutselig en dag..
Men hadde de vært der hadde det jo funka fett..
Jeg får vel bare finne ut en annen måte å gjørra det på..

(planen me alt dette var å legge over all musikk og film jeg har på den bærbare også reinstalere hele systemet og alt som går ann å få reinstalert!! legge inn windows på nytt osv. )

Takk for alle svar..
hvis de "forsvant" har du jo ikke noen tilkoblinger du kan bruke.....
Du har sikkert ikke drivere til nettverkskortet ditt. De(n) burde ligge på en cd som fulgte med hovedkortet ditt.

Vet at det er nevnt tidligere, men det er viktig at du har krysset kabel så lenge du kobler pc mot pc, og ikke pc <-> router/switch <-> pc.
Sist endret av hedningen; 4. september 2006 kl. 23:22.
Sitat av mr_burn
hvis de "forsvant" har du jo ikke noen tilkoblinger du kan bruke.....
Vis hele sitatet...
For å si det sånn.. De vises ikke der, men jeg blir koplet til det trådløse nettverket mitt, og det kommer ikke no opp selv om jeg kopler opp direkte til routeren, men jeg er tilkoblet fordet! (alt dette med den bærbare..)
switch/ router/ hub + 2x nettverkskabel
ELLER 1x krysset nettverkskabel er det som skal til, og selvfølgelig nettverkskort i begge maskinene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
går det ikke ann å bruke en linkkabel eler no?
Er du sikker på at begge maskinene er i samme arbeidsgruppe? Det klæbber alltid jeg med
Hva får du opp når du velger "Network Connection" eller "Nettverkstilkoblinger"?
Viss det ikke er snakk om for store datamengder så kan du alltids brenne ut det du trenger på dvd`er