Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1069
Jeg lurer bare på om det går an og logge seg inn på pc'en fra en annen datamaskin.
hvis det går hvordan gjør jeg det og hvilken programmer må jeg ha??? og jeg vil helst ha et der du ikke trenger og ha ip adressen til den du logger deg på fra men bare den du logger deg på med og evt et passord til den pcen du kobler til
Om du bruker windows så kan du jo bruke Remote Desktop Connection, som er et standard program som følger med windows'en.

guide her: http://www.windowsnetworking.com/art...ws-XP-Pro.html
(har ikke sett igjennom den, men tror den forklarer ok, om den ikke gjør det så kan du jo google)

For å bruke dette (eller alle andre slike programmer) må du ha ip'en til PC'n du skal koble deg. Det forutsetter også at pc'en du skal koble deg til fra har Remote Desktop Connection innstallert.

Om du ikke orker å gå rundt å huske på ip'en din (noe de færreste klarer) kan du skaffe deg en DDNS fra eks http://www.no-ip.com/ eller http://freedns.afraid.org/

Husk også å åpne porter i firewall/router om du har det.
Sist endret av effie; 31. august 2006 kl. 22:19.
på start menyen i kjør boxen skriv: shutdown -i hvis du vil slå av dataen til en annen person.. skriv inn ip'en og kapoff
går det å skrive datamaskin navn istedet for ip vis den er på samme nettverk
Sitat av Eppa
går det å skrive datamaskin navn istedet for ip vis den er på samme nettverk
Vis hele sitatet...

Det kan vel gå, men det er jo ikke noe problem å skrive inn ip'n?
men lettere å skrive datanavn det har du jo mer tilgang til fins det hurtigtast for å komme inn i kjør
i xp
men det jeg vil er og kunne logge meg på min pc med en pc på skolen.
men er det sånn at jeg må ha IP'en på skole pcen da???
alle skolepcer har som oftest samme ip hvis de er på samme nett, hvis du da skriver inn ip'en på din data vil nok ganske sikkert alle dataene slå seg av: hvis jeg ikke tar helt feil
Sitat av junkpal
på start menyen i kjør boxen skriv: shutdown -i hvis du vil slå av dataen til en annen person.. skriv inn ip'en og kapoff
Vis hele sitatet...
oioi, har du lest hva trådstarter spurte om?
Sitat av Eppa
fins det hurtigtast for å komme inn i kjør
i xp
Vis hele sitatet...
Tasten med windows logoen+R
hvorfor skriver alle om at dataene skal slå seg av?
det jeg vil er og få tilgang til filene på min egen maskin fra en datamaskin på skolen er dette mulig?
uten at jeg mp ha




ip'en på skolen???
sånn at jeg har ip'en til min datamaskin og så logger jeg meg på uten at jeg må bekrefte det på den datamaskinen jeg kobler til.
Sist endret av crazy clomp; 4. september 2006 kl. 21:05.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
1: shutdown er kommandoen, og om du søker finner du sikkert info om dette her på forumet. Sjølv bruker eg ikkje wintendo, og kjenner ikkje opsjoner til shutdown der.
2: Du må ha IPen på heimemaskina di, eller bruke t.d DynDNS. Så må du sette opp ftp/http/RDP server heime, og bruke det for å kople deg til heimemaskina.
shutdonw -i viser bare ett GUI interface, vist du vil slå av en maskin på nettverke bruk
Shutdown -m \\Computernavn. for og finne ut flere slike komandoer trykk på start så kjør(Run) der skriver du cmd nå får du ett svart vindu men kvit tekst der skriver du inn shutdown så får du en liste av komandoer.

sry for off topic...
Sist endret av woopahh; 4. september 2006 kl. 21:31.
når jeg gjør det blir teksten kuttet på begge sider og det går ikke an og lage vinduet større i bredden bare høyden

her er screenshot.
bildet er fucket pga av at det var for stort så jeg bare visket ut på sidene
hvorfor snakker alle om shutdown?
hei. sitter nå på skolen og her er det heller ikke tilgagn til kjør.
brukerkontoen er begrenset maximalt
så er det noen som vet om et program som jeg bare kan instalere på bege maskinene og så få tilgang til alle filene på min maskin?
min far hadde gjort noe sånt en gang og da fikk han opp hele "skjermen" på sin maskin
Legg inn Radmin server på din pc, og kjør Radmin Client på skolen(kun 1 exe fil nødvendig)
Koble deg på din pc. med en port som funker på skolen.
Da da!

Radmin

OT:

Sitat av junkpal
alle skolepcer har som oftest samme ip hvis de er på samme nett, hvis du da skriver inn ip'en på din data vil nok ganske sikkert alle dataene slå seg av: hvis jeg ikke tar helt feil
Vis hele sitatet...
Unnskyld men lol? Om pcene skal fungere i et nettverk, må de ha forskjellig IP.
Sist endret av MagicalTrevor; 6. september 2006 kl. 09:06. Grunn: OT delen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av MagicalTrevor
Legg inn Radmin server på din pc, og kjør Radmin Client på skolen(kun 1 exe fil nødvendig)
Koble deg på din pc. med en port som funker på skolen.
Da da!

Radmin

OT:



Unnskyld men lol? Om pcene skal fungere i et nettverk, må de ha forskjellig IP.
Vis hele sitatet...

Eh, Sorry for at jeg ikke er så veldig god på data... jeg sa, ''hvis jeg ikke tar feil'' og jeg tok feil..
Limited edition
Moff's Avatar
...og hvilke porter vil trolig funke på skolen?