Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 518429
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Det ser ut til å stemme ganske godt det! Husker jeg spurte noen lakendamer om veien dit.. De sa no fossveien elns
Har nå returnert lier psykehus med en stor skuffelse.
da vi kom dit hadde de skrudd igjenn alle mulige åpninger med både gitter å planker, å vi følte at det ikke var noe vits i å bryte seg inn, med grunnlag av kriminalitet de fleste av oss ikke var villige til.

men det skjedde noe mystisk på veien hjem.
vi satte oss i bilen, 3 i baksetet, å 2 forran.
eieren av bilen, var ikke villig til å røyke fordi "det lukter surt"
etter en stund begynnte det å ose kattepiss i hele bilen men vi tok det med ro da vi valgte å spøke det bort med at "Robino" her på FF, hadde sure føtter.
vel, etter at vi begynnte å nerme oss hjemmene, valgte vi å stoppe på en parkeringsplass fordi røyksuget begynnte å komme.. vi sto nå "parkert" midt på en parkeringsplass å alle gikk ut bortsett fra en, som satt i forsetet.
plutselig hører vi et småjentete klynk som sa, "d...det er ee.eee.eee......en katt her!!"

dette ble et mysterium som kommer til å følge oss resten av livet, hadde katten kommet inn etter vi hadde stoppet? neppe, dørene gikk like fort opp, som igjen.
teorien min var, selv om jeg ikke tror på slikt, at det var en spøkelses katt som ble med oss inn fra Lier, men valgte å bli "levende" da vi gikk ut.. katten hoppet fort ut av bilen da jeg åpnet for å se, å man forsto fort at katten ikke var kjennt der.
vi prøvde å få tak i den, å vi alle var villige til å reise 30minutter tilbake for å levere den men da jeg fikk tak i den beit den å jeg var tvungen å slippe...

har noen bilder fra utsiden av byggene, B, og E. om noen er innteriserte, men det er ikke noen innteresange bilder, men.

ha en ellers god natt.
mvh rotskrot
Intresang tråd, men kan dere ikke ta med dere lommelykter, sånn at det kommer frem mere detaljer i rommene?
rotskrot, det er visst mulig og komme seg inn via en heis inngang i et av bygga

har vært der før men noia litt å jeg stakk:P

skal dit med noen venner så snart jeg får fatt i en bil igjen
halla
jeg og et par kompiser hadde tenkt oss dit i helgen nå, hvilken byggning er mest spennende?
bare si ifra hvis noen vill henge seg på
for å gjøre en ting klart, jeg var å besøkte stedet i går , å både B, og E bygningen var forseglet, vi skjekket heisdørene og men ingen ting var åpent.
kjelleringangene var åpne men ingen muligheter for å ta seg vidre, desverre.

Eneste mulighet for å ta seg inn er om dere tar med dere skrutrekker, sag, etc,
+ et brekkjærn.
vil også legge til at vi kom utfor 2 securitasvakter på stedet men vi gjemte oss i buskene så stedet er bevoktet på natttid.
jeg legger ut noen bilder så snart jeg har virkelig våknet.. :P

Edit;
Her er bildene.

dette bildet er bare en oversikt over hvor stort stedet er, samt hvor vi gikk for å komme oss dit.
http://home.no/rotskrot/Lier.jpg

Hvordan noen av dørene var stengt;
http://home.no/rotskrot/Lier2.jpg

Koselig sted å campe?
http://home.no/rotskrot/Lier3.jpg

Legg merke til den mystiske tåka;
http://home.no/rotskrot/Lier4.jpg

Her går vi i et tog, med noiameter x2000 ned i kjelleren;
http://home.no/rotskrot/Lier5.jpg

Bygg B;
http://home.no/rotskrot/Lier6.jpg

Fint skilt som gjør en hver person nysgjerring;
http://home.no/rotskrot/Lier7.jpg

Bilde tatt igjennom en dør;
http://home.no/rotskrot/Lier8.jpg

Et hi-tech badekar sto inne i et rom;
http://home.no/rotskrot/Lier9.jpg

På vei inn i skogen der det engang var en vei.
http://home.no/rotskrot/Lier.10jpg

mvh rotskrot
Sist endret av rotskrot; 18. august 2006 kl. 14:22.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Men faen .. jeg slo da sund å dro ut en hel del planger forran både vinduer å dører, så det var mulig å komme seg inn .. Ikke no problem.

I den ene kjeller inngangen er det ikke annet enn noen hyller å en sykkel.. Men den var faktisk jævlig å gå inn i
vi skal dit igjen i natt.. nå med brekkjærn, skrutrekker, sag etc...

bilder kommer
Noen som vet hva det badekaret er til?
Sitat av ZeRKoX
Noen som vet hva det badekaret er til?
Vis hele sitatet...
Tja...........bade?:P
Syns det var sinnsykt spennende der oppe (var der igår, er meg nederst i trappa:P) og flaggermusene og det plutselige kuldeomslaget hjalp godt på feelingen.
badekaret er vel for elektrosjokkterapi the good o'l fashioned way ihverfall hva jeg har hørt
Riktignok syns jeg det hadde vært kulere uten alt "blodet" blir bare teit.
de sperringene må også være ganske nye iogmed at jeg vet det var folk der inne senest 12 august
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Det "blodet" er bare blåbære å griseblod.. Griseblode ble påvist på en eller annen side hvor de hadde undersøkt det, husker ikke hvor. Mye av det andre ser man godt at er blåbær!
Sot-jo, jeg og noen andre drar tilbake i kveld med avbiter, drill, brekkjærn, maglite, å stort mot, vi SKAL inn i bygningene!

Moren min har jobbet på E avdelingen en gang i tiden å fortalte at badekaret ble brukt til å vaske pasientene, grunnen til hi-techet er at noen av pasientene var mere uroligere en andre å av og til måtte man binne fast pasientene.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
rotskrot : Filmkamera står ikke på lista di Video\Bilder er veldig viktig for at jeg skal tor deg i morgen når du sier "jeg var inne!!" ;P
har kun mitt canon eos 300D speilrefleks, så får se om jeg får noen gode shots, men antagelig blir dette kombinert med en fest så hvor klar jeg er i hue når jeg går inn der er usikkert.
hadde nesten nerve sammenbrudd i går så må lamme nervene med en 6-pack å litt sprit...
ta mere bilder av badekaret... gjerne opplyst med lommelykter sånn at detaljene kommer mere frem.
gjerne to eller flere som bare lyser mens en tar bilde.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Gubbe : Badekare er noe av det minst interesange der inne, finnes så mye annet sykt som er værd bildeplassen! Skipp kare, har sett nok av det nå :P
har enorm plass så bilder blir det nok av
blir med jeg også
skal se om jeg kan få lånt videokamera
kjenner jeg deg rett, kim.
du driter i buksa før vi kommer oss forbi lier e-verk.
pff, bare vent å se du
okok, turen blir vist utsatt til i morra pga han som skulle kjøre ikke gadd i dag...
ja, altså. fikk en melding av kameraten som har bilen, der det sto;
god kveld i stuen, må desverre avlyse besøket på sykehuset i natt med grunnlag av 2 ting.
*jeg skal på jobb i morgen kl 7.
*jeg er ikke et speedfreak som deg.

vel. etter en lengre diskusjon sa jeg følgende;
i morgen kveld sparker jeg deg opp av senga å drar deg med ut, om du vil eller ei.

-jo den er grei, vi tar oss en tur i morgen.

vel, nå har jeg ikke sovet på 36 timer å begynner å bli litt kokko, men en natt til klarer jeg, :P
Sitat av rotskrot
ja, altså. fikk en melding av kameraten som har bilen, der det sto;
god kveld i stuen, må desverre avlyse besøket på sykehuset i natt med grunnlag av 2 ting.
*jeg skal på jobb i morgen kl 7.
*jeg er ikke et speedfreak som deg.

vel. etter en lengre diskusjon sa jeg følgende;
i morgen kveld sparker jeg deg opp av senga å drar deg med ut, om du vil eller ei.

-jo den er grei, vi tar oss en tur i morgen.

vel, nå har jeg ikke sovet på 36 timer å begynner å bli litt kokko, men en natt til klarer jeg, :P
Vis hele sitatet...


EDIT:
Gå tilbake til post 156 i denne tråden, om jeg ikke blinksa feil :P
se på bildet nøye, tåken kunne verken sees med, og uten lommelykt, å det var bare kameraet som så det, legg nå merke til energitåken som bygges oppover fra nederste vindu, å jeg har valgt å tro at dette er et mangfold av nysgjerrige sjeler som skulle ta oss i mot.
http://home.no/rotskrot/Lier4.jpg

Jeg tok et extra øyekast på orginalen av bildet å lot merke til en guffen sak;
Ser dere det jeg ser? en ånd som roper, eller er redd, jeg velger å tro at dette var en pasient som døde på det rommet av ren frustrasjon,

http://home.no/rotskrot/Lier_spoke.jpg
haha, det var litt scary! jeg ser jo at det kun er fra ruta tåka kommer ut :O
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Rart det der .. Men mange som tar bilder når de er på Lier, oppdager sånn fucka tåke på bildene etterpå
Jeg fikk i alle fall meg en støkk når jeg ser over skulderen til rotskrot, og på skjermen bak på kameraet kommer bildet opp og der er det masse tåke som ikke hadde vært der når bildet ble tatt
Lier turen er inntil vidre avlyst grunnet min døgnrytme som man egentlig bare kunne hive i dass.
såvidt jeg kan forstå så er det her dikematk ligger???

http://i8.tinypic.com/24zdsh4.jpg

yay! 60 innlegg!!
Sist endret av Minesweeper; 19. august 2006 kl. 17:04.
hmm, ja siden det står på kartet så, men jeg kan ikke kjenne meg igjen der, men dikemark og lier er 2 forskjellige, ikke langt unna hverandre men dog forskjellig, I think...?
Jau, dikemark og lier er to forskjellige instutisjoner
Sitat av Pumpkin
Her er filmen.

Spol til 02.17 - 02. 20. Pause på hvert sekund, å dere vil godt se et ansikt vises.


For alt jeg vet så er det en idiot som prøver å skremme kompisene sine, eller så er det noe rart..

Stigma : Blir jo ikke før om en god tid, men tromeg! Det kommer nok en PM!




Om dere tviler på ansikte i filmen, les her så vil dere vel finne ut av det
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg så noen ansikt jeg.. Var det det "lyset" som skulle være ansiktet?
Hørers Ganske scary ut. Tar meg nok turen opp til Høstferien.
=D Hadde jo sikkert vært fett og tatt en tur ja. Utforsket litt, tatt bilder osv. Eneste problemet for meg er skeptiske foreldre! De tror jeg begynner å bli psykotisk fordi jeg snakker/forteller om Lier hele tiden.
Jeg har hørt at det fortsatt er gammle pcer der og jornaler?
jeg ar nå lest litt på paranormal.no og synes at det var litt spooky å se det ansiktet på filmen! samtidig så synes jeg det er utrolig mange dumme folk der.. skal vedde på at de betaler en drøss til åndeutdrivere å slikt noen som er enige?
men så absolutt pumpkin, jeg tror deg nå du sier at du ble litt shaky og stuff hadde nok blitt det jeg å!
Sist endret av lsrr; 20. august 2006 kl. 02:06.
Selv er jeg usikker på om ting som dette finnes, men jeg skal nå ta meg en tur på Stenberg gård og få sjekket ut litt ihvertfall.
Frister veldig å ta en tur til Dikemark også, så hvis sjansen engang byr seg så drar jeg nok dit. Alltids spennende å utforske.

OT : Jeg og noen kamerater besøkte for ca. et år siden et hus som det visst nok spøkte i. Vi skvatt jo som helvete når vi hørte det banka på ruta der når vi sto og så inn. Vi løpte selvsagt alt vi kunne bort fra huset. Men det som skremte oss mest var at vi møtte en hund som hadde rømt litt nedenfor huset. Skal tas med at vi fant ut at det var kameraten min sin caps som slo borti vinduet
Sist endret av Ols111; 20. august 2006 kl. 02:44.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Haha, n1 Ols111

Men satan, er rart hvor lettskremt alle blir når man drar på slike plasser
Beste kicke jeg kan få, bli skremt <3
Hm... Dette må utforskes! Ut på tur, aldri sur!



Edit:
Tok en tur på www.norgeibilder.no for å se rundt på Dikemark-området. De bildene pleier å være ganske oppdaterte og det var veldig mange biler utenfor vært eneste hus der...

(søk på "Dikemark" på Stedsnavn hvis du har lyst til å se.)
Sist endret av Same i Skauen!; 20. august 2006 kl. 07:23.
Vel.. Det kartet fra www.norgeibilder.no som ble postet litt opp viser den aktive delen av Dikemark.. Den gamle delen ligger på disse koordinatene på norgeibilder 6631531, 577325. Det er branntomta til den verste avdelingen, så jeg regner med at resten av de gamle byggene ligger omtrent der oppe.. De byggene som er på bildene fra diverse artikler om Dikemark er enda i bruk, blandt annet "slottet" (6630602, 577136) og administrasjonen (6630559, 576953) ved hovedporten.
Okay... Så de bygga på bildet lenger opp i posten her er i bruk, så man skal lenger opp i skauen for å komme til nedlagte instutisjoner...?

Passer veldig bra for en samen i skauen, det!

Edit: Jeg så det nå. De to husene ligger helt oppi skauen der. Det siste man kommer til for å si det sånn, før det går over i et boligfelt.
Sist endret av Same i Skauen!; 21. august 2006 kl. 11:30.
Sitat av Same i Skauen!
Okay... Så de bygga på bildet lenger opp i posten her er i bruk, så man skal lenger opp i skauen for å komme til nedlagte instutisjoner...?

Passer veldig bra for en samen i skauen, det!

Edit: Jeg så det nå. De to husene ligger helt oppi skauen der. Det siste man kommer til for å si det sånn, før det går over i et boligfelt.
Vis hele sitatet...
Stemmer det ja Har ikke vert der oppe selv ENDA, men har drevet og undersøkt en del rundt det..

Burde passe bra for deg dette her da hehehe
dikemark eller lier?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Begge plassene er vistnok inni skogen. Iaff Lier! Dikemark fant jeg ikke
Sitat av rotskrot
EDIT:
Gå tilbake til post 156 i denne tråden, om jeg ikke blinksa feil :P
se på bildet nøye, tåken kunne verken sees med, og uten lommelykt, å det var bare kameraet som så det, legg nå merke til energitåken som bygges oppover fra nederste vindu, å jeg har valgt å tro at dette er et mangfold av nysgjerrige sjeler som skulle ta oss i mot.

Jeg tok et extra øyekast på orginalen av bildet å lot merke til en guffen sak;
Ser dere det jeg ser? en ånd som roper, eller er redd, jeg velger å tro at dette var en pasient som døde på det rommet av ren frustrasjon,
Vis hele sitatet...
Spennende observasjoner! Virkelig spennende. En ekte energitåke jo

Sier meg enig i at han må ha forlatt vår verden på grunn av frustrasjon. Jeg tok en ekstra titt på bildet ditt, og la merke til en skremmende liten sak

http://bildr.no/image/9032.jpeg

Dere ser det ja?? Det er jo en elefant. Jeg velger å tro at dette var en sirkuselefant som forsvant fra sirkuset og ble tiltrukket av energitåken! Jeg velger å tro at elefanten døde av ren hjemmelengsel og frustrasjon.

Senere har energitåken forminsket kadaveret og smeltet det inn i murveggen.
eeeeeeller så er det veggen som har fått litt slitasje
nuvel, eller ja, er litt remote lier, to av byggene ligger ganske synlig, det tredje veit jeg ikke hvor er:P
Sitat av RiffAlven
dikemark eller lier?
Vis hele sitatet...
det der er dikemark