Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1928
Kjøpte meg en SEk750i i forigårs til ei spenn..(røverkjøp netcom youingtalk.not)
Og dum som jeg var tegne jeg IKKE forsikring.
anyway.. mista telfonen på teppet på vorspiel i dag. Displauet ble fucked up. Knust nede til venstre og hele skjermen er hakkete. OG nå sitter jeg å funderer på om jeg kan stikke tilbake til butikken i trondheim der jeg kjøpte shiten å si at jeg hadde den i lomma mens jeg sykla, så jeg får en ny en. Mobilen har ikke en skramme, ikke så mye som en ripe på seg. Den ser nyutpakka ut. Kan jeg stikke bort å få meg en ny telefon å skylde på at shiten er feilprodusertt? Eller bør jeg hokke meg forsikring og vente en uke å hoste opp en annen unskuldning?

Jeg synes der er helt forbanna idiotisk at displayet sprekker første gang jeg mister den i bakken. Og på et teppe da atpåtil.


Cy


p.s dette skjedde på vorspielt før i dag. Jeg tar forbehold for skrivefeil. Drita nå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cyanid
Kjøpte meg en SEk750i i forigårs til ei spenn..(røverkjøp netcom youingtalk.not)
Og dum som jeg var tegne jeg IKKE forsikring.
anyway.. mista telfonen på teppet på vorspiel i dag. Displauet ble fucked up. Knust nede til venstre og hele skjermen er hakkete. OG nå sitter jeg å funderer på om jeg kan stikke tilbake til butikken i trondheim der jeg kjøpte shiten å si at jeg hadde den i lomma mens jeg sykla, så jeg får en ny en. Mobilen har ikke en skramme, ikke så mye som en ripe på seg. Den ser nyutpakka ut. Kan jeg stikke bort å få meg en ny telefon å skylde på at shiten er feilprodusertt? Eller bør jeg hokke meg forsikring og vente en uke å hoste opp en annen unskuldning?
Vis hele sitatet...
Ville sagt at telefonen sprakk heilt umotivert og at du vil ha ny... dei som må bevise at det ikkje var din feil afaik
Verdt et forsøk. Kan nesten høres ut som om det var en feil på den siden den gikk så lett i stykker, men det skal jeg ikke si uten å ha sett den falle i bakken.
Jeg har mista min K750i i bakken et par ganger. Eneste som skjer er at den av og til slår seg av. Er du sikker på at ingen trødde på mobilen mens den lå på gulvet?
Om noen trådde på mobilen min har jo saken vært grei. Da har de kjjøpt igjen ny mobbil til meg. Saken datt rett ned utifra lomma på zip-hooden min. Landa elegang med displayet ned. Jeg plukka den opp, display knust. Blir nokia neste gang. De går ikke i stykker i det minste. nei, jeg stikker på lefdal i mårra å høer hva de har å si. Nekter de, så blir tråler jeg gjennom pyro-forumet...
spørs jo hvilken sløv butikk du kjøpte den fra, om de er smarte nok til å IKKE gi deg ny, hehe....
Jobber selv med å selge mobiler og kan si deg det at du er ikke den første som prøver seg på å hevde at det ikke var din feil. Når du tar telefonen ut av butikken etter kjøpet så mister butikken ansvaret på produktet. Dvs. at ska du klage på produktet med en slik feil (slagskade) så må den inn til service for å finne ut om det var din feil eller fabrikatfeil.

Så sorry...de finner nok ut at det ikke dekkes på garanti.
stemmer det. får håpe du kjøpte på elkjøp i trondheim, så skal jeg følge med saken
mr burn: Han sa han kjøpte den på lefdal
Lefdal og Elkjøp er egentlig det samme... mr burns kan sikkert ta imot servicen hvis han jobber for Elkjøp så lenge cyanid har kvitto. Samme hva, denne blir sendt på service og cyanid for tilbud om å reaparere den for omtrent 1000 kroner.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
wixi: det er ikke det samme... Såvidt jeg vet så kjører begge de kjedene at produktet MÅ være kjøpt hos kjeden du leverer det inn hos.. Kan 99% sikkert si at du ikke vil komme noen vei med dette, men koster jo ikke så mye å prøve...
du kan levere inn telefonen hos alle forhandlere eller serviceverksteder, så lenge du har kvittering som viser kjøpsdato. thats all

fordelen med lefdal og elkjøp i trheim er at de kan søke opp kvitteringene til hverandre. såklart er butikken mer velvillig og grei når du har kjøpt produktet hos dem, men er intet krav.

du kommer nok ingen vei nei. butikken må uansett sende telefonen til et serviceverksted. der ser de at den har fått en trøkk, og gir et prisoverslag tilbake. (f.eks bytte til ny tlf for 1500, eller nytt display til 1000). de kan også sende den ureparert tilbake, som koster 290 +mva, eller de kan skrote telefonen, som er gratis for deg.

Det er altså ikke opp til butikken å bedømme det, nesten uansett hvor mye du smisker, men altså verkstedet
Sitat av mr_burn
du kan levere inn telefonen hos alle forhandlere eller serviceverksteder, så lenge du har kvittering som viser kjøpsdato. thats all
Vis hele sitatet...
Det stemmer vertfall ikke i den delen av landet jeg jobber i.
hmm.. okei. det er jo såklart enklere for forhandleren om du har kjøpt den der du leverer den inn, men så lenge det er med et bevis på kjøpsdato, så er det igrunn et fett. har f.eks mottatt en telefon som er kjøpt på deal.no, og sendt den inn via elkjøps opplegg.
mr burn: Hvem bruker dere til reperasjon av mobiler? Brukker selv Anovo....noe dritt egentlig, men hele kjeden min bruker den så sa er det ikke noe som vi kan gjøre med de.
Sitat av Kims lek
Det stemmer vertfall ikke i den delen av landet jeg jobber i.
Vis hele sitatet...
Så kjøpsloven gjelder ikke i din del av landet?
Ingenting med kjøpsloven å gjøre om at du kan levere produktet inn i hvilken som helst butikk til service.
Sitat av Kims lek
mr burn: Hvem bruker dere til reperasjon av mobiler? Brukker selv Anovo....noe dritt egentlig, men hele kjeden min bruker den så sa er det ikke noe som vi kan gjøre med de.
Vis hele sitatet...
Deltaservice. tror det er best i landet. er iallefall Sony Ericssons hoved-serviceverksted

Sitat av Kims lek
Ingenting med kjøpsloven å gjøre om at du kan levere produktet inn i hvilken som helst butikk til service.
Vis hele sitatet...
Det har du vel rett i, men det gir jo bare flere fornøyde kunder om man gjør det. er jo ikke så mye stress å gjøre det. og som sagt, verkstedet trenger bare kjøpsbevis, så ordner de alt som går på garantien.


Hvilken butikk jobber du på?
Tegn forsikring.. Så vidt eg veit så forsikrer dei telefonene usett i allefall er det slik hos chess, kun imei og seriekode som trengs. Vent ei veke og gå tilbake med den og forklar saken.
Deltaservice er om ikke størst så best i landet. De er som sagt SE's-hovedverksted.

Jeg skal mest sannsynlig begynne å jobbe der etter militæret. *gleder meg*
Jobber også som service-ansatt på elkjøp, og tenkte jeg kunne bekrefte det andre har sagt før meg. Det kommer gjevnlig inn personer med knust display og sier det ikke var deres skyld, men er det skjermskade der en ser at det er fysisk skade, så gjelder ikke reklamasjon/garanti uansett (som nesten er et fett, siden begge nå er 24mnd på SE).