Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1033
Hallo!

Jeg har søkt på nFF, men jeg finner ikke noe så jeg spør heller!

Jeg har tenkt å koble mobilen min til adsl nettet mitt, (W800I.)
Jeg har søkt på google, finner bare at man må koble til IGJENNOM laptoppen (og da kan man likegodt sitte på laptoppen/"dongelen".) Men det jeg vil ha, det er å koble til mobilen min direkte til ROUTEREN, for så og få internett.

Fins det noen programmer til dette? (Skal gå med W800I, men vet ikke hvordan)

Takk for alle svar=)
W800i har jo ikke wlan, så hvordan skal du få til det?
Vet egentlig ikke, men tenkte å se om noen vet hvis det går.. Selv om det ikke er wlan på den..
mobilen har ikke wlan, routeren har ikke blåtann eller infrarød (selv om blåtann hadde vært tøft).., så er nok litt vrient da ja....

hva skal du det for da?
Fordi muttern og fattern har soverom rett ved mitt.. Så kan ikke pcen min stå på (litt lydnivå) og kunne derfor ha brukt mobilen..
da hadde du trengt wlan. noe jeg ikke tror den mobilen har,.
du må nok gå via bluetooth eller usb mot en pc
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
WRT54GS router har USB-port, og kan kjøre linux. Kjøp den, hiv i en USB-bluetoothdongle, installer dd-wrt, bruk en del timer på å få det til og funke, og voila. Total kostnad ~1k.
hehe får vurdere det =P
hvilken hensikt har det? mobilen kan da vel ikke brukes over nett utenom GPRS uansett?
kobler via adsl = gratis
hva er gratis? det er jo hverken iptelefoni eller nettverkskort på telefonen
Kobler via laptoppen, men siden da er laptoppen rett ved siden av meg, kan jeg likegodt bruke den.
Sist endret av Phoenix||; 8. august 2006 kl. 23:44.
Du må vel ha en J2ME "bluetooth nettleser" elns (som bruker nettet via bluetooth på en eller annen fantastisk måte), viss det finnest?

Søk litt, kanskje du er heldig...
One_ar, har funnet den, men er lite vits hvis man har laptoppen rett ved seg
øø...ja, men hvorfor spør du om å få nett på mobilen i det hele tatt da?. Når du sier du ikke er interesert i å bruke den, men laptopen i stedet.

edit: Kanskje du missforstod meg litt...eg tenkte dersom du brukte idéen til Slashdot
Sist endret av One_ar; 8. august 2006 kl. 23:52.
har du en link til det programmet? må teste ut litt har nokia jeg da.......
forresten, noen som vet om en fullversjon av bluetooth remote control v2.0?
enkleste måten er enten å kjøpe en tlf med wifi. eks qtec.
billig bærbare 166mhz+++.
Eller invistere litt med tastatur som ikkje har trykkelyder. Og roligere vifter