Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 12780
vil gjerne høre deres meninger på hva helvete er, og hvordan man kommer dit...
kansje broren til Red-Bull kan gi deg noe informasjon om dette.
Du kan si det slik vi djevelen hadde hatt disipler hadde han vert judasen som stakk av med dem 32 sølvpengene.
Du kan si det slik at han er ikke guds beste barn
Tror du ikke på Gud, så kommer du til helvete. Et sted hvor det er kun smerte i all evighet.. (sikkert ikke iform av røde drakter og farger sånn som filmer viser det..)
Helvete er lørdag morgen etter en 14 timers fredag på fylla!
Hvordan kommer man dit...? Les over!

Sael™
'Helvete' er et banneord...
og jeg tviler på at du kan komme til et ord liskom...

hverken helvete eller himmelen finnes, det er bare en 'beskrivelse' på hvordan noen ønsker å ende sitt liv...
Vet ikke helt, men når jeg kommer dit skal jeg stå som leder av demonhæren når den går gjennom perleporten for å brenne paradisets enger og drepe alle av guds ynkelige lamm!!!

Stay evil...
...spørs vel om ikke gud gir deg skikkelig juling da!
"Hell is what you've been through
and heaven is what you make it"
Norge er bare et ord, tviler på man kan "komme til Norge"

Ser du en feil Red-Bull ?
jaja det er sikkert grammatisk feil... beklager av hele mitt hjerte for denne utigivelige grammatiske feilen jeg mått komme til skade for å sittere...

[edit]
[fjernet]*** ble for dumt dette ***[/fjernet]
skjønte ikke helt hva du mente...
[/edit]
Sist endret av Red-Bull; 8. september 2001 kl. 21:06.
jeg diskuterte det der en gang med noen kristne...
spørsmålet mitt var da: kan jeg spill datasill, av den blodige typen hvis jeg kommer til himmelen? (cs, dflw, aq2..)

svaret ble et nei.... og da sa jeg jo som sant var at da stikker jeg heller ned... de blei litt bleike.. og enda blikere når jeg sa jeg hadde flere satanister som venner en kristne... de blei litt sur etterhvert..

meite
Å ja... gud banker oss?!!??

Mohahahahahahaha!!!!!

Blodoffer
Best å være realist; hverken Gud eller Satan/Helvete eksisterer...
Jeg synes kristendommen er humburg og vranglære og biblen er sløseri med tid.
helvete ligger i espedalen!
seriøst, lixom...
helvete er jettegryter i espedalen.
hva som er så ille med å komme dit vet jeg ikke.

hvordan komme dit: bil eller.no
Jeg leste et sted (mulig det var illustrert vitenskap) at Jorda er en annen planets Helvette.
Jeg syns det var en bra filosofi. (lurer på hva jeg har gjort for noe gærli på den andre planeten siden jeg er her)

Når det gjelder kristendom så er både mutter å fatter aktive i Frelses Armèen. Jeg syns også det er greit PGA dem hjelper folk på gata som har litt problemer. Mutter står på Jesheim å samler inn penger frivillig omtrent hver Lørdag i 3 timer.

Jeg er ikke kristen.
jeg er sikker på at www.herregud.com har en opplysende artikkel på helvete og hvordan (unngå å) komme dit.
Better than thou.
Jeg tror egentlig ikke på himmel og helvete og sånt, men syntes det gaia greiene hørtes ganske kult ut (se FF filmen så forstår dere..)..

Uansett, så vil jeg si at det som foreldrene til Cyclops gjør er jævlig bra! Viktig at vi har noen som tenker litt på andre i samfunnet også!
Syns Kristendommen er noe overdrevet patetisk hysteri. Så utrolig mye tull, og så forbanna mangen idioter kaster bort tida si.

På kabeltv f.eks. der har vi GOD-Channel. Fyffaen. Noe av det værste søppel som går på tv, og ikke nok med det, der sitter det haugevis på teite amerikanere og tror og tror og gir bort pengene sine:

-FOR I DAG SKAL VI FRELSE EN SYK MANN PÅ ET SYKEHUS ET STED I VERDEN. HAN ER LAM FRA NAKKEN OG NED OG I DAG SKAL HAN GÅ!*

(*viss dere betaler 800$ hver ved å rine 0800-waste-your-money.)

De sies at helvete er "ein stad utan Guds åsyn", der det renner elver av blod og folk brenner i all evighet i uutholdelig smerte. Koselig.
Frelsesarmèen gjør mye bra, bare synd det er en kristen organisasjon. Kjenner ikke til en ikke-kristen organisasjon i Norge som har den samme dugnadsånden.. :P
http://www.herregud.com sikkert en av dem mest kristne sidene på nettet den var iallefall fet marshall. ler høyt.

- Påkjørt hund stod opp fra de døde
- Onani må bekjempes

HUSK AT GUD HATER ONANISTER!!!

støtt herregud.com besøk vår sonsor da får du 10 år mindre i helvete.

kan det stort sett bli bedre.. lol

takk gud. for internett
Ufattelig at du ikke har hørt om herregud.com tidligere
den er jo [BREDT HARRYSPRÅK]dretbra![/BREDT HARRYSPRÅK]
egentlig tilogmed nesten genial!
Jeg er ikke akkurat noe særlig fan av det, men trodde alle visste om den
okeyda...
men det er litt fett med antionani-greiene og sånn... seriøst kødd, lixom

har vel egentlig aldri vært der on my own, har bare sett så vidt på siden når andre har surfa...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Originalt postet av zeth
Tror du ikke på Gud, så kommer du til helvete. Et sted hvor det er kun smerte i all evighet.. (sikkert ikke iform av røde drakter og farger sånn som filmer viser det..)
Vis hele sitatet...
For å kunne tro på satan må du jo også tro på gud! For å kunne tro på Helvete må du kunne tro på himmelen! Ellers så funker det bare ikke!

-sp3q
Jeg mener at all religion er oppspinn...
All religion er bare en veldig fin måte å kontrollere folkemasser på... se bare på budismen, per innbygger er det 50% mindre kriminalitet i buddistiske land en nordiske land some f.eks Norge.
Prestene forteller folk at de må være ærlige, gode mot sine landsmenn og trofaste mot sin religion.
Slik kan de hershe med folket som de selv ønsker.

Dere vet jeg har rett.
Fant forresten en snåsig side om feil i bibelen
Her er enda en sånn side med bibelske feil: http://members.aol.com/ckbloomfld/index.html

Ellers anbefaler jeg denne siden: http://www.fixedearth.com/ som påstår at jorden står i ro...
Originalt postet av teez
Fant forresten en snåsig side om feil i bibelen
Vis hele sitatet...
Leste noen linjer der, men såvidt jeg vet er ikke bibelen skrevet av Gud? Og det sies at det gikk noen år før det hele faktisk ble skrevet, jeg har ikke så veldig peiling på slik histore, men jeg tror ikke at "feil i bibelen" på noen måte kan motbevise en eventuel gud.
religion kan diskuteres ut i evigheten... hvordan fikk f.ex sønnene til adam og eva koner??? det har jeg foresten lurt på lenge noen som kan svaret?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
eneste damen der var jo eva, dvs at de bollet morra
u sick fuck gusto
La oss si Adam og Eva fikk 10 barn, 5 gutter og 5 jenter. Da har vi jo 5 par med en gang. Så fikk alle disse 5 gutter og 5 jenter og populasjonen vokser.. Blodtype, dna og sånt faenskap har bare forandret seg iløpet av årene, vi har nok alle de samme forfedrene
▼ ... flere år senere ... ▼
Helvete er det værste marerittet du kan tenke deg bare mye verre. I evigheten! Tror både himmelen og helvete finnes. Og selv om det ikke finnes holder jeg meg på den sikre siden

Kristen og stolt av det. Synd at enkelte folk må gjøre narr av kristne. Vet ikke hvorfor, misunnelse?
Sitat av Unify
Helvete er det værste marerittet du kan tenke deg bare mye verre. I evigheten! Tror både himmelen og helvete finnes. Og selv om det ikke finnes holder jeg meg på den sikre siden

Kristen og stolt av det. Synd at enkelte folk må gjøre narr av kristne. Vet ikke hvorfor, misunnelse?
Vis hele sitatet...

Nei, men andre kan gjerne føle at du er lettlurt, og/eller naiv. At du er kristen plager meg ikke i noen nevneverdig grad, og jeg respekterer det. Men jeg misunner deg ikke. Det finnes sikkert de også, som vil tro, men bare ikke klarer det.

Tråden er i og for seg selv interessant, selv om den ble startet opp igjen med en ganske off-topic post, så for å svare på det opprinnelige: Jeg tror ikke på et helvete, men om det hadde vært noe slikt sted, så forestiller jeg meg at det ikke bare er fysisk smerte som er tilstedeværende. Jeg vil også tro det ville gått på det psykiske også. Som f.eks. at du ser alt du lever for rakne, gang på gang.

Og for å komme dit? Start opp gamle tråder med off-topic poster, så har du det. Nei, men seriøst, jeg vet ikke. Jeg tror rett og slett man må være en dårlig person. Men selv dårlige personer har blitt dårlig av en grunn, så igjen er det ikke deres skyld. Så ingen burde komme til helvete i mine øyne.
nå idag leste jeg om en bok i ett reklame blad,
boken het bibelkoden skrevet av michael drosin.

der hadde noen forskere funnet ut at man kunne lese fremtiden via bibelen.
ganske interesant, men høres litt overtroisk ut for meg.

sjekk denne siden for bok bloggen
http://www.vgb.no/5212/perma/26760/
Helvette er "de onde", guds rike snakker dritt om helvette, de er de onde. Det er akkurat som media der helvette ikke rekker frem.. Gud har bare sin måte for å lure deg vekk fra hærligheten.. Cannabis er djevelens plante.

BTW,

Jeg er ond
Sist endret av darkchron; 19. juli 2006 kl. 21:31.
Er også kristen, og som Jørgen, tror jeg både på himmel og helvete. (Nei, helvete er ikke et banneord før du gjør det til et). Jeg tror helvete er en grusom plass, hvor det ikke er annet enn ondhet.

Som en før meg skrev her, synes jeg som kristen også at slike konsept som "Gi meg pengene dine, og du vil bli frelst" er helt på jordet. Det er så ukristent som du kan få det.

btw: Goillum:
Leste i dagens VG at det finnes mange stedsnavn i norge som ligner på Helvete?
Sitat av donost
btw: Goillum:
Leste i dagens VG at det finnes mange stedsnavn i norge som ligner på Helvete?
Vis hele sitatet...

Hehe, Hell ligner ikke akkuratt på helvette, men det er navnet på plassen. "Hell kjøpesenter", "Hell Stasjon", "Hell Tunell" osv osv :P
Sitat av 2bad
nå idag leste jeg om en bok i ett reklame blad,
boken het bibelkoden skrevet av michael drosin.

der hadde noen forskere funnet ut at man kunne lese fremtiden via bibelen.
ganske interesant, men høres litt overtroisk ut for meg.

sjekk denne siden for bok bloggen
http://www.vgb.no/5212/perma/26760/
Vis hele sitatet...

Stemmer det. En del mener at de har kunnet tolke utifra bibelen om det som skjer med Israel og krigen der nede.

Du kommer til helvete, ifølge kristendommen, hvis du ikke tror på Jesus, Gud og åpenbaringen. I bibelen står det også at troen er en nådegave.

Jeg, blant en del andre, er desverre så uheldig å ikke ha fått den nådegaven, så jeg havner nok i helvette, hvis bibelen har rett. Tenk deg en god person, som også er ateist(gudsfornekter). Da sammenligner jeg han med andre personer, blant annet mordere, folk som voldtar osv osv, som er kristne. Angrer de på sin synd, skal de altså komme til himmelen når de dør, og ikke i helvette- om jeg har forstått det riktig. Når denne "gode personen" jeg snakker om dør, kommer han ifølge kristendommen til helvette. Dette blir helt feil for meg. Dette synes jeg er helt feil. (Hvis noen som har satt seg inn i dette, hadde det vært godt med en forklaring, hvis jeg har feiltolket.)

Å tro på noe pga. frykt for å havne i helvette - er ikke å tro, i mine øyne.

Om det er noe helvette vil jeg tro det består av dine største frykter osv. Jeg tror det er noe langt mer dypere enn bare et hav av flammer og smådjevler.

Edit:
Kermit-
Det du skrev om at bibelen var sløsing av tid eller noe, synes jeg var ganske så barnslig sagt. Det er gode normer og historier i den. Selv om en ikke er kristen kan en respektere det som står der.

Greit nok at du skrev det for 5 år siden, tho..
Sist endret av Bagster; 19. juli 2006 kl. 22:50.
Har noen av dere lest Sandman? Et fint eksempel på helvete. En havner der av eget ønske, et ønske om faktisk å bli straffet. Altså; helvete er hva en selv gjør det til (tror noen skrev tidligere i threaden, i herrens år 2001, noe som sa nesten det samme).
Ironisk nok er det de som tror på Gud som kommer til helvete. De som ikke tror på Gud, tror heller ikke på helvete, og man kan vel ikke dra til et ikke-eksisterende sted..?!

Beklager, men jeg bare måtte ta del i denne kollektive nekrofilien..
Dolf: En plass kan fortsatt eksistere selvom du velger A ikke tro pA denne plassen.
Jeg for min del er ateist, og tro derfor ikke pA himmelen eller helvete. Jeg ser pA disse to plassene som en viktig del av den "fortellingen" bibelen er, som styrker skille mellom godt og vondt. Det er klart at kristendomen ble "dannet" for at folk skulle ha noe A tro pA, for A oppleve en trygghetsfOlelse, hvor betryggene har det ikke vaert for mange dOdene, A kunne tro at de kommer til en fantastisk plass, og kommer til A mOte alle sine kjaere igjen. Og nAr det gjelder helvete, sA er dette tatt med i "bibel-historien" for at folk skal fOlge det som stAr der (mye av dette er selvfOlgelig ting som tjener samfunnet, ikke bare de kristene).
Men jeg for min del klarer ikke tro pA noe som for meg virkel helt absurd, slik som dette med himmelen og helvete. NAr man dOr sA dOr man, og det er det bedre A bare godta, bedre enn A leve pA en livslOgn hele sitt liv (kristendommen). GjOr man noe godt/vond, skal dette belOnnes/straffes nAr man lever, og ikke i et "ikke-eksisterende" liv etter dOden. Et menneske er godt/ondt etter hvilke handlinger det utgjOr, ikke etter hva han tror. Har han vonde tanker om noen, men ikke har samvittighet til A utfOre disse, er han heller ikke et vondt menneske.

Ps. sitter pA spansk pc atm, sA det er grunnen til alle A, O og ae.
Helvettet er per def. det værste stedet å være. ever.
Du kommer dit vet å ikke være kristen.
Sitat av jOkKeJacKaL
Jeg, blant en del andre, er desverre så uheldig å ikke ha fått den nådegaven, så jeg havner nok i helvette, hvis bibelen har rett. Tenk deg en god person, som også er ateist(gudsfornekter). Da sammenligner jeg han med andre personer, blant annet mordere, folk som voldtar osv osv, som er kristne. Angrer de på sin synd, skal de altså komme til himmelen når de dør, og ikke i helvette- om jeg har forstått det riktig. Når denne "gode personen" jeg snakker om dør, kommer han ifølge kristendommen til helvette. Dette blir helt feil for meg. Dette synes jeg er helt feil. (Hvis noen som har satt seg inn i dette, hadde det vært godt med en forklaring, hvis jeg har feiltolket.)
Vis hele sitatet...
Det er det teiteste jeg har hørt. Nådegaven er noe man får idet man blir frelst, alle kan ta valget.

Poenget med at gode mennesker kommer til helvete også er fordi en synd = evighet i helvete. For alle mennesker! Men Jesus døde for at våre synder, så de som tar imot han slipper denne forferdelige evigheten.

Jeg tror den er værre enn vi kan forestille oss og at himmelen er bedre enn vi kan forestille oss.


Edit: Navnet helvete fikk jødene fra en plass hvor avgudsdyrkere varmet opp kjeler og la småbarn nedi de så hudeskoldet av. Det lå lik overalt og likstanken var forferdelig. Og det var barn!

Tenk deg mye mye værre enn det, lite koselig.

Da skal vi være glad for at Gud gir oss sjansen til å komme til himmelen. Det er bare å ta den som er vanskelig^^
Sist endret av fappaggagga; 20. juli 2006 kl. 12:31.
Sitat av dvs
Dolf: En plass kan fortsatt eksistere selvom du velger A ikke tro pA denne plassen.
Vis hele sitatet...
Det er sant at en plass kan eksistere selv om du ikke tror på den. Men jeg opplever Helvete, mer som en tilstand enn et konkret sted, så for meg vil ikke Helvete eksistere, nettopp fordi jeg ikke tror. Det jeg prøvde å få frem er at det er de som tror på Gud som også tror at de ikke-troende kommer i helvete. De ikke-troende tror ikke at de kommer til Himmelen/Helvete, nettopp fordi at denne tilstanden eksisterer for dem.

<Off topic>
Dette ble innviklet. Ikke skyt meg hvis jeg nå tar feil, men det er slik jeg tror, så for meg er denne forklaringen den eneste rette, og jeg kommer til paradis hvis jeg tror på denne forklaringen.
</Off topic>
tanken om at "det burde finnes ikke-kristene som ikke kommer til helvetet" gjennspeiler en tankegang i stil med barneTV og "alle er vinnere", slik man sier til små barn.

Sorry. Noen havner i helvettet og. Men det er da ikke noe problem. Er man ikke kristen, så tror man ikke på det "pisset" uansett.

Hva med jøder og muslimer som tror på mye av det samme som kristene. Der er situasjonen noe mer kompleks. Det er hvertfall ikke jeg som skal ta det valget.
Sitat av fappaggagga
Det er det teiteste jeg har hørt. Nådegaven er noe man får idet man blir frelst, alle kan ta valget.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke velge å få noe. Troen som sagt en nådegave, en gave - noe som blir gitt til deg. Denne er ikke alle forundt å få. Grunnen til dette ligger i guds forsyn. Det betyr igjen at vi er ikke alle like på gud, vi får ikke det samme. Han velger selv sine favoritter. Urettferdig?

Poenget med at gode mennesker kommer til helvete også er fordi en synd = evighet i helvete. For alle mennesker! Men Jesus døde for at våre synder, så de som tar imot han slipper denne forferdelige evigheten.
Vis hele sitatet...
Men husk at Adam og Eva ikke kunne være kristne, fordi kristus var født da. Dette har vært et stort teologisk problem. Jesus dør for fremtidens syndere, ikke fortidens syndere. Det er kun de som tror på _Jesus_ som skal komme til himmelen. Faller det seg sånn at de som var så uheldig å bli født før år 0, skal brenne evig i helvette? Absurd og urettferdig.



Da skal vi være glad for at Gud gir oss sjansen til å komme til himmelen. Det er bare å ta den som er vanskelig^^
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "Gir oss en sjanse?", jeg har ikke fått troen av Jesus, det er det også mange andre som ikke har fått.
Sist endret av Bagster; 20. juli 2006 kl. 13:34.
Jokkejackal: Men Adam og Eva ble skapt av Gud og så på han som sin leder og frelser. Derfor veier jo det opp for at jesus ikke var født.

Sier ikke Bibelen noe slikt som at den store barmhjertige Gud tilgir alle synder hvis man innser at det man har gjort er feil. Personlig tror jeg ikke at man bør be til Gud hver dag. Men at man kun bør leve et godt liv og ikke føre skade på andre mennesker. Det tror jeg er veien til "frelse". Om det eksisterer noe som dette er jeg dog usikker på.
Jeg forholder meg bare til det bibelen sier. Tro på Jesus, kom til himmelen. Hvis ikke, fu. (Litt feilt oversatt

Det andre du sier XnoN, er jeg helt enig i. Det å leve et godt liv, ikke føre til skade på andre mennesker, burde føre til en god plass i et etterliv- om det eksisterer.

Jeg er ikke kristen, men jeg er mener det er mer mellom jord og himmel enn det vi vet om.