Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 751
Det er fryktelig lenge siden jeg har leket med php, mye pga overgang til html og mer avanserte ting.

Så tidligere idag tenkte jeg at jeg skulle lage en side for å teste om jeg enda kunne dette.
En del av grunnen til at jeg gjorde det var pga en kompis av meg driver å lærer seg php, så jeg skulle vise han hvor lett det er.

Siden er laget på noen timer, og de fleste her skjønner at logg inn fuksjonen ikke funker pga det er "umulig" i html

Står litt mer på denne siden:
klikk her!

Hva synes?
Ikke et seriøst forsøk på å lage en side altså :P
Godt utgangs punkt, men syntes designet egentlig var simpelt og kjedelig. Er standard layout etter min mening. Eller for å si det slik, er jo designet hentet ut ifra Nucleus/Wordpress sitt layout. Eller tar jeg helt feil her?

Edit: Så jo nå at det er wordpress. Noe som vil si at du ikke har gjort mye selv.
bra laget egentlig hvis du forsetter i den retningen vil du komme langt.
Mye av koden stammer fra wordpress med kommentarene inntakt. Vet ikke helt om jeg forstår denne tråden
Trådstarter
83 1
Oi oi, missforståelse på gang.

Jeg linket til wordpressiden min, ikke selve siden.
http://lofotmix.frac.dk/html/
Der er selve siden.

Wordpressen har jeg oversatt og omkodet selv, bare så det er sagt.
kjedelig men ellers greit + skriften var for liten nesten umulig å lese
Ok, det du viste til nå, syntes jeg bare var helt kjedelig egentlig. Personlig syntes jeg egentlig det ble litt ulesselig pga at gresset stjeler for mye av selve innholdet, noe som gjør at man må anstrenge seg for å lese innholde (teksten).

Offtopic: Du har jo ikke kodet wordpress cmsen selv, men videreutviklet den.
Sist endret av nPulz; 13. juli 2006 kl. 16:46.
Trådstarter
83 1
Ser jo nå at teksten er i det minste laget, men det er jo altså bare sidefyll. Tror ingen her kan lese hva som faktisk står der.

Men takk for tipset om gresset.
Ah, daså. Vel, du har fremdeles ikke gjort alt selv, siden en del av koden er generert ved export to web i imageready. Uansett, du bør ikke bruke tabeller til design, bare bruk dem hvis du faktisk skal presentere data som gjør seg i tabeller. Her i Firefox på en skjerm med relativt store pixler (19" lcd med 1024) vil skriftstørrelsen måtte økes for å kunne lese teksten, og da kommer problemene med de oppkutta bildene i tabeller inn siden designet ikke henger sammen.

Selve designet: Jeg ville lagt inn en viss avstand til toppen av nettleseren slik at headeren ikke er helt klint oppi vinduet. Ville også vurdert å ikke bruke drop shadow på tekstboksene slik du har gjort for å få dybdeeffekten - dette fører til at de hvite boksene perspektivmessig svever over det grønne.
Trådstarter
83 1
Dagens beste reply.
Ja, men mye av poenget var altså å vise hvor lett det er om man skal ha en lett side.
Har faktisk ikke prøvd med så veldig mye på å lage "alt" selv

Hmm, i mozilla får jeg et mellomrom fra browseren og designet. skal sjekke!

Skal se mer på designet =)
Sist endret av Bottolf; 13. juli 2006 kl. 16:53.