Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3542
En kompis av meg skal til USA om en ukes tid. Jeg tenkte jeg skulle benytte sjansen til å kjøpe noe klær fra en online-butikk i USA, også få sendt det til den adressen han skal bo de ukene, men har støtt på et lite eller kanskje flere problemer.

1. De tar ikke utenlandsk VISA (Jeg vet ikke hvorfor, men de gjør hvertfall ikke det).
2. De tar ikke i mot bankoverføring av penger.

De sier jeg må sende en sjekk i US Dollars til adressen hos butikken. Er det noen som har erfaring med det å sende sjekk via brev i posten? Det er snakk om en sjekk på et par tusen kroner. Vil det ta lang tid? Er det trygt?

Det er en stor butikk i USA, så det er ingen fare for at butikken vil svindle meg eller noe i den duren. Jeg lurer bare på hvordan det funker å sende en sjekk fra Norge til USA i US Dollars.
Hva er navnet på butikken?
Trådstarter
Pacsun - www.pacsun.com
Trådstarter
Fint om det er noe som har noe å komme med. Det haster litt.
kom hjem fra usa for noen timer siden... be han dra på "outlet", driit billig merke klær... dessuten er alt billig der oxo ;P
Tar de ikke imot paypal? Det har jeg brukt når jeg har bestillt varer fra US
Spør om de tar imot en "international money order", også hører du med f.ex. ForEx om de kan ordne det. Vet egentlig ikke om det finnes lenger, men det var ihvertfall mye brukt før.
Trådstarter
atomet, jeg skal høre med ForEx om det er en mulighet der. Tror du det koster mye for en "International Money Order"?
husker ikke, ti år siden sist, men kan aldri tenke meg at det er voldsomt dyrt ihvertfall, søk litt på nettet også, godt mulig du kan få tak i det fra noe annet sted også
Vis du er ute etter skateklær, bruk heller www.skateamerica.com!
Bestilte DC lue, tok litt tid... Men det fungerte
gitarhenrik, jeg var på skateamerica siden. Mye kule klær, men veldig dårlig bilder, så det blir vanskelig å vite helt hvordan klærene ser ut. Det som er bra med pacsun er at du får et zoom bilde, og du kan se klærene forfra og bakfra.
Litt OT, men PacSun har sinnsykt mye bra!! Handlet masse masse masse der... riktignok når jeg bodde der da... Skulle veldig gjerne hatt ei sjappe i Norge!!!!
Jeg har også gode erfaringer med PacSun fra da jeg bodde der. Mye stilig. Ville nok heller anbefale deg å bare skrive ut bilde osv av det du skal ha og sende det + penger med kompisen din. De har butikker stort sett over hele USA, så da er nok det den letteste måten å gjøre det på. Skulle de ikke ha det i butikk er de veldig hjelpsom med å bestille det slik at det kan plukkes opp i butikken.
oink, jeg tenkte på det å sende med kompisen min penger, men butikkene har ikke alltid det samme som i nettbutikken. Spurte om jeg kunne bestille på nettet og få det sendt til en lokal pacsun-butikk, men det kunne de ikke. Tenker jeg kanskje bestiller fra skateamerica eller så sender jeg med kompisen min en handleliste.

Det er jo 1/3 av prisen på slike klær i forhold til Norge. Norge er knalldyre på skate/surf klær.
Sitat av novastar
Det er jo 1/3 av prisen på slike klær i forhold til Norge. Norge er knalldyre på skate/surf klær.
Vis hele sitatet...
... og grunnen er jo at det er nok horer som er villige til å betale disse prisene
PacSun er i seg selv en grunn til å dra til USA. Og jeg forbannet meg selv for at jeg ikke kjøpte mer klær når jeg var der, men jeg tror det skal gå ann å bestille til et eller annet byrå som sender videre til deg, skal prøve å finne ut hva det heter.
el bamso, helt enig med deg. De har utrolig mye kule klær. Handlet for 5k når jeg var der i fjor sommer. Men nå trenger jeg nye forsyninger. Prøv å finn et ut å skriv en post fortest mulig. Håper ikke frakten koster så mye. Men tror du ikke det koster masse i toll?

Btw: Jeg sjekka skateamerica.com sin hjemmeside. Hvis man kjøper over 200$ så er det kun et blankt felt etter 200$ og nedover.. Er det fordi det er gratis frakt hvis du bestiller for over 200$? Noen som vet?
bruk Eastbay.com
20 20 20 20 20 forpulte tegn
Kaptein Snus, jeg er ikke ute etter sportsklær jeg får kjøpt nede på sports-sjappa i byen akkurat. Nike, Adidas osv.
gonesurfing.com, loserkids.com, zumiez.com
Irqueim, TAKK! Zumiez, den butikken er jo knall!! Håper de ikke har samme regler som PacSun at de ikke godtar utenlandsk VISA.
▼ ... over et år senere ... ▼
www.skateloot.com ---> Masse billig klær som ellers koster altfor mye i Norge! Denne siden er laget for å boikotte de dyre prisene i Norge. Derfor anbefaler jeg at dere støtter denne nettsiden! De tjener ikke shit på denne nettsiden. De finner bare alt det kule,freshe og nye fra ebay.com !