Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 6280
Sitat av atomet
En god start ville jo være å deportere deg & dine meningsfeller...

Bruk hodet litt nå er du snill:
Ali har vært politisk aktivist i Ugabugaland. Etterhvert begynner politiet og de paramillitære styrkene å fatte litt for stor interesse for å endre Alis helsetilstand, og Ali skjønner at han må komme seg til h***vete ut av landet hvis han er glad i skinnet sitt. Ali er glad i skinnet sitt, og kommer seg derfor ut fort som fy.

Etter en lang reise kommer så Ali til Norge. Der prøver politiet å sjekke Alis papirer, rulleblad, og terrortilknytninger. "Oi", sier politiet når de får faxen tilbake fra Alis hjemland, "de har jo ettersøkt han for både terrorisme og han har et rulleblad lengre enn David Toska, nei han må vi sende hjem fort som fy".

HVEM skal man sjekke rulleblad og sånt med? Er det noen som faktisk HAR behov for beskyttelse og asyl, så er det gode sjanser for at de det trengs beskyttelse FOR, er de man måtte ha sjekka dette hos.

HIV og AIDS? Skal det være en grunn til å få avslag på en asylsøknad? Unnskyld meg, men er du HELT HAKKE TETT? Det burde faanmeg være grunn nok alene til å få opphold på humanitært grunnlag, så kan de ihvertfall få så god behandling som mulig!
Vis hele sitatet...

Du tar opp et eksempel helt ut av det blå. Jeg skal gi deg et annet eksempel: MULLAH KREKAR. Herregud, skjønner du ikke at det bør være grundig sjekking av invandrerene
her i landet? Du virker som en godtroende rødglødende idiot som er rusa på dine egne idealer om en drømmeverden som faktisk ikke fungerer slik verden er nå. fjes fakta!


----


Staaaakar Ali: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120180
Det var jo domt da. Da forsvant jo en av de sultne vennene dine.
Sist endret av ponni; 19. juni 2006 kl. 18:57.
å dra inn mullah krekar inn i denne diskusjonen er ubrukelig. ingen av de som demonstrerte foran kirken har da vært leder for en organisasjon med egen milits ving?
Hvordan kan vi vite dette uten skikkelig testing? vet at dette er litt off topic, men det ble diskutert
her...
Hadde vært interessant å se kildene til de tallene du operer med angående militære formål i Afghanistan, HellToPay. Så viss du kunne lagt dem ut hadde det vært flott!
Ser at ingen har tatt opp noe som ble poengtert i noen leserinnlegg i vår lokalavis..
1: Legg merke til at alle de sultestreikende er voksne, friske menn. Hvor er kvinnene og barna? Er de alene igjen landet og skal klare seg selv mens mennene får et liv i Norge? Noen har trekt paralleller til Norge etter krigen, da de som hadde flyktet kom tilbake å bygde opp landet.. dette blir en helt anderledes situasjon, men tankegangen er jeg enig i!
2: De fleste har ikke vært i hjemlandet på flere år. Hvordan kan de da uttale seg om situasjonen der bedre enn FN?

Vi har forresten også en gjeng Afghanere som sultestreiker ved kirka nede i byen..
Sitat av ZyPreXa
Legg merke til at alle de sultestreikende er voksne, friske menn. Hvor er kvinnene og barna?
Vis hele sitatet...
Synes du det hadde vært mer rettferdig hvis kvinner og barn også hadde sultestreika?
Jeg er imot å ha de der i lande!

Var jo en dag her jeg leste i avisa, at det var fare for sykdommer pga utsultinga!
Asso, skal vi bare la de ligge på gresse å forpeste oss alle? Nei, send de ut av Norge!

Kommer de til afganistan, blir de neppende liggende å sulte!
1. Det finnes jo ikke gress der :P
2. De blir et utmerket mål for bombing osv.

Bare send de hjem, de gjør jo ikke mye nytte av seg ved å ligge der!
Sitat av DonTomaso
Synes du det hadde vært mer rettferdig hvis kvinner og barn også hadde sultestreika?
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke, poenget mitt er at det er de mest ressurssterke som har stukket fra landet sitt, og som ikke vil tilbake og 'hjelpe' de svakere..
Atomet, skal vi ta en IQ test i lag? Jeg skal være enig i alt du sier hvis du har høyere IQ enn meg, ok?
Ang. HIV og AIDS-testen så er jo det bare smart.
Jeg sier ikke at de skal bli kastet ut om man har AIDS, men en gratis test ved ankomst av landet er jo til alles beste.
Sitat av ZyPreXa
Nei, selvfølgelig ikke, poenget mitt er at det er de mest ressurssterke som har stukket fra landet sitt, og som ikke vil tilbake og 'hjelpe' de svakere..
Vis hele sitatet...
Uten å vite noe sikkert er dette min påstand:
Det er kun menn der fordi ikke alle hadde råd til å flykte fra Afghanistan og opp til Norge. Noen måtte være igjen, og mennene dro opp i håp om et bedre liv. Ved innvilgelse av oppholdstillatelse vil ikke mennene nyte det gode liv i Norge uten å tenke på hvem som sitter igjen under dårlige forhold (?) i Afghanistan, men søke om familiegjenforing, da dette er lettere å få innvilget enn oppholdstillatelse.
Allahs Jesus! Dere er bare blitt flinkere og klokere...

Sitat av Pumpkin
Jeg er imot å ha de der i lande!

Var jo en dag her jeg leste i avisa, at det var fare for sykdommer pga utsultinga!
Vis hele sitatet...
Du tror altså at det oppstår smittsomme sykdommer av sult som kan ramme landet?

Sitat av ZyPreXa
Nei, selvfølgelig ikke, poenget mitt er at det er de mest ressurssterke som har stukket fra landet sitt, og som ikke vil tilbake og 'hjelpe' de svakere..
Vis hele sitatet...
Merkelig - jeg kjenner nesten bare kvinner eller helfamilie som har flyktet hit. Det er stort sett bare menn som sultestreiker der ute fordi kvinner må være hjemme og passe på barn, kanskje?

Sitat av mainer
Atomet, skal vi ta en IQ test i lag? Jeg skal være enig i alt du sier hvis du har høyere IQ enn meg, ok?
Vis hele sitatet...
Hva har IQ-resultatet å si ang saken? Den med mest IQ har rett? Men greit, du vil bli ydmykt...
Sist endret av marsboer; 20. juni 2006 kl. 00:59. Grunn: la til et par ekstra quoter
Sitat av Pumpkin
Jeg er imot å ha de der i lande!

Var jo en dag her jeg leste i avisa, at det var fare for sykdommer pga utsultinga!
Asso, skal vi bare la de ligge på gresse å forpeste oss alle? Nei, send de ut av Norge!
Vis hele sitatet...
Asso, hvis du blir syk så skal vi bare la deg ligge på gresse å forpeste oss alle?

Det som er saken er at afghanerne bor tett, de hadde ikke rennende vann og dårlige toalettforhold. Dette sammen med at de fleste etter lengre tids sultestreik har dårlig imunforsvar er ei sikker kilde til sykdomsutbrudd. Det er snakk om omgangssyke og den slags, ikke svartedauden.

Sitat av Pumpkin
Kommer de til afganistan, blir de neppende liggende å sulte!
1. Det finnes jo ikke gress der :P
2. De blir et utmerket mål for bombing osv.

Bare send de hjem, de gjør jo ikke mye nytte av seg ved å ligge der!
Vis hele sitatet...
Er du klar over at du høres ut som en umenneskelig idiot? Kanskje vi skal sende deg til Afghanistan, så du kan bli et utmerka bombemål?

@ZyPreXa:Å sammenligne Afghanistan med Norge i '45 henger ikke på greip. Jeg antar det var den lokale rasisten som sendte inn leserbreva. Vi har et par her i byen også som sender psykotiske leserbrev til avisa på daglig basis.
Sitat av mainer
Atomet, skal vi ta en IQ test i lag? Jeg skal være enig i alt du sier hvis du har høyere IQ enn meg, ok?
Vis hele sitatet...
Mulig du er flink til å putte trekanter i rett hull, men det er dette med sosial intelligens også vettu, og der strøk du nettopp.

Forøvrig er det et godt poeng en eller annen kom med over - en obligatorisk legesjekk (gjerne også litt psykosjekk, ihvertfall for folk som kommer fra krigsområder et.c.), også for mindre hyggelige ting som hiv/et.c. kan absolutt være en bra ting, så folk kan få den hjelpen de trenger, men ikke som grunnlag for utvisning/avslag på asylsøknad, som jeg har en sterk magefølelse av at ponni mente det som.
Sist endret av atomet; 20. juni 2006 kl. 02:46.
Altså, det var du som nevnte det med IQ, noe som ikke har noe med saken å gjøre. Mitt poeng var det, og kun det.

Sitat av marsboer
Hva har IQ-resultatet å si ang saken? Den med mest IQ har rett? Men greit, du vil bli ydmykt...
Vis hele sitatet...

Hvis du ikke skjønte at det var ironi, er det greit. Jeg vet ikke hvor ydmykt jeg ville blitt, men...
Sist endret av mainer; 20. juni 2006 kl. 11:05.
Det er mulig du er kongen av mensa, men det spiller ingen rolle så lenge du ikke har peiling på samfunnet rundt deg. Dessuten er vi nå så langt off topic at jeg tror crew snart går berserk med sletteknappen.
Du må jo inrømme at det var du som tok opp at man burde ta en jævla IQ-test før man kunne ytre seg på internett. Jeg sier at det er bare idiotisk.
La de gjøre sitt, og vi gjøre vårt... Så slepper man mange problemer osv osv...
Sitat av mainer
Du må jo inrømme at det var du som tok opp at man burde ta en jævla IQ-test før man kunne ytre seg på internett. Jeg sier at det er bare idiotisk.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg nevnte det, sammen med eq, som du stryker på den siste igjen og igjen... ser du virkelig ikke den litt useriøse tonen i den kommentaren jeg kom med der?

Med fare for å gjenta meg selv...

Sitat av atomet
*sukk* hva annet kan man gjøre enn å riste på hodet over hvor mange idioter det finnes i verden...?

Det skulle ha vært obligatorisk iq&eq-test for å få lov til å ytre seg på nettet...
Vis hele sitatet...
Men faktisk, jeg tror nettet hadde blitt et bedre sted (for ikke å snakke om raskere, og lavere serverkostnader) hvis det hadde vært en "idiotsperre". Tenk så digg det hadde vært å slippe idioter som f.ex. mener at Oslo nattestid er like farlig som Kabul? Så tenker du på hvor mange det er av dem, og hvor mye ressurser de sløser bort...

*bleet (feilmeldingslyd)* "windows error 103330004884 - du er for dum til å få skrive på denne siden"

aaaaaaaahhhhhh.... det hadde vært deilig det....
Hva med å legge denne personlige krangelen til side og komme tilbake til topic? Evnt. kan dere jo krangle på pm.
Sitat av commie
Er du klar over at du høres ut som en umenneskelig idiot? Kanskje vi skal sende deg til Afghanistan, så du kan bli et utmerka bombemål?
Vis hele sitatet...
Er du klar over at jeg kommer fra Norge, er ikke snakk om at nordmenn skal sendes til afganistan! Kall meg umenneskelig idiot da, hvis du ser på meg som det! Da ser jeg på meninga di som helt bak mål.

Det er lovt å ha forskjellig mening vettu, trenger ikke være umenneskelig idot for å ha egne meninger! Tenk litt..
Sitat av Pumpkin
Er du klar over at jeg kommer fra Norge, er ikke snakk om at nordmenn skal sendes til afganistan! Kall meg umenneskelig idiot da, hvis du ser på meg som det! Da ser jeg på meninga di som helt bak mål.

Det er lovt å ha forskjellig mening vettu, trenger ikke være umenneskelig idot for å ha egne meninger! Tenk litt..
Vis hele sitatet...
Når man har "meninger" som du har, da skal du faen meg godta å få motargumenter.
Sitat av atomet
Ja, jeg nevnte det, sammen med eq, som du stryker på den siste igjen og igjen... ser du virkelig ikke den litt useriøse tonen i den kommentaren jeg kom med der?

Med fare for å gjenta meg selv...



Men faktisk, jeg tror nettet hadde blitt et bedre sted (for ikke å snakke om raskere, og lavere serverkostnader) hvis det hadde vært en "idiotsperre". Tenk så digg det hadde vært å slippe idioter som f.ex. mener at Oslo nattestid er like farlig som Kabul? Så tenker du på hvor mange det er av dem, og hvor mye ressurser de sløser bort...

*bleet (feilmeldingslyd)* "windows error 103330004884 - du er for dum til å få skrive på denne siden"

aaaaaaaahhhhhh.... det hadde vært deilig det....
Vis hele sitatet...

Joda, skal inrømme at jeg blir stadig mer irritert over idioter både her og andre plasser, og at det hadde vært litt deilig uten dem... Kanskje vi skal lage en "test" for alle nye brukere som vil komme inn på nFF?

Hvor er det mest farlig: 1. Oslo X. Kabul 2. Like farlig



Edit: Når det er sagt, jeg føler at dette er en svært vanskelig situasjon å diskutere. Det er mange gode poeng fra begge sider, og meningsløse likeså. Grunnen til dette tror jeg har med:
Hvor i Norge vi bor? (Storby-Distrikt).
Hvem er foreldrene våre? (Deres meninger om innvandring føler jeg blir den samme hos deres barn)
Opplevelser (Hvis du blir rund banka av en gjeng med utlendinger noen ganger, er du kanskje litt keen på å sende dem ut?)

Jeg, som bor litt ute på landet, er jo ikke så vant til et flerkulturelt samfunn, selv om det selvfølgelig finnes, så er det ikke så mye av det her... Dermed blir det ofte skapt fremmedfrykt.
Sist endret av mainer; 20. juni 2006 kl. 15:53.
Sitat av Jumbo
Jeg personlig syns at man bør få disse vekk. Og hvis det blir slik at de får oppholdstilatelse.
Så setter det et eksempel for andre, og tilslutt har vi flere tusner som sultestreiker! Råd til staten: Rydd opp fort som faen. Send dem vekk

I Norge sultestreiker man ikke!!!
Vis hele sitatet...
For å være HELT ærlig, må jeg nesten si at jeg er enig med Jumbo. Finnes mange måter å preotestere på, men det finnes da grenser?! Sultestreike midt i hovedstaden? I NORGE?? Det går ikke ann..

Jeg må da bare understreke at det ikke er rasistisk å si slike ting som jeg nettopp sa.
Jeg respekterer andres meninger om at det er greit at de sultestreiker osv.
Det er bare ikke hva jeg mener.
Sitat av DonTomaso
Når man har "meninger" som du har, da skal du faen meg godta å få motargumenter.
Vis hele sitatet...
Er "Du er en umenneskelig idiot" argumentasjon? Nei det er krangling.

Ser folk bruker begrepet rasisme litt her.

Rasisme er når man forskjellshandler folk og mener de er dråligere/bedre pga. "rasen" altså hudfargen.

Å mene at folk ikke skal få igjennom kravene sine bare fordi de sultestreiker er ikke rasisme fordi folka som streiker er mørke.

Det er det samme som at hvis jeg kaller en utenlending drittsekk fordi han er drittsekk så hører jeg med en gang "Rasist!" selv om det ikke har noe med hudfargen til personen å gjøre at jeg kaller han drittsekk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Racism rasisme
Sist endret av fappaggagga; 20. juni 2006 kl. 16:02. Grunn: Rasisme-foredrag
Altså grunnen til at de sultestreiker er jo å få saken sin revurdert, og ikke få oppholdstilatelse på grunn av at de streiker. Nå har det seg slik at de har fått saken sin revurdert (såvidt jeg vet) og fått avslag, hvorvidt det er rett eller ikke vet ikke jeg. Men for meg virker det ikke som at det er tatt særlig hensyn til FN's anbefalinger, og det i seg selv er tragisk. Men men, hvis folk klarer å leve med seg selv, når de mer eller mindre sender folk rett i døden, så er det vel ikke stort mere jeg kan "gjøre".

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg gitt de midlertidig oppholdstilatelse, inntil jeg hadde fått klare tilbakemeldinger fra FN osv om at de nå kunne sendes trygt HJEM, og ikke til Kabul, når de bor i en liten provins et sted, hvor de 'forsvinner' asap.

Og å sammenligne Kabul med Oslo blir bare for dumt, er som det ble sagt tidligere her ikke hver dag selvmordsbombere/bilbomber går av i Oslo (heldigvis )

Og dere to som diskuterer hvem som er smartest; grow up. Det er ikke det som er spm her!

PS. Jeg ser virkelig faren for økt bruk av sultestreik som et virkemiddel for å få opphold, derfor er det tydelig at regjeringen får fram at DET ikke funker. Men å gi de midlertidig oppholdstilatelse på f.eks 6mnd - 12mnd, hvor de på slutten evaluerer saken igjen på bakgrunn av FN's anbefalinger mener jeg ikke appelerer til økt bruk av sultestreik som virkemiddel.

-PEACE OUT!
Sitat av Pope
For å være HELT ærlig, må jeg nesten si at jeg er enig med Jumbo. Finnes mange måter å preotestere på, men det finnes da grenser?! Sultestreike midt i hovedstaden? I NORGE?? Det går ikke ann..
Vis hele sitatet...
Nei fysj og fy. I Norge skal man diskutere dannet og redelig. Hvis ingen hører på deg så er det ditt problem. Kan du si meg hvorfor det ikke går ann å sultestreike i norge?

http://www.antropologi.info/blog/nyh...dex.php?p=1902
NTT, jeg tipper du tenker på meg, og da kan jeg si med en gang at du har missforstått. Jeg påpekte kun at IQ ikke kunne brukes i en sånn sammenheng... Jeg tror heller ikke jeg er klokere, om du skjønner.
Hvordan kan sultestreik være et politisk virkemiddel?
Hvorfor skal jeg bry meg om noen afghanere nekter å spise. Det er ikke min mage som rumler...

(uten å blande meg inn i debatten for øvrig)
Sitat av geirergoy
Hvordan kan sultestreik være et politisk virkemiddel?
Hvorfor skal jeg bry meg om noen afghanere nekter å spise. Det er ikke min mage som rumler...

(uten å blande meg inn i debatten for øvrig)
Vis hele sitatet...

På grunn av at folk ser hvor langt de er villige i å gå for sin sak, muligens?
Sitat av commie
Nei fysj og fy. I Norge skal man diskutere dannet og redelig. Hvis ingen hører på deg så er det ditt problem. Kan du si meg hvorfor det ikke går ann å sultestreike i norge?

http://www.antropologi.info/blog/nyh...dex.php?p=1902
Vis hele sitatet...

Hmm.. De fleste mennesker har et land å bo i.. At noen land er mye dårligere stilt enn oss er i mine øyne irrelevant.. Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe de som har det værre enn oss. Jeg synes det er helt ok å sende penger og andre resurser til dårlige stilte land, men at de kommer hit til vårt land hvor de i bunn og grunn ikke har noe å gjøre og gjør noe slikt som de gjør nå, synes jeg rett og slett er frekt. Utolererbart.

Jeg bor i Bærum og her bor det minimalt med utlendinger i forhold til i Oslo. Dette fører til at jeg ikke er så "vant" med de som jeg kunne/burde ha vært. Nesten hver gang vi drar til Oslo for å feste, blir det bråk og det er nesten alltid med utlendinger. Når jeg sier dette tror du helt sikkert at det er vi som begynner bråket siden vi "kommer fra Bærum og tror vi eier alt", men det er faktisk ikke sånn det er. De begynner som regel alltid. Ting som dette gjør nok at vi får enkelte fordommer. Jeg er helt sikker på at om alle innvandrere i Norge dro ut av landet, ville kriminalitet i Norge sunket vesentlig. Så kan du jo begynne å ramse opp kriminelle gjærninger som Nordmenn har begått da, men det er ikke det jeg vil frem til.
Sulte steik støttere? Hvorfor det? Fordi du vegetarianer og ikke liker steik? Selv er jeg veldig glad i steik.
Pope, til deg sier jeg bare: It takes two to tango!
jøss.. engelsk og greier!
Sitat av NTT
Pope, til deg sier jeg bare: It takes two to tango!
Vis hele sitatet...
Ja, når du kommer så langt som til slossingen, trengs det to parter, men ikke før det.. Jeg vil ikke si at det er vi som begynner bråket når en pakistaner hvisker meg i øret at han hadde sex med moren min i går. Dette er jo en av de minst seriøse kommentarene man kan få og da skjønner man at de sier det kun fordi de vil ha bråk.

Vi kan selvfølgelig bare ignorere det og gå videre, men det er heller ikke alltid så lett.
Synd, men sant...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120304

Over 60 ganger har de rykka ut til en av de sultestreikende.. Synest det blir litt for drøyt...
Pope, det du sier om at det er utolererbart er, for meg, et tegn på at du ikke helt klarer å sette deg inn i disse menneskenes sitasjon, jeg tror ikke de tenker på om de er frekke eller ikke, de vil bare overleve. Det er selvfølgelig veldig synd på dem, men denne situasjonen er vanskelig, hva som enn gjøres blir feil, men de kan rettåslett ikke få oppholdstillatelse.
Det du sier om at utlendingene står for mye bråk og bla bla bla, jeg forstår hva du mener, men jeg syns det er like jævlig med pannebånd-keege preben, som forøvrig ser kliss like ut hele gjengen og er de minst spennende menneskene man kan støte på, som starter og yppe, grunnlaget er en helt idiotisk grunn som "ÆHH!!!! DU HAR SORT HÅR!!!!!! GOTHER!!!! SKARRU HA BANK ELL??????" noe jeg forøvrig hører ganske ofte
Jeg synes vi skal bli mye strengere på innvandringspolitikken vår. Men jeg mener vi burde dra den et hakk lengre. I det siste har jeg opplevd stor innflytting til Trondheim. Mange er fra Oslo, men det er også en del fra Stavanger og enda værre, en haug nordllendinger. Mange kommer til Trondheim fordi de ønsker å høre DDE og drikke karsk, men de fleste ønsker å få seg en utdanning eller en jobb. Jeg synes det er på tide at vi stopper denne innflyttingen. Vi må passe på at folk som ikke kommer fra Trondheim ikke lever godt av det vi har bygd opp i denne byen. Samfundet (en bygning for studentene) er ikke noe man kan nyte godt av helt uten videre. Denne bygningen er bygd av trøndere med blod og slit. Og da kan faen ikke oslofolk og annet møkk komme til denne byen og nyte godt av den.

Det er greit nok at utenbysfolket får seg jobber. Men de får finne seg i å stille seg bakerst i jobbkøene. De med bart og skinnvest skal selvfølgelig få et fortrinn (trønderske gener må selvfølgelig være et pluss, sier vel seg selv?).

Det er også hårreisende at utenbysfolket stjeler til seg utdanningsplasser. Her i Trondheim har vi brukt masse penger på NTNU og andre goder til de som studerer. Da er det rett og slett urettferdig at ikke-trøndere kan komme til denne byen og nyte godt av dette.

Mange av studentene flytter tilbake etter de har utnyttet ressursene våre på det groveste. De stjeler i grunn bare fra Trondheim. Dessuten skaper studentene mye uhygge, og mange av dem raver full i gatene. Kjører man forbi Samfundet på kveldstid kan man se fulle studenter med uforståelige dialekter sloss og gjøre gatene utrygge. Vi burde i grunn sendt de tilbake der de hører hjemme for lenge siden. Gjerne med tvang! Det er ikke rart at vi trøndere ser ned på ikke-trøndere når vi vet hvordan de egentlig oppfører seg!

Selv ønsker jeg selvfølgelig å studere i Trondheim, byene jeg og mine foreldre har vært med å bygge opp. Jeg synes det er på tide at folk blir mer trofaste til byene sine og heller fokuserer på å bygge opp sine egne byer. Det er ganske feigt å komme til Trondheim for å studere på universitet når de har høyskole i sin egen by. Selvfølgelig har de ikke de samme mulighetene, men hallo, man kan da ikke forvente seg alt her i Norge heller? Om vi i det hele tatt skal slippe inn ikke-trøndere bør vi i det minste kreve at de lærer seg trøndersk. Man må jo kunne gjøre seg forstått. Nordlendingene bør også legge igjen fiskelua hjemme og begynne å gro bart. Her i Trondheim er det bare "den siste viking" som får bære fiskelue!

Jeg burde egentlig skrevet en lengre post over uhyggelighetene ikke-trønderne fører med seg til byen vår. Alle matrettene og andre kulturødleggende ting, er et tema jeg for eksempel kunne skrevet en hel del om. Men jeg må nesten stikke. Foreldrene mine trenger hjelp til å pakke, for som ny-pensjonerte skal de nemlige flytte sørover, til Sørlandet! Der slipper de tross alt å måkke snø.

Sitat av Pumpkin
Er du klar over at jeg kommer fra Norge, er ikke snakk om at nordmenn skal sendes til afganistan!
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg helt enig med deg. Nordmenn fortjener flere rettigheter enn Afganere. Det sier vel seg egentlig selv? For nordmenn, de kommer jo faktisk fra Norge! Mens Afganere, de kommer liksom litt fra midøsten sånn ca? Eller var det Asia? Whatever!

Rettigheter er noe som burde være bestemt geografisk. Jeg har aldri skjønt hvorfor vi ikke splitter opp Norge i små delstater. Det hadde vært moro det. Sett for meg Stavanger som den rikmannsstaten pga mye olje etc, mens østlandet hadde ligget som et evig u-land. Haha! Skål for den da Så hadde Sandnes ligget som en slags innvandringsleir for stakkarslige østlendninger som prøvde seg på en frekk en og innvandre til Stavanger på jakt etter gull og grønne skoger (selv om det er mye grønne skoger på østlandet også da). Det hadde vært litt av et syn

Det er egentlig en skam at vi deler ressursene på den måten vi gjør her i Norge. Som de fra Stavanger ville sagt; "Er du klar over at jeg faktisk kommer fra Stavanger, jeg fortjener jo å leve bra!". Hva har for eksempel østlendingen bidratt med annet enn å lage et demokratisk styr hvert fjerde år?
Neutral Good
Mith's Avatar
RipZ: Kudos. Fin måte å sette ting litt i perspektiv.
Gi disse sultestreikende folka +(krekar og advokaten hans) et balltre, en sovepose, en primus og "dau mann på boks" for en måned, send de deretter til Bjørnøya.
Så kan de jævles med dyrelivet der ute istedet for å skape problemer for sosialkontorene i Oslo!, Fortsatt på NORSK grunn, ingen lov brutt!
Sitat av Skapsprenger
Gi disse sultestreikende folka +(krekar og advokaten hans) et balltre, en sovepose, en primus og "dau mann på boks" for en måned, send de deretter til Bjørnøya.
Så kan de jævles med dyrelivet der ute istedet for å skape problemer for sosialkontorene i Oslo!, Fortsatt på NORSK grunn, ingen lov brutt!
Vis hele sitatet...
Hvor skal vi sende de homofile da? Og hva skal vi gjøre når de går tom for "dau mann på boks"?
RipZ, mye bra, men er uenig i en ting der. Hvis f.eks Pumpkin blir sendt til Afganistan, mener du det er det samme som at en som nettopp er kommet til Norge fra Afganistan blir sendt tilbake? Eller bare misforsto jeg deg ?

Edit: Selv om Krekar ikke har noe med denne saken å gjøre, så mener jeg at vi heller bør ta imot hundre flere slike som sultestreika mot å få Krekar ut av landet.
Sist endret av mainer; 23. juni 2006 kl. 01:08.
Sitat av RipZ
Hvor skal vi sende de homofile da? Og hva skal vi gjøre når de går tom for "dau mann på boks"?
Vis hele sitatet...
1. Det er ingen som har nevnt homofile her.

2. Når Krekar, Melling og deres sultestreikende venner går tom for stridsproviant (sponset av den NORSKE stat) får de bruke det før omtalte balltreet til å skaffe seg noe å putte i munnen.

Bare sånn til slutt, jeg bor i et muslimsk land nå, har bodd her i 5 år.
Det er langt mellom bikinikledde chicks her, mange menn har skjegget i postkassa fordi det er så langt, svinekoteletter er ikke å oppdrive, det er i det hele tatt mange ulemper forbundet med å leve i et land der muslimer er i flertall. Bare begynn å be om at det aldri skjer med norge. Prognosene er ikke gode. God Natt.
Sitat av mainer
RipZ, mye bra, men er uenig i en ting der. Hvis f.eks Pumpkin blir sendt til Afganistan, mener du det er det samme som at en som nettopp er kommet til Norge fra Afganistan blir sendt tilbake? Eller bare misforsto jeg deg ?

Edit: Selv om Krekar ikke har noe med denne saken å gjøre, så mener jeg at vi heller bør ta imot hundre flere slike som sultestreika mot å få Krekar ut av landet.
Vis hele sitatet...
Krekar kan vi godt sende ut av landet. En som ikke vet å verdsette vestlige verdier og heller motarbeide dem, har jeg ingenting til overs for. Han er omtrent like trangsynt som mange her på forumet som tror rettigheter er noe man fortjener ut i fra hvor man er født. Kast han til de som vet å ta godt vare på han.

Jeg ser ikke helt poenget med å sende Pumpkin til Afganistan. En så trangsynt å evneveik person er det ingen som ønsker å ha i landet sitt. Da er det kanskje like greit at et ressurssterkt land som Norge kan ta seg av personen.

Pumpkin tror tilsyneslatende at han har en større livsrett fordi han bor i Norge. Det synes jeg er en skikkelig dårlig innstilling. At han bor i Trondheim gjør saken enda verre. Jeg skal snakke med Rita Ottervik og se om jeg kan få tvangssendt ham til Stavanger.

Årsaken til at de sultestreiker er først og fremst for å få fokus på debatten. Og har de oppnådd det? Det vil jeg absolutt påstå. Hva har de oppnådd på å få fokus på debatten? Man har tatt en ny runde med debatt og kommet med en konklusjon at man skal la dem bli midlertidig. Hver og en av oss ville sannsynligvis gjort det samme om man hadde vært i samme posisjon.

Skapsprenger; Hvilket land bor du i? Hvorfor drar du inn muslimer i denne debatten? Mener du at det er et påskudd å kaste ut Afganerne fordi de sannsynligvis er muslimer?
Skapsprenger; Hvilket land bor du i? Hvorfor drar du inn muslimer i denne debatten? Mener du at det er et påskudd å kaste ut Afganerne fordi de sannsynligvis er muslimer?
Vis hele sitatet...
Jeg er for tiden bosatt i Jakarta, lot meg blende av tilbud om å bli en meget ung flykaptein, har søkt om & fått ansettelse hos Ryanair, so WATCH UP guys..

Vel la oss se litt på hva slags metoder Afganerne tyr til for å få bli i kongeriket Norge, de sultestreiker.

I mangel av bedre ting å foreta meg en kveld i forrige uke satte jeg opp hvem som ikke støtter sultestreiken til disse individer..

I norge 2 selskaper:

OBAS: Ofotbanen

RIMI : Billig

Sosialismen lenge leve
Pumpkin: For all del, vi kan godt deportere deg til camp x-ray istedet, jeg har hørt at du har terrormistanker mot deg, så det er helt klart på sin plass å sende deg dit.

Skapsprenger: Fint at du jobber hos ryanair, da vet jeg at jeg slipper å fly med deg (en gang, aldri mer).

Hva er så utrolig galt med at de sultestreiker? Det er så ikke-voldelig det går å få det, og de får oppmerksomhet rundt en sak som fortjener oppmerksomhet. Syns de gutta som mener at det er helt greit å sende dem tilbake burde bli sendt dit et år eller to selv, så kan de som overlever få lov til å prøve å komme seg til norge som best de kan.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sputch
Jeg mener fortsatt at Kabul er trygt nok for at de asylsøkerene kan sendes tilbake. Mine korte motpåstander (merk: påstander) på noen av dine påstander:
* Du kan ikke si at Kabul ikke er trygt bare ved å referere til noen grusomme enkelthistorier, man må se på helheten.
* Det bor ca. 3 millioner (pluss minus en million) i Kabul og ISAF styrken består av ca 10 000 mann, Norge sender en del ekstra soldater ned 1. juli. Du kan se alle tap ISAF-styrken har hatt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Interna...sistance_Force Ikke noe spesielt unormalt høye tap i en slik situasjon vil jeg påstå.
* Mora som hadde mistet sønnen sin, var hun norsk? Vist hun var norsk: Siste drepte norske soldat i Afghanistan var i 2004, i et bakholdsangrep av en rakett (navn: Tommy)
* Ehh, at Norge har brukt penger på militære formål der nede er for å hjelpe! Da blir det 500,3 milliarder på "hjelpearbeid" (ref: dine tall)
* Angående at enkelte der nede er politisk forfulgt osv, les pressemeldingen som stod i min forrige post! Kort sitert: "Norge lar afghanere som har et beskyttelsesbehov få bli i Norge"
* Og merk: Jeg har ikke sagt Kabul er trygt, jeg har sagt Kabul er trygt nok (vi snakker om asylsøkerne som sultestreiker. De som har beskyttelsesbehov blir som sagt ikke sendt tilbake)

Svar meg gjerne
Vis hele sitatet...
Du mener at kabul er trygt nok.. har du vært der?
Jeg trekker inn enkelthistorier for å understreke det faktum at de sier det er trygt.
hadde det vært trygt hadde det ikke vært nødvendig for en eller hundre soldater å dø.
damen pratet norsk, om hun er norsk vet jeg ikke.
hun var også rimelig full, så det er jo en sannsynelighet for at hun bare prata piss, men å rakke ned på, skjelle ut noen og lage et større show fordi de har samme nasjonalitet som de som drepte ungen er litt i drøyste laget, dersom det var en spøk.
De tallene jeg skrev var kanskje *litt* store. jeg vet egentlig hvor mye det er snakk om, bare at det er mye.

"Norge lar afghanere som har et beskyttelsesbehov få bli i Norge"

hvem er det som bestemmer hvem som har beskyttelses behov og hvem som ikke har det?
staten? ud? politiets utlendingseksjon?
og på hvilke grunnlag bestemmer de dette?
Sitat av HellToPay
Du mener at kabul er trygt nok.. har du vært der?
Vis hele sitatet...
Barnslig argumentasjon, spar meg. Men så til saken
Sitat av HellToPay
hvem er det som bestemmer hvem som har beskyttelses behov og hvem som ikke har det?
staten? ud? politiets utlendingseksjon?
og på hvilke grunnlag bestemmer de dette?
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke sikker på, men jeg har tillit til hvordan staten håndterer denne saken så for meg er det likegyldig. Det kan virke på meg som du ikke har det, og er ganske uening i hvordan Norge har behandlet hele greia. Og vist du er misfornøyd så håper jeg du gjør noe med det (Jeg liker ikke folk som bare klager uten å ta handling. Merk: jeg har ikke sagt at du er en av dem)


Jeg tror vi får være enig om uenighet, det virker som det er nok av personer på begge siden av denne saken. Personlig skulle jeg ønske at verden ble en nasjon, med ett språk og fullstendig religionsfrihet. Da kunne vi kuttet ned på uendelig mange årsverk som vi kunne brukt på mer fornuftige ting.

Her er forresten to artikler som viser at det ikke bare er vi to som er uenige. Begge er basert på en enkeltpersons oppfatning så det er ca 0 verdt etter mitt syn.
- Sikkerhetssituasjonen i Kabul ikke god
«Det er ikke farlig å komme tilbake til Afghanistan»
Faktisk... selv i den artikkelen du linker til som skal vise at det er trygt i afghanistan, så er det et par ting som tyder på at det ikke er så trygt som intervjuobjektet påstår:

1: Hvorfor har han ikke med seg familien tilbake? Ok, dette kan jo tross alt også være fordi de rett og slett heller vil bli der hvor barna har vokst opp osv, men... hadde det vært så trygt, så virker det rart på meg at de ikke har blitt med.

2: "Dagbladet.no treffer Wolasmal i huset han bygget for 35 år siden. En mur omringer huset, og et par sikkerhetsvakter sitter utenfor og passer på at ingen uvedkommende kommer inn."

Ahem... ok... en mur omringer huset, og et par sikkerhetsvakter til å passe på... joa, helt klart trygt der...
*sukk*

Les: "Begge er basert på en enkeltpersons oppfatning så det er ca 0 verdt etter mitt syn."

Vær så snill, les hele artikkelen og ikke klipp ut deler som blir tatt ut av sammenhengen.

Jeg gidder ikke bruke særlig tid på slikt tull, så her er litt klipp&lim
"Rundt halvparten av de som sultestreiket i Oslo, var hazarer, får Dagbladet.no opplyst av afghanernes talsmann Zahid Athari. Tradisjonelt har hasarene vært den folkegruppa som har hatt det mest vanskelig i Afghanistan. Men flere diplomatiske kilder Dagbladet.no har snakket med, sier at hazarene aldri har hatt det bedre enn i dag. 70 av 140 afghanere som har fått endelig avslag på asylsøknaden i Norge har oppgitt til UDI at de er hazaraer.

- Livet er vanskelig her, men sikkerhetsmessig er det ikke farlig for noen folkegrupper i Kabul eller nordover i landet. Verken for hazaraer eller andre, sier han."