Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2082
Her på forumet er det jo en god del freaker som har hatt lang fartstid innen spill og andre aktiviteter på data.

Og da er det helt sikkert noen som kjenner til The Neverhood!?

For dere som ikke vet hva Neverhood er, så kan jeg si at det er ett spill!
Du styrer en plastilina figur(laget av sånn leire som sikkert alle lekte med i barnehagen) som heter Klayman. Du våkner opp ensom i et lite rom, når du kommer ut må du trave rundt å løse mange små praktiske oppgaver, før du til slutt bekjemper en ond konge!
Alt foregår i en plastelina verden!

Info:
Spillet ble utgitt i 1996
Det er laget av animatøren Doug Tennapel
Og ble released av Dreamworks Studios
Finnes i en annen versjon på Playstation, der kjent som Skullmonkeys(utgitt 1998)

På internett finnes det utallinge fan-sider og sider med tips og gode råd for de som plages med spillet, riktig nok er noen av disse sidene utdaterte, men det finnes faktisk noen som fortsatt er aktive! Soundtrackene til spillet lever også den dag i dag!


For meg startet det hele med en demo som jeg kom borti da jeg gikk barneskolen!
Men siden det bare var en demo ble spillet fort glemt!
Mange år senere, for 2 år siden, bestemt min bror og jeg oss for at vi skulle finne dette spillet i full versjon, og fullføre det!
Vi trølet gjennom en hel haug av gamle Komputer For Alle blad i håp om at det skulle stå noe om spillet der, for i tidenes løp, hadde vi helt glemt hva spillet het!
Vi hadde kun noen vage bilder i våre hoder å gå etter!
Det tok toppen to timer før vi fant navnet på spillet, og da jeg smakte på ordet Neverhood, strømmet minnene fra min yngre dager til, mot alle odds var vi nå et steg nærmere å fullføre vårt oppdrag!
Men det skulle ta ytteligere to uker å finne en brukbar nedlastning av spillet!
Vi prøvde flere steder, men enten så var det demo versjonen, eller så var det nedlastning mot betaling på gamle utdaterte fan-sider!
Men så, en dag min bror satt på DC++ dukket det opp, en mappe med navnet Neverhood!
Gleden strømmet på, vi hadde funnet en brukbar nedlasting!
Det tok riktig nok noen timer å laste det ned, men det gikk til slutt!


Nå har jeg gått igjennom The Neverhood opptil flere ganger, og det er helt utrolig å tenke på at et slikt kunststykke er blitt laget! Og det for 10 år siden!
Spillet er helt genialt, tidenes beste adventure spill, ingen over ingen ved siden!
Tiden går Neverhood består!

Så kommer poenget med denne tråden, siden jeg synes dette spillet er så utrolig genialt, lurer jeg på om det er noen av dere som kjenner til det?

Hvilket forhold har DU til The Neverhood?
Spilte bare demoen, men var fullt i sprøe oppgaver å gjøre.
Hvor kjøpte du fullversjonen?
du kunne ikke lakt ut en link til spillet dere lastet ned da eller evevtuelt lastet det opp så andre kan få glede av det også


og fungerer det til xp når det er 10 år gammelt??
JA det funker på XP uten problem. skal se om jeg ikke kan få lastet det opp om ikkke lenge.
Yay! Rå demo av det spillet. Men fikk aldri testa fullversjonen.
Haaknes's Avatar
Trådstarter
Som Bjørn_H89 sa, så funker det perfekt til XP!

Til dere som bare har spilt demoen, så har dere bare sett toppen av isfjellet!
Spillet er så ufattelig my større enn man kanskje forestiller seg av demoen.

Skal se om ikke jeg også får lastet opp fullversjonen om ikke så lenge...

Grimdoc: Jeg har ikke kjøpt fullversjonen, men lastet den ned!
Jeg har orginal cden her!
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Samme her, jeg kom aldri langt da gikk bortover den gangen med all teksten på veggen. og det var vel så langt jeg kom
Har original cd'en jeg også. Veldig god humor i spillet, selv om jeg ikke kom så veldig langt
Neverhood og Skull Monkeys FTW!
Kjøpte spillet for en tier på ginza i håp om å kunne spille det, (har bare spilt demoen) men den ene cden var ødelagt Forferdelig!
hoho, animerte spill er morro;D spillte det da jeg var litt mindre, fikk lasta det ned for noen måneder siden... menmen... morro spill er det ja
Oioi! Bringer minner det ja. Husker meg og brodern satt og spilte det i ganske så lang tid. Det jeg husker best var når Klayman(var det det han het?) snurret på spilledåsen, så kom det svære jeg-vet-ikke-hva igjennom veggen/fjellet. Gode minner ja. Har lett etter CD-en flere ganger, uten hell.
Men det må nok prøves igjen, ettersom jeg aldri klarte å runne det.
Åh..! Etter litt tenking kommer minnene tilbake til meg, jeg har jo spillt dette spillet for MANGE år siden!

Må se om jeg greier å finne det på nett, husker jeg spillte gjennom demoen alt for mange ganger!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det beste med hele spillet er den fantastisk råe OST-en (som jeg tilfeldigvis har liggende på harddisken).
Aner ikke om det er så populært å nevne dette her på forumet, menne.. *host*torrents*host*
Jeg holder på nå og er ferdig om ca. 5t.

Send meg en PM ang. dette så kan jeg forklare hvordan man laster ned via torrents og hvilken torrent du bør bruke.. Kommer til å være pålogget i hele kveld til et godt stykke utover natten.
Sist endret av Pope; 14. juni 2006 kl. 19:50.
Ja... Det er virkelig noen som har vært bortig dette FANTASTISKE spillet!

Jeg husker da det kom ut, så satt min bror og jeg å spilte det på slutten av 1900-tallet.
Det var så fett! Det var som om du så verden på ny!
Etter årene gikk så har det bare ligget stille, så for en liten tid siden startet jeg en leteakjsjon etter spillet; Jeg letet overalt. Både i huset, kjelleren, verkstedet og til slutt fant jeg det muggne coveret. Der var Cd'en!

Det var som en rus å sette seg å spille det igjen
Det var sykt fantastisk, minnene poppet fram og jeg gjorde ingenting annet enn å sitte foran data'n! Til slutt runnet jeg det, men fordi jeg trykket feil fikk jeg "Bad" slutt. Slik at Klayman tok på seg krona og ble den skumle kongen slik broren hans var... Jeg falt nesten i gråt p.g.a. dette! Jeg hadde lagt min sjel i spillet, men så blir Klayman slem....

Vet du hva; Jeg vurderer å starte på nytt etterpå å få bra slutt!

Behind the Scenes var sykt kul da, for de som har sett det! Det er på fullversjonen på cd'en iallefall. Der snakker de om hvordan de har laget spillet og viser modellen av leirebyen. Det som er så sykt fett er at det bare helt uventet midt inne i Behind the Scenes så har de en bruskonkurranse og han medhjelperen filmer at han slår data'n til sjefen med en slægge og hele data'n sprenger. En mann som er intervjuet blir så redigert å tegnet briller på og at det renner ørevoks ut av øret hans og krypende edderkopper går oppover ryggen hans. Det så sykt morsomt at jeg annbefaler alle til å kjøpe fullversjonen. Men det er vanskelig å få tak i, sikkert!

Offtopic: The Neverhood tar ikke mer enn 10mb plass på hardisken og det er hva som er annbefalt av plass.
Det går an å laste ned via http://www.the-underdogs.info/ ... (mods kan fjerne linken, om det ikke er lov å poste til sider en gang..)
Uansett, jeg prøvde det litt, men det endte opp med å ikke bli spilt :/ Lånte en kopi av en kamerat av meg for noen år siden.

Stilig lagd da
▼ ... over et år senere ... ▼
Aw, the Neverhood<3
Kjøpte det av en kompis for en tier, har ikke angret ett sekund. Dog bare kopi, men funket likefult, så brydde meg virkelig ikke.
Og ja - gammel tråd. Kom tilfeldigvis over den via google.
Neverhood: Spise fluesopp-kuler dagen lang