Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 2622
Trådstarter
69 1
prøvde det der, installshield henger seg igjen. Men takk for tips!

btw, autorun er faktisk ikke exe fil på mohpa dvden, det er .inf fil, så jeg må kjøre setup.exe
Sist endret av RødHammer; 31. mai 2006 kl. 00:42.
Ja, da skriver du bare wine setup.exe, da :-p
Hva skjer dersom du forsøker å kjøre cedega setup.exe?
Trådstarter
69 1
det er nettopp når jeg kjører wine setup.exe at jeg får installshield men at det henger seg, når jeg prøvde med cedega setup.exe så loader den installshield mye fortere, men får bare følgende beskjed når jeg trykker på NEXT : The registration number was not correct, Installation cannot continue, og i konsollen stod dette:
[tore@localhost setup]$ cedega setup.exe
Warning: Language 'nb' was not recognized, defaulting to English
Warning: Language 'nb' was not recognized, defaulting to English
[tore@localhost setup]$ Created not existing system directory 'CWINDOWS\Application Data'



Men takk for tipset Får i allefall bedre resultat med cedega

Men når sant skal sies: Alle mine pcer kan drive selv en stab med data ingeniører til vanvidd! Jeg skjønner godt om dere ikke gidder å være med på dette "lasset"!


edit: hmm, tror jeg skal logge meg inn på root og prøve cedega setup.exe igjen

edit 2: her fikk jeg ett annet resultat:
[tore@localhost ~]$ su
Password:
[root@localhost tore]# cd /mnt/cdrom/setup/
[root@localhost setup]# cedega setup.exe
Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/transgaming_cedega/Point2Play_gui.py", line 2668, in ?
config_file_to_use = str("cedega_" + Point2Play_ref.default_winex)
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'NoneType' objects
[root@localhost setup]#

Da prøver jeg med wine

edit 3: resultat:

[root@localhost setup]# wine setup.exe
wine: creating configuration directory '/root/.wine'...
err:advpack:create_tmp_ini_file Unable to create temp ini file
err:advpack:create_tmp_ini_file Unable to create temp ini file
err:module:load_builtin_dll failed to load .so lib for builtin L"opengl32.dll": libGLU.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
wine: '/root/.wine' created successfully.
[root@localhost setup]#

Samme resultat med wine, installshield wizard henger seg.

btw fatman, når du sa dette: Dette er kanskje ikke den beste måten å løse problemet på, altså å skylde på alle andre enn deg selv ... , mener du da med det jeg sa om at den cedegaen jeg lastet ned var den alle sa den funket på? her er en liten kommentar av hva en av de sa: * General information
* Detailed information
* Comments (1)
* Report a problem


1 comments posted so far
Add your own »
1.On May 19 2006 @ 22:49 starkes wrote:
Hey

just wanted to say to anyone downloading cedega, THIS is the one that worked for me out of a possible 10 different torrents for cedega.

Basically all you have to do is extract this file, then take the 3 directories it spits out and copy them to your root directory (/) and everything will go where it needs to.

just follow the instructions included and it will work GUARENTEED!

Until a new version of cedega comes out (past 5.1.3), this is THE cedega torrent to get.



Og jeg har ikke sagt at det var Starkes feil.. ? synes bare at det var en litt rar ting å si at jeg skyldte bare på dere alle sammen når jeg var frustrert tidligere. Og jeg ville bare klarne opp i det, jeg ville gjerne ha lagt ut link til den torrenten om det ikke var for at jeg hadde blitt banna av moderator (faktisk litt rart at det er greit med små unger som driver rundt omkring på freakforum.nu heller enn nedlastning av program vare).

Og jeg prøver ikke å starte noe her, ville bare si fra om de to tingene. beklager hvis jeg fornærmet noen når jeg brukte freakforum som eksempel.
Sist endret av RødHammer; 31. mai 2006 kl. 00:58.
Vandrer vel litt langt offtopic her.

Sitat av RødHammer
btw fatman, når du sa dette: Dette er kanskje ikke den beste måten å løse problemet på, altså å skylde på alle andre enn deg selv ... , mener du da med det jeg sa om at den cedegaen jeg lastet ned var den alle sa den funket på? her er en liten kommentar av hva en av de sa: * General information
* Detailed information
* Comments (1)
* Report a problem

... etc
Vis hele sitatet...

Vel, overhode ikke, det jeg siktet til var at de fleste feil som oppstår i Linux/GNU er brukerens feil. Ja,jeg vet at Linux/GNU av og til fucker opp den også, men i 99 % av tilfellene er det brukern som "kuker" det til. Meg selv inkludert. (Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har klaget til en av moderatorene her over at jeg ikke får ting til, før jeg oppdager at det er JEG som gjør feil).

Det jeg prøver å si er at Linux/GNU ikke er som windows (j.f. en av mine andre poster) Å gå over til et nytt OS, krever at man tenker anderledes, eller i det minste prøver å tenke nytt. Med litt ettertanke så krever det ikke bare å tenke, men må gjøre ting anderledes. Det er en god del ting man skal lære seg, man skal bla forstå hvordan OS'et "tenker" og hvordan det er utformet.

Men nå over til noe helt annet. Etter å ha lest tråden en gang til. Så kom jeg over denne:

Sitat av RødHammer
edit:

Raze: Jeg gikk til Wine linken din, så at det sto i586, jeg har amd athlon 64 3000+, men takk allikevel!
Vis hele sitatet...

Spørsmålet mitt blir da som følger har du installert 64 bit versjonen av Mandriva?
Husker jeg hadde store problemer med 64 bit og Cedega for 1 år siden, uten at jeg helt kan huske om jeg fikk det til, eller om Cedega'en begynte å fungere etter en ny release.

Det er viktig å skille hvilken CPU du har og hvilket OS du har installert. Dersom OS'et er 32 bit kan du uten problemer bruke iXXX filer, men dersom du har installert 64 bit versjonen, kan, og vil du, få problemer.

Håper dette hjelper, om ikke annet, så har jeg fått sagt hva jeg mener og tror.

Forresten dersom du skal prøve Ubuntu så er 6.06 (aka 6.04, som den tidligere var kjent som) rett rundt hjørnet og jeg er sikker på at du finner RC'en liggende en plass (Release Candidate).

Som jeg, og andre, har nevt er Ubuntu den linux distroen "de fleste" benytter seg av, og foruten Gentoo har Ubuntu det "beste" support miljøet jeg har besøkt.
Trådstarter
69 1
Takk takk, men fikk Cedega til og funke nå, men ingen av spillene da, bortsett fra hl2 i seg selv, og det fikk til og med memory leak..

Men takk for all hjelp og alle tips.. (trekker meg rolig og stille tilbake)
Etter et kjapt søk, fant jeg dette; http://frankscorner.org/index.php?p=ishield
Forklarer vel kanskje hvorfor den hang seg på install shield.
Trådstarter
69 1
Takk, men det hjelper lite når hl2 bare så vidt starter opp og til og med får memory leak, samt at css ikke vil starte, får bare logoen så hopper det tilbake. Takk igjen, btw, wine takler ikke 3d, har hørt det fra ett godt hold. wether or not wine kan brukes til og legge inn windows filer i samme windows klone som cedega, tviler jeg på, prøvde i sted men får bare mange forskjellige beskjeder som går ut på det samme: det funker ikke.

Men takk igjen! Og takk for alle tips og all hjelp!