Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 7190
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Dire Straits - On every street.
Nydelig gitarspill i den sangen.

Eller kanskje jeg skal være litt sarkastisk og skrive Europe - Final Countdown
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
For å skaffe litt ekstra tid så kunne jeg valgt Echoes av Pink Floyd. men jeg ville nok valgt Wish You Were Here av Pink Floyd. Fin sang som får meg til å tenke på en hel rekke forskjellige ting.
Jack Johnson - Mudfootball (For Moe Lerner)
&
Big Bang - Lights Go Out (med Taran) /Akustisk


Jeg måtte ha hørt de to sangene hvis jeg visste jeg skulle dø.

Hadde jeg hatt noen lengre tid på meg skulle jeg søren meg hørt igjennom et Aerosmith album også med "I Don't Want To Miss A Thing" og "Lay It Down" samt Steve Vai med "Whispering a Prayer".

Hvorfor? Fordi det er balsam for ørene mine, og terapi for sjelen.
*nynne "i et rosa helikopter"*
"Waiting For My Real Life To Begin" av Colin Hay ekstremt bra sang så alle bør høre
Limahl - never ending story

Tror nok den er relativt selvforklarende...
Jeg ville vel valgt "Dream Theater - A Change of seasons", den låta er vel det nærmeste man kan komme musikalsk orgasme.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Phil collins - another day in paradise


Tenkte lenge på det her... jeg har forskjellig musikksmak etter humør/sessongene men den der var den første sangen jeg hørte mye på (i en alder av ca 5-7 år)
Pink Floyd - Wish You Were Here
The Doors - The End
Jimi Hendrix - Little Wing
Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary
Jeff Buckley - Hallelujah
The Beatles - While My Guitar Gently Weeps

Må bli en av disse, sikkert mange fler, men orker ikke tenke fram fler ;p
Sist endret av cryo; 18. april 2006 kl. 16:15.
Ash - Folk Song
Hvorfor er vanskelig å si, men Ash er yndlingsbandet mitt, og blant de rolige sangene er det Folk Song jeg liker best. Sangen er isolert sett kanskje trist, men jeg blir glad av den. Vil ikke gå inn i døden trist, og derfor synes jeg mange av de andre sangene som er nevnt ikke passer så alt for godt. Greit nok, det er nevnt mange vakre sanger, men hvorfor skal man abolutt være trist?
det måtte nok blitt time of your life av green day.. hvorfor? fordi den sangen betyr masse for meg, synes den er kjempe fin
Jeg hadde nok gått for Dire Straits - Brothers In Arms, rett og slett fordi jeg syns sangen er utrolig fin. Denne sangen skal også spilles i begravelsen min. Så skal brenne den ut, skrive " skal spilles i min begravelse" og legge den ett trygt sted.
Tror det måtte bli en Jokke-låt.
Enten Jokke & Valentinerne - En perfekt dag, eller Jokke & Valentinerne - Sola Skinner.
Fordi disse to låtene spilte jeg konstant en periode jeg hadde det helt fantastisk. Og flashbacks kommer i ett sett hvis jeg setter de på.
Ac/Dc - Hell ain't a bad place to be
.....eeeeller
Ac/Dc - Highway to hell

trenger jeg egentlig å si no' mer?

Har ikke akkurat levd livet(så langt) etter bibelen for å si det sånn
Oslo Gospel Choir-En Stjerne Skinner I Natt

Kan ikke forklare. Den betyr bare mye for meg
Jose Amnesia - The Eternal (sunrise mix).

En mer behagelig låt har jeg ikke vært borti til dags dato. Den bringer frem stort sett bare fine minner.
Det må nok bli Dream Theater - Octavarium, men det er egentlig mange låter jeg kunne tenke meg å høre
Når jeg tenker meg om, så ville tror jeg at jeg måtte ha hørt BÅDE You'll Never Walk Alone og Vamp - Tir Na' Noir (ukjent? Last ned. Spill av. Få frysninger). Den sangen tror jeg at jeg kan høre et døgn i strekk uten å bli lei.
Sitat av JoakimG
...valget ville falt The End av The Doors.
Vis hele sitatet...
Helt enig, også ironisk sett.

Ellers kunne jeg valgt Any Colour You Like med Pink Floyd. Og mens jeg var igang med DSotM, og at egentlig DSotM er en lang sang i seg selv, kunne jeg jo satt på den. :-)
Det ville nok blitt Sting - Shape Of My Heart.. Den sangen har en utrolig betydning for meg, har hørt på den i gode og uforglemmelige stunder Det er da jeg kommer på alt det fine jeg har opplevd, mye av det livet kan by på..
For å være ærlig, så aner jeg ikke.
Men store høytalere er et krav :C

Kanskje The Pillows - Beautiful Morning With You

Liker'n
Jeg ville valgt Mew - Comforting Sounds

Det er en sang som har betydd mye for meg de siste årene. Den passer kanskje bedre til døden på sengeleiet enn i en flystyrt, men avslutningspartiet er helt fantastisk. Er omtrent så jeg får "ut av kroppen-opplevelser" bare jeg hører den sangen. Nei, jeg er ikke gal

"Back when we were kids, we would always know when to stop.
And now all the good kids are messing up.
Nobody has gained or accomplished anything."


Min sang ville vært: Eva Cassidy - Fields of Gold.

En utrolig fin og rolig sang som for meg til å tenke på fine og triste øyeblikk i livet mitt.
Pink Floyd-Comfortably numb....den er så dyp
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror jeg ville valgt Sinatra - My way
I'm walking on sunshine-

fordi jeg liker ironi og vil at folk skal le.
Bryan Adams - Summer of 69
Guns n Roses - Paradise City

Den minner meg om året på folkehøgskole, og strengt tatt et av mine mest lykkelige år.
Opeth - Blackwaterpark

Sangen har en ekstrem del som gir meg frysninger, samtidig med en veldig rolig del.
Pantera - The Underground in America
Jeg får ca 14 orgasmer på rad av det spesielle gitar partiet som starter like etter sangen runder 3 min. Ellers er det den beste Pantera sangen som finnes!

Tierra: sjekka den sida di, og musikken som ligger der er ganske bra Det kommer fra en metal-elsker, så det må da bety noe
EDIT: Ting begynner å falle ned fra veggen Tierra
Sist endret av hedningen; 8. mai 2006 kl. 14:10.
Sir-Mix-a-Lot - Baby got back...

Hør på teksten, også må jeg gi den informasjonen at jeg elsker feite damer.
Sitat av kikke
det måtte nok blitt time of your life av green day.. hvorfor? fordi den sangen betyr masse for meg, synes den er kjempe fin
Vis hele sitatet...
Enig! Godsang! *20tegnpiss*
Har isåfall noen på lista:

Soilwork - Departure plan (fordi den er bare helt utrolig sterkt skrevet, får frysninger og føler meg sterk de gangene jeg er deppa og hører på den)

Opeth - Hours of Wealth (en fabelaktig pen og nydelig sang som rører sterkt ved meg, en fin sang som man hører på av kontrast og balansering når man er glad)

In Flames - Dead End (en mer perfekt sang for å springe ut i døden uten å ha noe å tape finnes ikke)

og selvfølgelig Happy Tree Friends!
kommer an på hva som skjer i det øyeblikket jeg skal dø... ligger jeg å pines eller har jeg det godt?

for har jeg det odt tror jeg jeg velger noe 30-40 minutters greier fra guns n roses.
mens at om jeg pines velger jeg sommaren er kort fra nordmenn er gale som varer i 2 sekunder
Beatles - Here Comes The Sun
Er veldig usikker på hva jeg ville ha valgt, men jeg tror jeg satser på noe rimelig originalt som Eivind Grovens symfoniske versjon av Draumkvedet - første eller sjuende del.

Andre alternativer er Steppenwolf - Born to be wild og Joglaresa - Ave, beata femina eller Symphony X - Through the Looking Glass
Sist endret av Redstorm; 8. mai 2006 kl. 20:22.
Rosa Helikopter \o/\o/\o/ò/
Ville nok enten ha blitt Fire Coming Out of A Monkeys Head av Gorillaz eller Special Morning av Ralp Myers and the Jack Herran Band.
Den første fordi den har noen utrolige deilige "refreng", og det at den er en fin historie om hvor jævlig verdenen noen ganger kan være for noen.
Den andre fordi den virker beroligende og har en akkurat fin fin slutt idet jeg treffer vannet og trykkbølgen massakrerer kroppen min.
Når jeg vandrer heden vil jeg høre Annie Lennox med Into The West!
Den er vakker, det må være behagelig å dø til den!
Faen, begynner nesten å grine bare av å tenke på den..

eller Air av Bach!
Sist endret av NancyBoy; 8. mai 2006 kl. 21:11.
Motorpsycho - "Hey Jane" eller "Kill Some Day".
Ville hørt Pearl Jam - Last Kiss
Minner meg på de vennene mine som har sagt opp sin kontrakt med livet. Og selv om jeg ikke er religiøs av meg, håper jeg at jeg får se de igjen i det såkalte dødsriket..
Jeg ble litt usikker på hva jeg ville valgt.
Enten ville det blitt den nye godsangen min: Fonky Fresh - Bara för dig

Eller The Strokes - Heart In A Cage
Det er godsangene min for tiden
postgirobygget - nabohuset, jokke & valentinerne - øl eller rammstein - mein teil. kommer helt utifra hvilket hummør jeg er i da dette skjer..
lifehouse - you and me

betyr masse for meg.. da hadde jeg dødd med fred i sjelen
Stonegard - goldbar
Bare fordi at det er en nydelig sang, men selve bandet er faktisk gangske skuffende. Kan ikke anbefale noe annet enn den sangen fra akkurat stonegard, som faktisk er et norsk band.

Turbonegro - Sailor Man
Turboneger siden jeg er turbojugend, og Sailor Man siden den gjør meg spinnvill! Turboneger har bestandig hatt en plass i hjertet mitt, om ikke mye så ihvertfall en klaffe.

Når jeg først vet at jeg kommer til å dø på en slik måte, i selve sekundene før krasjet, så er sannheten at ingen sang i verden kommer til å klare å roe meg ned. Jeg har ikke noe naturlig godt forhold til døden, enda det er mange som har det. Selvfølgelig er alt dette hypotetisk.. men når jeg først skriver, så skriver jeg!
Ville hatt Lynyrd skynyrd - freebird har jeg hadd tid til den og viss jeg hadde dårlig tid soad - toxicity
Kurt Nilsen - She's so High

Kurt har en stemme som synger godt i mine ører, sangen fenger.
Guns'n roses knocking on the heavens door.
▼ ... over et år senere ... ▼
Metallica - Nothing Else Matters!

Jeg husker denne ble spilt i mitt søsksenbarns begravelse, og jeg skal ærlig innrømme at jeg gråt. Dette var første gang jeg hørte den, og den gikk sånn innpå meg at jeg spilte den sikkert i tre dager i strekk!
Denne betyr så mye for meg, at den er den sangen jeg helst ville hørt før jeg kubbet.
Audioslave - Bring Em Back Alive

Ikke nok med at den er min favorittlåt, men teksten passer også godt til døden.