Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1040
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Kan med en gang si:

Portene er åpnet og jeg har delt nok.

Jeg har problemer med å finne ting når jeg søker på DC++. Jeg søker på ting jeg vet jeg vil finne noe på. Men får ikke frem noen treff. Kommer meg heller ikke inn på noen personer. Men de får lastet ned fra meg.

Det er bare av og til det er slik. Hva kan problemet være?
Vet ikke om jeg spør litt basic nå, men har du prøvd både active- og passive mode?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg står på active mode. Og det har alltid funket før. Alle innstillinger jeg har er slik de alltid har vært og da har det funket.
Du må legge inn din nett ip adresse, som du finner på www.whatismyip.com
Åpne porten i routern din (vis du bruker router)
Så skal det bare være å koble deg på hubber....
Når jeg ikke får opp søk og slikt er det i allefall fordi jeg ikke er i active mode lengre. Som regel har jeg skiftet lokal ip slik at de åpne portene er på feil ip.
Vet noen om noen andre hublistesider enn hublist.org? Den er visst nede eller noe for jeg får ikke nedlasted hublisten i dc hvertfall. Kanskje jeg som bare suger i å søke på google, men alt jeg fant var noen nederlandske sider jeg stiller meg særdeles kritisk til.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av unstable
Du må legge inn din nett ip adresse, som du finner på www.whatismyip.com
Åpne porten i routern din (vis du bruker router)
Så skal det bare være å koble deg på hubber....
Vis hele sitatet...

Har gjort alt det der. Har Alle innstilleinger normalt og da har det pleid å funket. men når funker det ikke.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Hmm, nå har jeg innstalert DC på nytt, delt det jeg vil dele på nytt. Prøvd å sette meg som Active og Passive. Men jeg får fortsatt ikke connecta meg til noen. Dette begynner nå virkelig å irritere meg.

Noen har en liten oversikt over hvilke porter som teller for DC. Har pr. i dag åpen 4665. Og den har funket før.

Har fått det til slik at jeg får opp maks. 10 treff på det jeg søker på og de kan jeg connecte meg på. Men kan ikke koble meg til noen av de som ligger i listen over alle brukerene på huben.

Jeg blir så forbanna når ting ikke kan fungere normalt. FAEN!
Sist endret av Hofsoe; 30. april 2006 kl. 17:33.
Jeg går ut ifra at du har en statisk intern IP, slik at dette ikke gir deg noen problemer. Dobbelsjekk at du har de korrekte portene åpnet på routeren.

Om du har en dynamisk ekstern IP, som flesteparten av folk har, prøv å gå inn på www.whatismyip.org, og sjekk at den adressen som står der, også står under IP-instillingene på DC++.

Om du har gjort dette, og du enda ikke får det til å virke, gå inn på http://www.portforward.com/english/a.../DC++index.htm, finn frem til routeren din, og følg den guiden.

Du kan også prøve å sette DC++ til å bruke andre porter, og forwarde disse portene på routeren din (det kan jo være at ISP'en din har blokkert de portene av en eller annen grunn).

Sjekk også at du ikke har noen andre brannmurer (enten hardware eller software) som kan blokkere portene du bruker.
Sist endret av DryYouTear; 30. april 2006 kl. 17:42.
Har du spurt noen av opratørene på hubben?
De vett nok hva som må til.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Problemene kom etter at jeg koblet til en trådløs router (tror jeg) til routeren jeg allerede hadde. Slik at den bærbare PC'en vi hadde her kom seg på nett. Men fikk det alikevel til å fungere igjen etter en stund. Skjønner ingeting.


Nå har jeg prøvd å gjøre som du sier DryYourTear. Men får det ikke til å fungere. Kommer meg ikke inn der hvor jeg kan gjøre innstillingene for routeren min.
Sist endret av Hofsoe; 30. april 2006 kl. 18:39.
Sitat av Hofsoe
Problemene kom etter at jeg koblet til en trådløs router (tror jeg) til routeren jeg allerede hadde. Slik at den bærbare PC'en vi hadde her kom seg på nett. Men fikk det alikevel til å fungere igjen etter en stund. Skjønner ingeting.


Nå har jeg prøvd å gjøre som du sier DryYourTear. Men får det ikke til å fungere. Kommer meg ikke inn der hvor jeg kan gjøre innstillingene for routeren min.
Vis hele sitatet...
Start > kjør > cmd > ipconfig > enter > les av IP'en hvor det står "standard gateway" under nettverkskortet ditt > skriv denne IP'en i en nettleser.

På denne måten skal du kunne komme deg inn på routerens innstillinger (beklager om du allerede vet dette, og av en annen grunn ikke klarer å kommer deg inn på routeren, du ga meg lite informasjon om hva som var problemet med det).

Om du allerede vet dette og har et annet problem som for eksempel at du ikke husker/vet passordet, er siste utvei å resette routeren. Noen routere har en reset-knapp, mens på andre routere må man koble en ethernet kabel fra LAN-port #1 til DSL-porten på routeren. Du kan finne ut hvordan du resetter routeren din ved å se i bruksanvisningen, eller rett og slett google etter routerens merke og modellnummer.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Could not connect to remote server. Det er det jeg får opp når jeg taster inn den ip'en som står i standar gateway.

Og hva vil skje hvis jeg resetter routeren da?
Sitat av Smoked_Salmon
Vet noen om noen andre hublistesider enn hublist.org? Den er visst nede eller noe for jeg får ikke nedlasted hublisten i dc hvertfall. Kanskje jeg som bare suger i å søke på google, men alt jeg fant var noen nederlandske sider jeg stiller meg særdeles kritisk til.
Vis hele sitatet...


Jeg mener denne er best.. absolut flest hub'er her:
http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2

dreamland har også endret hele systemet. blitt stabilere og løst problemet med fake hub'er. (i følge dem selv da)
Sitat av Hofsoe
Og hva vil skje hvis jeg resetter routeren da?
Vis hele sitatet...
Hvis du resetter routeren, vil den gå tilbake til fabrikkinnstillingene. Dette betyr at du må sette opp internett-tilgangen på nytt (med brukernavn og passord), du må forwarde eventuelle porter på nytt, og du må stille inn eventuelle innstillinger på nytt.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Er ikke så gira på å gjøre det. Fikk den ferdig innstilt da jeg fikk det, så da vet jeg ikke helt om jeg tar sjangsen på å gjøre noe slik. Har ikke så god peiling på data.
Muligens porblemet ditt er at du har to routere kobla på samme nett. Kan hende de stanger mot hverandre.