Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2498
noen som har peiling på hva gjennomsnitte ditt må være for å komme innj der?
Varierer vel i grunn fra skole til skole, med tanke på hvor mange som søker, gjør det ikke?
Det vil jeg tro er veldig individuellt fra plass til plass. Ta kontakt med den skolen det er snakk om og hør hva snittet var i fjor.
Fra mine erfaring er det vanligvis godt over middels.
Men i tillegg er det jo avhengig av om det er veeeldig mage søkere, eller ikke fullt så mange.

Kameraten min hadde 4,9 i snitt ifjor, han kom ikke inn
En annen kamerat av meg kom inn med 4,2 men den skolen var gjemt langt faenivold
Det bruker å ligge på 4-5. Men det varierer, som sagt.
Vet også at enkelte skoler har det slik at halve klassen blir tatt opp på karrakterer og andre halvdelen tas opp på opptaksprøve. (Kar. teller selvfølgelig der og, men er man flink så kommer man inn. Vet om folk som har kommet inn med snitt på 3.)

Det systemet synes jeg blir ganske teit på en slik linje, alle burde bli tatt opp ved prøvespill. Noen som vet om denne ordningen fortsatt brukes?
Snittet bruker å ligge på rundt 5, men tar du det på første kan du gå på audition. Da trenger ikke karakterene å telle så mye
helk: Tror du må vise noe, sang/instrument. Slik har det i allefall vært med mine venner.
Jeg kom såvidt inn med 4.5 for noen år siden...varierer fra skole til skole men ser ut til at det er 4-5 det går i.
I Sandefjord er snittet på 5.2 eller, det var det ifjor. Men nå er det norges beste musikk, dans og drama linje da.

VELDIG mange som søker.
lillestrøm hadde snitt på 5,2 for 2 år siden..
Husk at det ikke bare er karakterene som teller. Opptaks prøven er også viktig. Om en dog ikke like viktig som karakterene.

Snittet i Trondheim i fjor lå vel på rundt 4,8-5 i fjor tror jeg...
Gikk på MDD for ikke så veldig lenge siden. Begynte vel for 4 år siden tror jeg Er ferdig nå da, men når jeg søkte ble jeg innkalt til prøvespill. Prøvespilte og kom inn med et snitt på 2,9 Gikk forresten ut av MDD med 4 i snitt så det hjalp meg noe innmari å få musikk inn i skolehverdagen! Musikk er ålreit