Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2622
Hei, søkte litt rundt på forumet, og fandt bla. a. http://www.freakforum.nu/forum/showt...8&page=2&pp=20 , men finner ikke helt hva jeg leter etter.

Er det noen her som har tatt Nettverk og Systemadministratorstudie på Noroff i Bergen?
Hvordan var studiet? Noen som evt har tatt bachloren med siste året i wales?

En ting til, noen som vet om tilsvarende studier? Det jeg er ute etter er en bachlor i Nettverks og Systemaministratorstudie. I den offentlige sektor finnes det noe lignende i grimstad, men utenom dette er det mye 1års studier. Noen som har noen tips? :>

Mvh
Har desverre ingen erfaringer med dette studiet, men etter å ha snakket med andre som har studert ved Noroff, ville jeg vært ytterst forsiktig med å bruke en eneste krone på denne skolen.. Sjekk med potensielle arbeidsgivere hvilken utdanning de verdsetter, så velger du basert på deres råd.
Lurer på om ikke dataingeniørstudiet ved høgskolen i Bergen har en retning som spesialiserer seg innen systemdrift. Mener å huske at iallfall jeg vurderte dette for noen år siden...
Det jeg har fått med meg om Noroff er at studiene ikke fører til jobb. Har ikke gått der selv, men utifra skriverier i aviser, samtaler med rådgivere er jeg blitt ganske skeptisk til skolen. Uten å være for sikker.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg råder deg sterkt til å ikke gå på Noroff (i Bergen ihvertfall). Du kan selv lese innleggene i tråden du har refferert til.

Et godt alterrnativ kan være en Bachelorgrad på NITH med fordypning i Nettverk. Førsteåret er likt for alle og året etter kan man spessialisere utdanningen. www.nith.no
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vil STERKT fraråde deg å gå på Noroff, hvertfall i Bergen. Madammen min har gått der det siste året og jeg har reagert moi moi på hvordan ting blir organisert der. Ikke nok med at det er helvetes dyrt, så virker det som om administrajonen er fraværende, og undervisningsopplegget er for dårlig.

De har også fravær, noe jeg synes er helt på trynet. Å bli tvunget til å gå på skolen er bare tull ved høyere utdanning. La oss si at du har skills innen HTML, men blir tvunget til å være på skolen for å lære helt basic hvordan en html side er bygget opp, så blir man rimelig frustrert.

Jeg er hvertfall GLAD jeg ikke valgte Noroff og dere Nettverkslinje, en på jobben min har gått der siste året, studiet var helt greit ifl. han, men var veldig kort(ferdig 1. mai hvis jeg ikke husker feil), mye fri og ikke særlig motiverende.

Edit: La merke først nå etter jeg har skrevet en lang post at denne tråden var gammel, siden jeg er lat, sletter jeg ikke den
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det gjør ikke noe Tore, det er ikke mulig å advare folk nok mot den bedriften
Alt du skriver bekrefter forresten de tidligere kommentarer om bedriften i de eldre trådene.
Hvis du går inn på www.3dhue.com også under skole og utdanning finner du masse info om noroff der!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ser mange negative ting om Noroff her, men noen som har erfaringer med filmlinjen der?
Kims_lek, er du faktisk villig til å PRØVE en skole som har fått så utrolig mye negativ tilbakemelding?
Sitat av tore-
Kims_lek, er du faktisk villig til å PRØVE en skole som har fått så utrolig mye negativ tilbakemelding?
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt at jeg vil prove, tore-?? Jeg har lest så og si alle postene om Noroff på dette forumet men alle handler om web og 3d, IKKE om film. Så jeg prøver igjen..... noen som har erfaringer med filmlinjen på Noroff?
Var det ikke Noroff som var i media i våres pga at studentene vurderte å saksøke dem fordi dem ikke hadde fått nok igjen? Bl.a. hadde de ikke lært å redigere, læreren hadde sagt at de måtte prøve seg frem fordi han viste ikke...

Uansett, Noroff og andre sånne skoler koster skjorta fordi de ikke får statsstøtte, det betyr også at pensumet ikke er godkjent. Da kan skolen endre pensumet underveis i skoleåret, noe som såklart ikke er en fordel for studentene

Prøv heller Film og TV på Universitetet i Bergen, eller gjør som meg og begynn i utlandet
devioto, det skulle ikke forundre meg, etter det damen fortalte meg var det ofte prøving og feiling pga. lærere ikke var til stedet, og var umulige å få tak i under skoletiden.